iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3g 2.1 loopt raar vast (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25223-3g-2-1-loopt-raar-vast.html)

bzb 15-11-08 16:31

3g 2.1 loopt raar vast
 
ik heb sinds vandaag dat mijn iphone vastloopt terwijl ik met mij vinger sleep om hem weer "wakker" te maken om in het hoofdscherm te komen, als ik hem dan de harde reset met de 2 knoppen geef, duurd het meer dan 5 minuten voordat het inlogscherm weer komt, vervolgens kan ik dan alles doen wat ik wil, tot ik er lang genoeg van afblijf dat het beeld weer zwart wordt, als ik hem dan weer wakker wil maken loopt hij weer op dezelfde manier vast tijden het slepen om in het hoofdscherm te komen.

wat nu? ik sta op het punt om herstellen via itunes aan te klikken maar is dit de oplossing?

ik heb garantie dus als dat het beste is zeg het me maar

groetjes van de altijd vrolijke BZB

King1987 15-11-08 16:34

Het klinkt inderdaad als een softwarematig probleem, ik zou gewoon zeggen, probeer gewoon de restore :D

bzb 15-11-08 18:55

nu heb ik hem opnieuw laten instaleren, natuurlijk zijn daarme al mijn proggie's nu weg, maar als ik ze er weer op wil zetten, start de iphone zichzelf opnieuw op na 2 pragramma's ong. hierdoor loop itunes vast, de programma's die wel over zijn gezet werken ook niet.

hoe kan dit nu weer?

bzb 15-11-08 19:12

de iphone start zich nu ook vanzelf op waardoor itunes vastloppt als ik aankopen overzetten selecteer (ben maar via de iphone alle programma's weer aan het erop zetten) weet iemand nog raad?

ArB 15-11-08 19:17

Het vastlopen gebeurd meestal door de installatie van illegale ipa's (games e.d.)
Daarmee kunnen we je niet helpen.

Wat ik wel heb ondervonden is dat je vaak niet alle progs tegelijk moet installeren, maar 1 voor 1 werkt dan wel. ;)

bzb 15-11-08 19:19

ik heb niks illigaals erop, maar hoe doe je 1 voor 1 met de pc? steeds een vinkje erbij? en hoe krijg ik mijn nieuwe aankopen over op de pc?

ArB 15-11-08 19:26

Inderdaad 1 vinkje per keer. :D en daarna syncen

Je apps van de iphone halen doet hij meestal automatisch tijdens syncen.
Anders even een rechtermuisklik op je iphone en transfer purchases doen

bzb 15-11-08 19:37

ja bij mij is dat in het nederlands: "aankopen overzetten" en dat gaat dus fout

bzb 15-11-08 20:08

ipone loopt inmiddels weer zoals in de eerste post vast, breng hem maandag wel terug... :(

ButcherJF 15-11-08 20:54

Even een vraagje: heb je na het herstel van de iPhone een backup teruggezet of heb je hem aangemeld als nieuwe iPhone?
Als je voor een backup gekozen hebt, krijg je ook de oude problemen ermee terug.

bzb 16-11-08 10:20

ik heb inderdaad de oude instellingen gedaan, deze waren al wel een maand oud zoiets,

maar als ik hem aanmeld als nieuwe moet ik dan niet alles weer opnieuw aanmaken? (email, itunes gebruiker e.d.)

bzb 16-11-08 10:29

zou het opnieuw installeren van itunes het vastlopen tijdens syncen kunnen verhelpen?

ButcherJF 16-11-08 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 217281)
ik heb inderdaad de oude instellingen gedaan, deze waren al wel een maand oud zoiets,

maar als ik hem aanmeld als nieuwe moet ik dan niet alles weer opnieuw aanmaken? (email, itunes gebruiker e.d.)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 217283)
zou het opnieuw installeren van itunes het vastlopen tijdens syncen kunnen verhelpen?

Off-topic
Je kunt in het vervolg beter even je eerste post editten met de Edit-knop die er bij staat i.p.v. een nieuwe post aan te maken


Als je je iPhone aanmeldt als nieuwe, moet je inderdaad een aantal zaken er opnieuw opzetten c.q. opnieuw invoeren (iTunes gebruiker niet, gebeurt tijdens het syncen). Dat kost wat tijd, maar hoe lang ben je hem kwijt als je hem wegbrengt?
Het opnieuw installeren van iTunes heeft volgens mij geen effect op het vastlopen van je iPhone (1e post). Ik zou allereerst eens m'n iPhone herstellen en aanmelden als een nieuwe.

bzb 16-11-08 11:34

even proberen,

edit dacht even dat het goed ging, maar de iphone blijft zichzelf vrolijk opnieuw opstarten

ButcherJF 16-11-08 11:43

Even voor de goede orde: doet ie dat sowieso of alleen als je probeert te syncen c.q. hem aan je pc hangt?

bzb 16-11-08 12:05

nu met het syncen of hij het in het gebruik ook doet zal zich moeten uitwijzen

edit!

syncen lukt nu, wil ik mijn cocntactgegevens terugzetten loopt tie weer vast


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.