iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   probleem met geluid (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25083-probleem-geluid.html)

tsoenamie 12-11-08 17:39

probleem met geluid
 
Ik heb het volgende probleem. Mijn toetsenbord maakt geen klikgeluid meer en ook een inkomende sms geeft niets meer van signaal, geen geluid en geen vibratie. Als iemand me opbelt, dan is er wel geluid en vibreerfunctie. Ook de ipodfunctie werkt zoals het moet en al de rest geeft ook geluid. Ik heb eerste generatie iphone, 2.1.

Iemand een idee?

King1987 12-11-08 18:22

a) heb je toevallig kate geinstalleerd? verwijder dit!
b) toevallig winterboard geinstalleerd? Of een wijzeging doorgevoerd? Reboot
c) Al een soft reset geprobeerd?
d) Meest radicale, maar wel effectief, opnieuw 2.1 er op zetten met Itunes en daarna met quickpwn unlocken en jailbreaken. (Maak wel even een back-up :P)

Succes :D

Naf 12-11-08 22:23

Heb hetzelfde probleem alleen ook nog dat wanneer ik gebeld word ik de beller niet kan horen etc. Heb iPhone hersteld en opnieuw gejailbreaked en unlocked.... zelfde probleem blijft bestaan!

Iemand nog een ander idee?

King1987 12-11-08 22:25

Dan ga je toch denken aan een hardware matig probleem. Vooral omdat je aangeeft dat je al met een schone Iphone bent begonnen.

Naf 12-11-08 22:27

Oh jee oh jee.... en ik was net zo blij dat hij helemaal goed werkte.... Is ook opeens ontstaan zonder dat ik wat raars heb gedaan lijkt wel.

Naf 12-11-08 22:28

Overigens als ik bij het bellen de telefoon op speaker zet hoor ik de beller wel.

evmw 12-11-08 23:06

Ik denk niet zo snel een hardwarematig probleem, maar eerder een foutje dat veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld een bepaalde jailbreak manier.

Wat je kan doen is een volledige restore met de originele firmware, en vervolgens de iPhone opstarten zonder te activeren en andere trucjes uit te halen. Nu kies je voor noodoproep en kijk je of het geluid hier wel werkt bij het indrukken van de toetsen op het toetsenbord/numerieke keypad. Als dat werkt kun je er van uitgaan dat het ergens in de jailbreak/activeer/unlock methode zit wat het probleem veroorzaakt en moet je even een andere manier proberen.

Naf 12-11-08 23:12

Is het proberen waard! Ik baal als een stekker nu ;-) Ga het proberen maar zou niet weten welke jailbreak methode ik dan daarna zou moeten gebruiken maar dat is dan mijn volgende zoektocht!

Helaas, geen geluid. Ik zie nu wel dat wanneer ik het volume aanpas met de knop aan de zijkant van de iPhone er staat: beltoon en daaronder (koptelefoon)... Het lijkt wel alsof de telefoon opeens is ingesteld voor geluid op koptelefoon. iPod functie werkt namelijk ook alleen als ik de koptelefoon aansluit. Nog meer suggesties? ;-)

EDIT:
Een wonder is geschiedt.... het had waarschijnlijk iets met de koptelefooningang te maken? In ieder geval, het geluid is terug en ik kan naast alle andere leuke dingen ook weer BELLEN met mijn iPhone! Bedankt voor jullie reacties!

evmw 13-11-08 08:47

Bekend probleem, komt meestal door stof in de hoofdtelefoonaansluiting. Enkele keer moet deze vervangen worden, maar meestal is even uitblazen met air spray voldoende (of je headset paar keer in- en eruit halen). Stom dat ik er niet eerder aan dacht ;)

Naf 13-11-08 09:08

Geeft niks dat jij daar nou net even niet aan dacht, ben allang blij dat ik er zelf achter gekomen ben en dat hij weer werkt :D

majaislief 18-11-08 01:48

ik zit ook met een geluid probleem..iphone doet het helemaal goed..kan ook prima muziek mee luisteren alleen kan ik sinds een paar dagen geen geluid meer krijgen als hij overgaat..trilt een beetje en dat is het dan.....wie weet een oplossing??

Naf 18-11-08 06:57

Bij mij was de oplossing dat ik de koptelefoon-ingang even goed heb schoongemaakt, blijkbaar zat er wat stof of iets dergelijks, wellicht is dit ook de oplossing voor jou? Verder zou ik het namelijk niet goed weten. Ik had daarvoor nl. opnieuw de firmware geinstalleerd etc. maar dat was niet de oplossing... Succes!

ButcherJF 18-11-08 07:17

Wat ook wel wil helpen is een aantal keren het stekkertje van de koptelefoon er in doen en weer er uit trekken.

majaislief 19-11-08 17:33

blond.......ja hoor het is bewezen...alles wat men beweerd over blondjes is waar..
geluid werkt prima,ik had het kleine knopje aan de zijkant van mijn phone niet goed staan...met alle gevolgen van dien!

Naf 19-11-08 17:39

Oh nee wat een giller hahaha, nou ja het kan de beste overkomen.... Voortaan lekker voor jezelf houden deze oplossing hoor blondje ;) En ik mag het zeggen ben zelf ook een blondine! hahaha

ButcherJF 19-11-08 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door majaislief (Bericht 218586)
blond.......ja hoor het is bewezen...alles wat men beweerd over blondjes is waar..
geluid werkt prima,ik had het kleine knopje aan de zijkant van mijn phone niet goed staan...met alle gevolgen van dien!

In elk geval eerlijk. Om de pijn te verzachten: je bent niet de eerste die dit overkomt, ik heb het hier vaker gelezen. En je bent ook vast niet de laatste.....

Cainnech 20-11-08 11:10

toiletbezoek
 
Ik heb een gelijkaardig probleem.
Enkele maanden geleden begon mijn toilet licht te geven. Op zich wel een merkwaardig zicht tot ik doorhad dat het mijn iPhone was.

Nu geen probleem 't was schoon water want ik had al doorgespoeld, maar snel iPhone eruit gehaald en gedroogd. Ik kreeg hem wel niet meer uit... Dus gewoon batterij laten plat gaan en dan met bang hartje enkele dagen gewacht. Tot mijn verbazing deed hij het nadien opnieuw. Alleen sindsdien is mijn hoofdtelefoon uitgang kapot.

Kent er iemand een plekje waar ik dit zou kunnen laten herstellen. Een van de redenen waarom ik een iPhone gekocht heb was net omwille van die hoofdtelefoonuitgang die ik an en toe gebruik voor mijn werk.

Greets

evmw 20-11-08 11:15

Apple reparatie - Spark Electronics


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:04.