//

grote krassen op het scherm

grote krassen op het scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hey, Ik heb met iPod touch laten vallen en nu zitten er twee grote (diepe ik voel ze me mijn nagel ) krassen op mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-11-08, 17:43
Funnyplay's schermafbeelding
Funnyplay Funnyplay is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: België
Berichten: 55
Exclamation grote krassen op het scherm

hey,

Ik heb met iPod touch laten vallen en nu zitten er twee grote (diepe ik voel ze me mijn nagel ) krassen op mijn scherm, is er een manier om deze krassen te verbergen, want ik zie nu heel de tijd 2 kleine regenbooglijntjes op mijn scherm,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-08, 18:00
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Hallo,

Ik weet dat er polijstpasta te koop is voor telefoonschermpjes. Maar als ze echt heel diep zijn heb ik daar mijn bedenking bij.

Zal er niets anders op zitten om met de krassen te leven of om een nieuw schermpje te kopen en plaatsen.

En als je het laatste doet en je koopt een nieuw scherm dan is een goede schermprotectie een must maar dat komt nu als mosterd na de maaltijd.

Veel succes.

Groet,

Rien
  #3  
Oud 11-11-08, 18:05
Funnyplay's schermafbeelding
Funnyplay Funnyplay is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: België
Berichten: 55
Standaard

zou dit werken ?

http://www.displex.de/polish/english...ex_problem.htm

Het probleem:
Displays van mobiele telefoons zijn krasgevoelig en worden daardoor onooglijk. Er zijn maar een paar fabrikanten die reservedisplays aanbieden en dan is het verwisselen meestal zeer ingewikkeld.

De oplossing:
DISPLEX heeft een eenvoudige oplossing voor dit wijdverbreide probleem. Met deze nieuwe speciale polish hebben de consumenten voor de eerste keer zelf de mogelijkheid om de krassen in het display snel en goedkoop te verwijderen.

De gebruiksaanwijzing:
Doe wat DISPLEX op het display. Met een schone zachte katoenen doek de krassen 2-3 minuten onder grote druk polijsten. Bij diepe krassen de behandeling meerdere keren herhalen.Daarna de resten verwijderen. Attentie: Niet op gelakte oppervlakken polijsten, maar uitsluitend het doorzichtige gedeelte van het display-glas bewerken. Een tube van 5 g is voldoende voor ca. 8-10 behandelingen.

De werking:
Het kunststof glas wordt een beetje opgelost en met zeer fijne deeltjes geslepen. De kanten van de kras worden afgerond en de kras wordt met het eigen materiaal van het glas opgevuld.

Laatst gewijzigd door Funnyplay; 11-11-08 om 18:07.
  #4  
Oud 11-11-08, 18:09
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Het is het proberen waard baat het niet schaad het ook niet.

Een nieuw display kan altijd nog. Maar als de krassen weg zijn koop dan een screenprotector en liefst een goede.

Kijk bij ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield

Groet,

Rien
  #5  
Oud 11-11-08, 18:12
Funnyplay's schermafbeelding
Funnyplay Funnyplay is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: België
Berichten: 55
Standaard

een nieuw display zal wel wat kosten, ik heb de iPod nog geen maand
  #6  
Oud 11-11-08, 18:13
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

ZAGG | Polish for iPods

Heeft ook een polish voor de ipod.
  #7  
Oud 11-11-08, 18:27
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

De vraag is alleen of de kras alleen het glas heeft beschadigd of dat ook het touchscreen beschadigd is. Die polijst-spullen en andere middeltjes repareren het touchscreen zelf namelijk niet. Volgensmij is het verder ook meer bedoelt voor kleine krasjes.

(ik heb je een PM gestuurd, mocht je het willen (laten) vervangen)
  #8  
Oud 11-11-08, 19:43
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Neem anders eerst even contact op met iPod Reparatie Nederland iPod & iPhone Reparaties Laagste prijs 24 uurs service wat een nieuw scherm zou gaan kosten.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #9  
Oud 11-11-08, 20:01
stealth0001 stealth0001 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funnyplay Bekijk bericht
zou dit werken ?

Displex - THE PROBLEM

Het probleem:
Displays van mobiele telefoons zijn krasgevoelig en worden daardoor onooglijk. Er zijn maar een paar fabrikanten die reservedisplays aanbieden en dan is het verwisselen meestal zeer ingewikkeld.

De oplossing:
DISPLEX heeft een eenvoudige oplossing voor dit wijdverbreide probleem. Met deze nieuwe speciale polish hebben de consumenten voor de eerste keer zelf de mogelijkheid om de krassen in het display snel en goedkoop te verwijderen.

De gebruiksaanwijzing:
Doe wat DISPLEX op het display. Met een schone zachte katoenen doek de krassen 2-3 minuten onder grote druk polijsten. Bij diepe krassen de behandeling meerdere keren herhalen.Daarna de resten verwijderen. Attentie: Niet op gelakte oppervlakken polijsten, maar uitsluitend het doorzichtige gedeelte van het display-glas bewerken. Een tube van 5 g is voldoende voor ca. 8-10 behandelingen.

De werking:
Het kunststof glas wordt een beetje opgelost en met zeer fijne deeltjes geslepen. De kanten van de kras worden afgerond en de kras wordt met het eigen materiaal van het glas opgevuld.

Heb dit spul al meerdere keren gebruikt en polijst alleen de lichte krasjes weg. Duidelijk voelbare krassen worden wel minder maar pas op door te veel polijsten krijg je een soort van lenswerking in je display waardoor je een vergrootglas effect krijgt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Krassen Op scherm> Pietphone iPhone algemeen 3 31-03-10 00:18
Scherm van de Ipod touch. Krassen? koenverbruggen iPhone algemeen 15 01-06-09 12:54
Krassen op het scherm Momentum iPhone algemeen 34 08-03-09 18:21
Krassen op het scherm ilya Archief 1 31-01-08 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.