iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   openen iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25113-openen-iphone.html)

daveku 13-11-08 12:06

openen iphone
 
zoals de titel het al zegt.

ik heb een nieuwe batterij en die wil ik nu installeren. de antennecover heb ik er al af maar de cover zelf is met geen mogelijkheid los te krijgen. heb het geprobeerd maar krijg hem gewoon niet los.
iemand nog tips ? of iemand die in de buurt van amsterdam/zaanstreek woont die het voor me voor elkaar kan krijgen ?


ik heb al bij andere topics gekregen maar daar in word er niet uitvoerig over gesproken.

King1987 13-11-08 12:19

Ik weet het, hier staat het niet precies beschreven, maar misschien heb je wat aan de foto's.

truckdiver 13-11-08 12:22

of hier een you tube filmpje

evmw 13-11-08 13:11

Vergis je inderdaad niet in het loshalen van de cover. Dit is aluminium en buigt snel. Hou er ook rekening mee dat het op filmpjes er soms wat simpel uitziet omdat de cover al meerder keren is losgeweest voordat het filmpje is gemaakt. De ene iPhone back cover zit ook wat meer vast dan de andere.

daveku 13-11-08 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 216324)
Vergis je inderdaad niet in het loshalen van de cover. Dit is aluminium en buigt snel. Hou er ook rekening mee dat het op filmpjes er soms wat simpel uitziet omdat de cover al meerder keren is losgeweest voordat het filmpje is gemaakt. De ene iPhone back cover zit ook wat meer vast dan de andere.

te laat :P die groene tool is 1x gebruik ofzo. de zijkant van de cover is al verbogen nu. ben er zeker al dik een uur mee aan het pielen. zelfs met een plamuurmesje er tussen wil hij gewoon niet van de rails springen.

nog suggesties ?

evmw 13-11-08 14:26

Ik heb verder geen suggesties, wij gebruiken hier aparte tools voor waarmee het eigenlijk zonder schade te doen is (enkele keer alleen twee hele dunne lijntjes langs de zijkant). Die iPhones zijn helaas niet bepaald gemaakt om opengemaakt te worden.

Met het solderen van de accu moet je trouwens ook voorzichtig zijn, de pads op het communication board zijn zo dun dat bij te lang solderen de pads er al af liggen en je een nieuw communication board kan aanschaffen. Juiste gereedschap gebruiken dus!

daveku 14-11-08 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 216349)
Ik heb verder geen suggesties, wij gebruiken hier aparte tools voor waarmee het eigenlijk zonder schade te doen is (enkele keer alleen twee hele dunne lijntjes langs de zijkant). Die iPhones zijn helaas niet bepaald gemaakt om opengemaakt te worden.

Met het solderen van de accu moet je trouwens ook voorzichtig zijn, de pads op het communication board zijn zo dun dat bij te lang solderen de pads er al af liggen en je een nieuw communication board kan aanschaffen. Juiste gereedschap gebruiken dus!

over wat voor gereedschap hebben we het dan ?

evmw 14-11-08 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveku (Bericht 216643)
over wat voor gereedschap hebben we het dan ?

Duur soldeerstation. Met een goedkope soldeerbout lukt het wellicht ook, maar neem dan een SMD-soldeerbout want die worden niet zo warm (meestal max 12W).

daveku 14-11-08 12:24

bedoelde meer het gereedschap wat je gebruikt om hem te openen.

evmw 14-11-08 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveku (Bericht 216646)
bedoelde meer het gereedschap wat je gebruikt om hem te openen.

Aha, ik heb geen idee wat het is maar het werd door onze leverancier verkocht die het een clicklifter noemt. Als de antennecover er af is steek je die in de iPhone zodat je hem gelijkmatig omhoog tilt. Doe je dit niet over de gehele breedte dan krijg je problemen met de krachtverdeling en deuken er in. Aan de zijkanten moet namelijk de meeste kracht worden gezet, als je met een te smal gereedschap werkt krijg je hem dus niet goed los als hij erg vast zit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.