iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Scherm gebroken, verzekeringswerk en -eisen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/24896-scherm-gebroken-verzekeringswerk-eisen.html)

Charles Nasi 08-11-08 18:49

Scherm gebroken, verzekeringswerk en -eisen
 
Hoihoi,

Ik heb een probleem. Namelijk iemand uit mijn dichte kring heeft mijn iPhone US 8GB laten stuiteren. Helaas niet op iets zachts, maar op tegels. Hierdoor is het scherm gescheurd, zwarte achterklepje gescheurd en de chromen rand gedeukt.

Omdat diegene de iPhone heeft laten vallen, hebben we er dus verzekeringswerk van gemaakt. Nu kreeg ik onlangs een brief binnen van de verzekeringsmaatschappij dat ik aan wat voorwaarden moest voldoen. Maar nu komt het probleem. Het is een US iPhone, zonder kassabon.

Heeft iemand misschien een kassabon van zijn/haar iPhone of een dergelijk iets of tip zodat ik de verzekering van de andere kant hiermee tevreden kan stellen?

Alvast bedankt!
Charles

Robert M. 15-01-09 15:09

Volgens mij is dat fraude. Plus dat ze makkelijk kunnen achterhalen of dat daadwerkelijk van jou is. Want als het een pin betaling is wordt het bankrekening nummer vermeld op de bon. Aangezien ze jouw gegevens hebben kunnen ze dus achterhalen of dat je bankrekening nummer daadwerkelijk is.

Destiny 15-01-09 16:06

Discussie verplaatst naar problemen.

evmw 15-01-09 16:08

Kun je het niet laten repareren en die rekening van de reparatie naar je verzekeringsmaatschappij sturen? Of bij reparatiebedrijf om offerte vragen en die aan je verzekering doorgeven?

Dat is althans hoe wij hier werken (als reparatiebedrijf).

Robert M. 15-01-09 16:20

De verzekeringmaatschappij wilt waarschijnlijk ook in dat geval een aanschaf bon zien. Ik kan het nog wel navragen bij mijn vader (die werkt voor verzekeringmaatschappijen)

v8x 17-01-09 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 244278)
Volgens mij is dat fraude. Plus dat ze makkelijk kunnen achterhalen of dat daadwerkelijk van jou is. Want als het een pin betaling is wordt het bankrekening nummer vermeld op de bon. Aangezien ze jouw gegevens hebben kunnen ze dus achterhalen of dat je bankrekening nummer daadwerkelijk is.

Wat een onzin toch. Wat jij nu beweert isdat alles wat niet door je eigen pinpas is betaald niet van jou is. Dus alle kado's, alle cash betaalde dingen zijn niet van jezelf?

Robert M. 17-01-09 10:41

Ohja, hehe niet aan gedacht..

Maar ik heb het even na gevraagd, als je bij Interpolis zit heb je niet eens een bonnetje nodig.

En bij de meeste verzekeringsmaatschappijen vragen ze om het aan te tonen dat je daadwerkelijk dat bezit. Dus eventueel foto's of bevestiging van een vriend


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:40.