//

MobiNews laten werken over 3G ipv Wi-Fi!

MobiNews laten werken over 3G ipv Wi-Fi! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @Buur Thnx voor de update. Joost doet het perfect via 3G. Alleen MobiNews geeft een error nl: This movie could not be played. Heel apart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-12-08, 00:19
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

@Buur
Thnx voor de update. Joost doet het perfect via 3G. Alleen MobiNews geeft een error nl:
This movie could not be played.
Heel apart want als ik mijn Wi-Fi weer aanzet en hetzelfde fragment opvraag dan krijg ik het fragment te zien.
Waar zou het aan kunnen liggen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-12-08, 00:22
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Welke movie? Kijk ik eens mee of het mij wel lukt.
Andere filmfragmenten lukken wel?

/edit:
Ik heb er nu een aantal lukraak uitgeprobeerd, maar die doen het allemaal in MobiNews...

/edit2:
Maar wat ik nu wel bemerk en niet eerder gehad heb: Joost doet het maar half, d.w.z. hij begint met laden en dan ineens geeft hij een melding dat hij het verkeerde connectietype heeft. Even later doet hij het wel... Ik denk dat het te maken heeft met een wegvallende 3G verbinding! Zou ook wel eens jouw probleem nu kunnen zijn, dat 3G op 1 oor hangt of zo...

/edit3:
Kijk, mijn veronderstelling zou wel eens heel goed kunnen kloppen: ik krijg (in Joost) nu geen Invalid Connection Type error meer, maar een Playback Error "The connection to the server was lost. This may be because of poor network quality. Please try again later." Ga ik op een andere plek staan in huis (dichter bij het raam, waar 3G-ontvangst beter is), dan gaat ie gewoon door met laden, als ik dan op OK druk. En speelt uiteindelijk het fragment prima af!

Laatst gewijzigd door Buur; 01-12-08 om 00:57.
  #23  
Oud 01-12-08, 18:57
patex patex is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 4
Standaard

wederom bedankt, heb fring ook meteen getest. werkt super
  #24  
Oud 01-12-08, 19:45
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Hierbij voeg ik een opnieuw aangepaste VoIPover3G.plist.

Laatste toevoeging:
- Joost

Naast de al aanwezige:
- Mobile AppStore
- Mobile iTunes Store
- TruPhone
- Fring
- MobiNews

Werken nu allemaal via 3G of zelfs GPRS.
Zie mijn allereerste posting in deze topic voor hoe en waar je de .plist moet plaatsen op de iPhone en de andere benodigdheden.
Goed bezig Buur Niet dat ik Joost gebruik maar toch fijn dat je het uo to date houdt
  #25  
Oud 01-12-08, 20:51
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally21 Bekijk bericht
Goed bezig Buur Niet dat ik Joost gebruik maar toch fijn dat je het uo to date houdt
Ik weet niet hoe lang ik dat volhoud, maar het is een kleine moeite. En laten we eerlijk zijn, VoIPover3G is toch wel een belangrijke reden voor een jailbreak. Hoeveel mensen klagen niet over de Apple-Wi-Fi-restrictie voor apps? Die zijn zo snel geholpen (zolang Apple er geen eind aan maakt met een nieuwe firmware o.i.d.).

Als er trouwens verzoekjes zijn van apps, die alleen werken onder Wi-Fi en waarvan je denkt dat je die onder 3G/GPRS ook zou kunnen gebruiken met VoIPover3G, ik hou me aanbevolen om de app bundle identifier(s) te verwerken in de VoIPover3G.plist (waarna ik die hier weer kan posten). Mits die app bundle identifier hier gepost dan wordt/worden met een duidelijke vraag erbij. Ik kan (en wil) natuurlijk niet iedere app uittesten. Zeker niet de betaalde.

Hoe vind je die app bundle identifier: ga op je iPhone naar private/var/mobile/Applications en dan vind je daar allerlei alfanumerieke mappen, vind de map met de app die jij wilt.
(Tipje: als die app net toegevoegd is, zoek dan de laatst bijgewerkte alfanumerieke map, dat zal hem zijn.)
Duik die map in en open dan de app-naam.app folder. Hierin zit een Info.plist. Daarin staat de app bundle identifier. Wel even letten op kleine- en hoofdletters bij het plaatsen hier, daar die uitmaken of het gaat werken of niet.

En verder is natuurlijk iedereen vrij om dit draadje levend te houden, ook al zou ik het stokje hiervan (ooit) neergooien!


Laatst gewijzigd door Buur; 01-12-08 om 20:55.
  #26  
Oud 01-12-08, 20:55
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Ik weet niet hoe lang ik dat volhoud, maar het is een kleine moeite. En laten we eerlijk zijn, VoIPover3G is toch wel een belangrijke reden voor een jailbreak. Hoeveel mensen klagen niet over de Apple-Wi-Fi-restrictie voor apps? Die zijn zo snel geholpen (zolang Apple er geen eind aan maakt met een nieuwe firmware o.i.d.).

Als er trouwens verzoekjes zijn van apps, die alleen werken onder Wi-Fi en waarvan je denkt dat je die onder 3G/GPRS ook zou kunnen gebruiken met VoIPover3G, ik hou me aanbevolen om de app bundle identifier(s) te verwerken in de VoIPover3G.plist (waarna ik die hier weer kan posten). Mits die app bundle identifier hier gepost dan wordt/worden met een duidelijke vraag erbij. Ik kan (en wil) natuurlijk niet iedere app uittesten. Zeker niet de betaalde.

Hoe vind je die app bundle identifier: ga op je iPhone naar /var/mobile/Applications en dan vind je daar allerlei alfanumerieke mappen, vind de map met de app die jij wilt. Als die app net toegevoegd is, dan zoek de laatst bijgewerkte alfanumerieke map, dat zal hem zijn. Duik die map in en open dan de .app folder. Hierin zit een Info.plist. Daarin staat de app bundle identifier. Wel even letten op kleine- en hoofdletters bij het plaatsen hier, daar die uitmaken of het gaat werken of niet.

En verder is natuurlijk iedereen vrij om dit draadje levend te houden, ook al zou ik het stokje hiervan (ooit) neergooien!
Nogmaals goed bezig Ik zal me er ook eens in verdiepen is niet zo moeilijk zo te zien. Dan houden we dit draadje lekker "levend". En kunnen we straks lekker alles via 3G laten werken. Want ja 3G is gewoon snel zat voor deze toepassingen.

Vanavond ga ik me eens verdiepen in youtube eens kijken of we daar ook de 3G kunnen omzeilen via app bundle identifier omz o lekker altijd in "high res" te kunnen youtuben
  #27  
Oud 02-12-08, 19:48
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

@Buur Hoe kan ik die plist aanpassen? Ik denk de app bundle identifier van youtube te hebben gevonden na wat speurwerk in mij iphone maaar moet natuurlijk wel ff checken of het werkt Ik kan uit de lap tekst wel zien wat de app bundle identifier is maar hoe ik het plist bestand moet aanpassen?
  #28  
Oud 02-12-08, 20:02
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Haha, ook hier is de zoekfunctie je vriend weer. Kijk bijv. maar eens hier. En zo is er nog wel meer te vinden op iPC. En helemaal via Google, als je even zoekt op "plist editor windows" of zoiets als "property list editor windows" (zonder aanhalingstekens).
Succes! Ik betwijfel (eerlijk gezegd) of wat je wilt, ook gaat werken, maar ik bewonder je moed en inzet, en wacht dus rustig je bevindingen af...

/edit:
Het ligt erbovenop dat je wel voorzichtig zult zijn, maar ik merk het toch even op: maak eerst een backup van je laatstwerkende .plist! Ik weet niet wat windows editors met dat bestand aanrichten (en nee, ik wil het ook niet weten, haha).

/edit2:
Op de Mac kun je PlistEdit Pro gebruiken (even googlen) of de door mij gebruikte Property List Editor van Apple zelf (helaas moet je hiervoor wel de hele XCode Tools downloaden bij Apple en installeren (een image-bestand van bijna 1GB), dus kan me voorstellen dat de meesten dat niet zullen doen).

Laatst gewijzigd door Buur; 02-12-08 om 20:15.
  #29  
Oud 02-12-08, 20:46
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Haha, ook hier is de zoekfunctie je vriend weer. Kijk bijv. maar eens hier. En zo is er nog wel meer te vinden op iPC. En helemaal via Google, als je even zoekt op "plist editor windows" (zonder aanhalingstekens).
Succes! Ik betwijfel (eerlijk gezegd) of wat je wilt, ook gaat werken, maar ik bewonder je moed en inzet, en wacht dus rustig je bevindingen af...

/edit:
Het ligt erbovenop dat je wel voorzichtig zult zijn, maar ik merk het toch even op: maak eerst een backup van je laatstwerkende .plist! Ik weet niet wat windows editors met dat bestand aanrichten (en nee, ik wil het ook niet weten, haha).

/edit2:
Op de Mac kun je PlistEdit Pro gebruiken (even googlen) of de door mij gebruikte Property List Editor van Apple zelf (helaas moet je hiervoor wel de hele XCode Tools downloaden bij Apple en installeren (een image-bestand van bijna 1GB), dus kan me voorstellen dat de meesten dat niet zullen doen).
Thnx voor de tip, had idd beter eerst even de zoek functie kunnen gebruiken maar dacht misschien heb je bepaalde tip o.i.d.

Maar ik ga ermee aan de slag durf ook niet te zeggen of het werkt maar is het proberen waard
Heb helaas alleen windows ben wel aan het kijken voor een iMac is imo veel beter vindt ik. Maar tot die tijd nog ff op mijn windows pctje

Ik houdt je op de hoogte.
  #30  
Oud 05-12-08, 12:12
jtruffel jtruffel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

een toevoeging voor nimbuzz. Een super voip programma.

"com.nimbuzz.Nimbuzz"
  #31  
Oud 05-12-08, 17:45
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jtruffel Bekijk bericht
een toevoeging voor nimbuzz. Een super voip programma.

"com.nimbuzz.Nimbuzz"
Bedankt voor het meedenken! Maar... Dat had ik al eerder vermeld in de draad en ook weer doorgehaald, daar Nimbuzz sowieso al via GPRS en 3G werkt, als er geen Wi-Fi voorhanden is. Test zelf maar!

Laatst gewijzigd door Buur; 05-12-08 om 17:48. Reden: link toegevoegd
  #32  
Oud 09-12-08, 15:08
peerke1 peerke1 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 7
Standaard

goede uitleg ,geinstalleerd en werkt subliem ,dank je

peerke
  #33  
Oud 17-12-08, 22:38
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

De app bundle identifier voor Television ("het internationale zusje/broertje van MobiNews"): com.makayama.Television

Ik zal even een nieuwe voipover3g.plist plaatsen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip VoIPover3G.plist.zip‎ (450 Bytes, 27x gelezen)

Laatst gewijzigd door Buur; 17-12-08 om 23:12. Reden: plist + link toegevoegd
  #34  
Oud 04-01-09, 02:38
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally21 Bekijk bericht
Vanavond ga ik me eens verdiepen in youtube eens kijken of we daar ook de 3G kunnen omzeilen via app bundle identifier omz o lekker altijd in "high res" te kunnen youtuben
En? Nog wat bevindingen te delen hierover? Het is alweer een maandje geleden dat je dit schreef... Niet gelukt? Of niet meer geprobeerd?
  #35  
Oud 16-01-09, 01:09
njim njim is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rmond
Berichten: 53
Standaard

die beigevoegde bestand werkt niet meer,, kan m niet downloade
  #36  
Oud 16-01-09, 03:42
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door njim Bekijk bericht
die beigevoegde bestand werkt niet meer,, kan m niet downloade
DAT laatste bIJgevoegde bestand staat hierbij (net iets hierboven dus!) en die werkt nog prima!
  #37  
Oud 20-01-09, 11:27
theatman theatman is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Beste allen, heb de .plist aangepast zodat UStream (pas nieuw!) nu ook over 3G werkt!! Dat betekent Obama Live kijken vanavond vanuit de trein of waar je ook maar 3G hebt! Zie dit verdere topic voor uitleg van o.a. Buur!

Thanks @Buur voor instructies zodat ik het zelf kon doen. Voor wie het zelf wil doen, de Identifier is tv.ustream.player Hoe kan ik .plist attachen aan deze post?

Hier met attachment!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip VoIPover3G.zip‎ (245 Bytes, 15x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bomans; 20-01-09 om 11:50. Reden: edit-knop gebruiken aub.
  #38  
Oud 20-01-09, 14:48
nighttrain's schermafbeelding
nighttrain nighttrain is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 123
Standaard

Bedankt, werkt prima.
__________________
If it aint a Harley or an Iphone who cares what it is
  #39  
Oud 20-01-09, 16:19
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theatman Bekijk bericht
Beste allen, heb de .plist aangepast zodat UStream (pas nieuw!) nu ook over 3G werkt!!
[knip]
Voor wie het zelf wil doen, de Identifier is tv.ustream.player
Dank je voor het uitvinden van de App Bundle identifier en het posten van een nieuwe aangepaste VoIPover3g.plist. Maar helaas voor mij (en mogelijk ook anderen...): ik zie dat je de standaard VoIPover3G.plist aangepast hebt. Dus de eerdere toevoegingen die ik al gedaan had, staan niet in jouw bijgevoegde plist. Dat betekent dat mensen die al gebruik maken van een eerder geposte plist en die plist nu gaan vervangen door de jouwe, ineens functionaliteit kwijtraken m.b.t. de andere programma's. Ik neem aan dat je daar niet bij stilgestaan hebt en ik neem aan dat dat je bedoeling zeker niet geweest is!

Daarom voeg ik een opnieuw aangepaste VoIPover3G.plist bij, met wel alle eerdere toevoegingen.

Laatste toevoeging:
- Ustream

Naast de al aanwezige:
- Mobile AppStore
- Mobile iTunes Store
- TruPhone
- Fring
- MobiNews
- Joost
- Television

Werken nu allemaal via 3G of zelfs GPRS.
Zie mijn allereerste posting in deze topic voor hoe en waar je de .plist moet plaatsen op de iPhone en de andere benodigdheden.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip VoIPover3G.plist.zip‎ (464 Bytes, 48x gelezen)

Laatst gewijzigd door Buur; 20-01-09 om 16:21.
  #40  
Oud 20-01-09, 17:25
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Iedereen, bedankt!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren

Labels
fring, joost, mobinews, truphone, voipover3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipod accessoire op iphone laten werken? indoow iPhone algemeen 0 05-01-10 14:30
Wordpress iphone laten werken met joomla JohnValkenburg iPhone Apps 2 22-12-09 17:03
Windows: Mediabuttons laten werken met iTunes Predd iTunes 3 11-03-08 19:12
[1.1.1] Iphone als externe hdd laten werken Guest-20201108204737 iPhone algemeen 6 22-01-08 12:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.