iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   MobiNews laten werken over 3G ipv Wi-Fi! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25240-mobinews-laten-werken-over-3g-ipv-wi-fi.html)

Buur 05-03-09 17:30

TVUplayer gedownload, getest via Wi-Fi (werkt ook niet altijd, het is duidelijk nog een vroege beta), maar uiteindelijk kreeg ik hem werkend via Wi-Fi. Hierna toegevoegd aan VoIPover3G.plist, zelfs iPhone herstart... Geen werkend resultaat via 3G.
TVUplayer blijft aangeven "Wi-Fi network is unavailabe." met een OK-knop. Meer doet ie niet. Ik denk dat dit een gevalletje helaas pindakaas is...
Ik voeg dus geen nieuwe VoIPover3G.plist toe, heeft toch geen nut deze erbij te zetten. Misschien over een tijdje, als de app verder ontwikkeld is?

Excellence 05-03-09 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 263497)
TVUplayer gedownload, getest via Wi-Fi (werkt ook niet altijd, het is duidelijk nog een vroege beta), maar uiteindelijk kreeg ik hem werkend via Wi-Fi. Hierna toegevoegd aan VoIPover3G.plist, zelfs iPhone herstart... Geen werkend resultaat via 3G.
TVUplayer blijft aangeven "Wi-Fi network is unavailabe." met een OK-knop. Meer doet ie niet. Ik denk dat dit een gevalletje helaas pindakaas is...
Ik voeg dus geen nieuwe VoIPover3G.plist toe, heeft toch geen nut deze erbij te zetten. Misschien over een tijdje, als de app verder ontwikkeld is?

Dat is Duidelijk!
Thnx voor het proberen buur!

edit
vanochtend was ik vergeten mn Wi-Fi aan te zetten en probeerde het toevallig alleen met 3g en hij werkt!
Ik heb er helemaal niks aan gedaan :S maar hij werkt nu bij mij :D

cyborg 23-03-09 19:56

Hallo daar ik ben bezig met nimbuzz via 3G maar lukt niet met deze plist hebben jullie daar al een voor? en anders....... maken svp.
Als het lukt erg graag.

MvG Cyborg

Buur 23-03-09 20:11

@cyborg:
Als je de draad helemaal doorgelezen zou hebben, zou je al meermaals gelezen hebben dat Nimbuzz niet perse Wi-Fi vereist, dus dat het sowieso al werkt met 3G of zelfs GPRS. Ik herhaal het nog maar eens voor mensen die het onnodig vinden alles te lezen... Voor Nimbuzz is VoIPover3G onnodig! Zojuist nog gecheckt.
Waarom het dan bij jou niet werkt? Dat is gokken, maar weet je zeker dat je 3G-dekking hebt? Heb je je gegevens wel goed ingevoerd? Anders probeer het eens met GPRS.

cyborg 23-03-09 23:00

@Buur,

Klopt deels wat je zegt, nimbuzz werkt via 3G maar dan via een zg inbelnummer. maw je betaald dan nog steeds belminuten naar het inbel nummer, waneer je naar verre bestemmingen wilt bellen is dit zeker een optie maar binnen NL betaal je dus nog.

Ik wil dus graag bellen over 3G met een .plist

Hopend op een oplossing

MvG Cyborg

Buur 24-03-09 00:52

@cyborg:
Ligt er, volgens mij, aan wat je kiest in Nimbuzz. Ga je naar Instellingen en kies je voor "InbelVoIP", dan gaat het zoals jij zegt, via een nummer van Nimbuzz. Maar kies je onderin voor Telefoon en je klikt op de donkere balk bovenaan (onder de oranje balk waar Telefoon in staat), dan kun je gewoon zelf een VoIP-provider kiezen uit de lijst, of er zelf 1 toevoegen (zoals bijv. voipbuster, die veel gratis belminuten heeft).

cyborg 30-03-09 21:47

Zo daar zijn we weer,

Ik heb intussen in de afgelopen week verschillende dingen geprobeerd, maar krijg nimbuzz niet werkend over 3G.
Als ik op de site zoek vind ik deze opmerking:

"Het persbericht van Nimbuzz maakt ook melding van VoIP via 3G, maar dat gaat toch iets anders dan gedacht, namelijk via de al genoemde dial-up VoIP"

Misschien toch nogmaals de vraag voor die ,plist

Ik krijg nimbuzz niet aan de praat via 3G.

Wie helpt,

Alvast bedankt,

Cyborg

peer1985 31-03-09 10:57

Buur mijn complimenten voor het continu bijwerken van de plist list.
Hulde ;)

Vandaag is de skype applicatie verschenen in de app store. Ik (en ik neem aan ook anderen) kijken graag uit naar de bijgewerkte plist list met skype zodat we deze ook over 3g kunnen gebruiken!

bij voorbaat dank,

peer

Bomans 31-03-09 11:08

1 Bijlage(n)
Dit zou moeten werken voor skype.
Bestand in bijlage.

peer1985 31-03-09 11:24

thnx Bomans,

Hij werkt prima. Skype nog niet helemaal perfect, buggy maar dat gaat vast goedkomen in de volgende versies.

leontjuh1 31-03-09 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peer1985 (Bericht 272994)
thnx Bomans,

Hij werkt prima. Skype nog niet helemaal perfect, buggy maar dat gaat vast goedkomen in de volgende versies.

Bah, ik geef het op. Het werkt bij mij totaal niet :(

Bomans 31-03-09 16:34

dat komt omdat mobilesubstrate momenteel nog tegenwerkt.

cyborg 01-04-09 22:10

Beste Buur,

Veel gezocht over Nimbuzz dit is wat ik kan vinden....

De app bundle identifier die je moet toevoegen: com.nimbuzz.Nimbuzz

Zou jij deze voor mij willen toevoegen?

Eventueel alleen deze in een plist zodat ik hem eerst kan testen.
De vorige plist zorgen wel dat nimbuzz op 3g werkt, althans het lijkt zo hij gaat 3 keer over en kapt er weer mee. Zonder een aangepaste plist zegt hij dat ik Wi-Fi moet activeren.

Alvast bedankt,


Cyborg

Brian_NL 02-04-09 20:33

Zou iemand TVUPlayer kunnen laten werken..?

Buur 04-04-09 14:57

1 Bijlage(n)
Op velerlei vraag hierbij de volgende toevoegingen (ONGETEST):
- TVUplayer
- Skype
- Nimbuzz

Naast de al aanwezige:
- Mobile AppStore
- Mobile iTunes Store
- TruPhone
- Fring
- MobiNews
- Joost
- Television
- Ustream
- SipPhone
- DWDD
- Journaal

Werken nu allemaal via 3G of zelfs GPRS. Opmerking dus bij de laatste toevoegingen: ik heb deze toegevoegd maar niet getest zelf! Het testen laat ik nu even aan degenen over die zo graag deze toevoegingen wilden. ;)
Zie mijn allereerste posting in deze topic voor hoe en waar je de .plist moet plaatsen op de iPhone en de andere benodigdheden.
:cool:

/edit:
Misschien overbodig te melden, maar van zowel MobileSubstrate als VoIPover3G zijn een paar dagen geleden updates verschenen in Cydia. Download en installeer eerst die updates en vervang daarna pas de hier geplaatste aangepaste VoIPover3G.plist, want bij de update wordt er een originele plist teruggezet (en je aangepaste plist ben je dan dus kwijt).

Joeri M 13-04-09 00:21

Hallo

Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik die plist op mijn iPhone?
Kheb nu al die zipfile gedownload maar weet verder niet wat te doen... Kan iemand mij helpen?

Groetjes

Buur 13-04-09 05:30

Hoe moeilijk is goed lezen? :(
"Zie mijn allereerste posting in deze topic voor hoe en waar je de .plist moet plaatsen op de iPhone en de andere benodigdheden."

Lucien1966 02-05-09 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 274646)
Op velerlei vraag hierbij de volgende toevoegingen (ONGETEST):
- TVUplayer
- Skype
- Nimbuzz

Naast de al aanwezige:
- Mobile AppStore
- Mobile iTunes Store
- TruPhone
- Fring
- MobiNews
- Joost
- Television
- Ustream
- SipPhone
- DWDD
- Journaal

Werken nu allemaal via 3G of zelfs GPRS. Opmerking dus bij de laatste toevoegingen: ik heb deze toegevoegd maar niet getest zelf! Het testen laat ik nu even aan degenen over die zo graag deze toevoegingen wilden. ;)
Zie mijn allereerste posting in deze topic voor hoe en waar je de .plist moet plaatsen op de iPhone en de andere benodigdheden.
:cool:

/edit:
Misschien overbodig te melden, maar van zowel MobileSubstrate als VoIPover3G zijn een paar dagen geleden updates verschenen in Cydia. Download en installeer eerst die updates en vervang daarna pas de hier geplaatste aangepaste VoIPover3G.plist, want bij de update wordt er een originele plist teruggezet (en je aangepaste plist ben je dan dus kwijt).

TVUplayer getest en dat werkt helemaal toppie via 3G, bedankt Buur :D

Buur 02-05-09 23:05

@Lucien1966:
Jij bedankt voor de feedback! ;)

Iphone_belgium 14-05-09 14:24

Iemand een idee voor de slingplayer ?

Of kan da in combinatie met die nieuwe oplossing in cydia ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.