iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   vraag: tijd automatisch instellen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25257-vraag-tijd-automatisch-instellen.html)

iVone 16-11-08 15:28

vraag: tijd automatisch instellen?
 
In de webhandleiding (via Safari) staat hoe je de tijd automatisch kunt laten instellen: Instellingen > Datum en tijd > Stel automatisch in. Bij mij verschijnt die laatste mogelijkheid niet: bij "Datum en tijd" heb ik alleen "24-uurs klok", "Tijdzone" en "Stel datum en tijd in", en kies ik dat laatste, dan kan ik alleen maar datum en tijd handmatig veranderen, niet op automatisch zetten. Wat is hier mis?

King1987 16-11-08 15:36

2 Bijlage(n)
Dus jij ziet dit niet? (zie de twee afbeeldingen en het verschil er tussen ;))

ninobeukeveld 16-11-08 15:37

als je de tijdzone op Amsterdam instelt dan gaat het toch ook automatisch?

ninobeukeveld 16-11-08 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 217369)
Dus jij ziet dit niet? (zie de twee afbeeldingen en het verschil er tussen ;))

he ik heb dat ook niet:(.
bij mij staat er alleen 24 uur aan/ uit, tijd zone en set date& time

ButcherJF 16-11-08 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivone (Bericht 217366)
In de webhandleiding (via Safari) staat hoe je de tijd automatisch kunt laten instellen: Instellingen > Datum en tijd > Stel automatisch in. Bij mij verschijnt die laatste mogelijkheid niet: bij "Datum en tijd" heb ik alleen "24-uurs klok", "Tijdzone" en "Stel datum en tijd in", en kies ik dat laatste, dan kan ik alleen maar datum en tijd handmatig veranderen, niet op automatisch zetten. Wat is hier mis?

Ik heb nog eens in mijn iPhone gekeken, maar die instelling heb ik ook niet (meer?).
Heb ook nog eens in de userguide gekeken, daar wordt inderdaad wel over handmatig en automatische tijdinstellingen gesproken. Misschien gesneuveld in fw 2.x?

Ik denk dus dat de handleiding niet meer up-to-date is?

EDIT
Overigens is mijn iPhone wél automatisch van zomer- naar wintertijd gegaan. Bovendien staat in de handleiding dat mogelijk niet alle providers de automatische tijdinstelling ondersteunen. Ik heb T-Mobile....


King1987 16-11-08 15:44

Dus als ik het goed beschouw kunnen jullie niet handmatig je tijd meer instellen?

Het 1 keer gehad dat de iphone niet de juiste tijd aangaf, toen handmatig ingesteld, weer op automatisch gezet en hij doet het weer perfect!

iVone 16-11-08 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 217369)
Dus jij ziet dit niet? (zie de twee afbeeldingen en het verschil er tussen ;))

Inderdaad: de regel met het "automatisch" is er niet...
Ik meen me te herinneren dat ik in de eerste systeemversie daar wel voor kon kiezen. Ben blijkbaar niet de enige: ninobeukeveld mist 'm ook, en twee familieleden van me ook...
Het is jammer, want een klok die automatisch correct staat is toch wel te verkiezen boven een halve minuut fout (je kunt alleen op hele minuten gelijk stellen, niet seconden).

iVone 16-11-08 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 217378)
Dus als ik het goed beschouw kunnen jullie niet handmatig je tijd meer instellen?

Nee, niet meer automatisch.

King1987 16-11-08 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivone (Bericht 217382)
Nee, niet meer automatisch.

Nu is het duidelijk :D

Vreemd, ik heb hem gejailbreakt. Jullie ook? (van Butcher JF verwacht ik een ja, maar de rest weet ik niet zeker) Het kan daar aan liggen, weet niet wat jullie gebruikt hebben daarvoor?

Ik draai namelijk ook gewoon op 2.1. Kan je misschien een screenshot plaatsen? (home button en powerknop tegelijk indrukken ;) )

ninobeukeveld 16-11-08 16:07

1 Bijlage(n)
kijk maar...
hij is alleen wel in het engels ingesteld

King1987 16-11-08 16:09

*Het is misschien een domme oplossing, maar zet hem eens in het nederlands?!?!*
:o

Onder het motto: wie niet waagt.......het kan natuurlijk zo maar een bug wezen...?

ButcherJF 16-11-08 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 217387)
Nu is het duidelijk :D

Vreemd, ik heb hem gejailbreakt. Jullie ook? (van Butcher JF verwacht ik een ja, maar de rest weet ik niet zeker) Het kan daar aan liggen, weet niet wat jullie gebruikt hebben daarvoor?

Surprise: nee dus! Helemaal origineel.......en in het Nederlands.

King1987 16-11-08 16:11

hmmmm, als de andere mensen met dit probleem ook geen jailbreak hebben, kan het misschien daar aan liggen natuurlijk :o

iVone 16-11-08 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 217398)
hmmmm, als de andere mensen met dit probleem ook geen jailbreak hebben, kan het misschien daar aan liggen natuurlijk :o

Het lijkt er inderdaad op dat de "originele T-Mobile"-versie dit probleem heeft (taalinstelling maakt niet uit). Toch 'ns bellen met de helplijn.

King1987 16-11-08 16:27

Ik ben benieuwd ivone, laat je het even weten? :D

ninobeukeveld 16-11-08 16:29

ik heb gewoon de orginele tmobile versie, ik vind in het engels gewoon veel makkelijker :P

iVone 16-11-08 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 217407)
Ik ben benieuwd ivone, laat je het even weten? :D

Doe'k! (en hier zet ik nog extra text, want het forum accepteert geen reacties korter dan 10 tekens) :)

Buur 16-11-08 17:10

Ik heb die keuze voor Automatisch ook niet meer (FW2.1 jailbroken, T-Mobile i-abo). Toch loopt mijn iPhone perfect gelijk met mijn computers (die wel ingesteld zijn op ntp-servers). Kan het zijn dat ie de datum en tijd ook synchroniseert met je computer, als je de iPhone aansluit? Of zou het sowieso Automatisch verlopen via T-Mobile en past het iPhoneOS zich daaraan aan door het niet meer te laten zien? Ik doe ook maar een gooi...

iVone 16-11-08 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 217427)
Ik heb die keuze voor Automatisch ook niet meer (FW2.1 jailbroken, T-Mobile i-abo). Toch loopt mijn iPhone perfect gelijk met mijn computers (die wel ingesteld zijn op ntp-servers). Kan het zijn dat ie de datum en tijd ook synchroniseert met je computer, als je de iPhone aansluit? Of zou het sowieso Automatisch verlopen via T-Mobile en past het iPhoneOS zich daaraan aan door het niet meer te laten zien? Ik doe ook maar een gooi...

Nee: mijn iPhone loopt 20 seconden achter (of 40 voor, ligt eraan hoe ik de minuten instel natuurlijk) op mijn MacBook, die zichzelf synchroniseert met time.euro.apple.com (en die gelijkloopt met wwp.greenwichmeantime.com), maar die blijkbaar niet via iTunes de iPhone gelijkzet.
Buur: er is 1/60 kans dat je iPhone bij toeval gelijkloopt. ;)

Buur 16-11-08 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivone (Bericht 217463)
Buur: er is 1/60 kans dat je iPhone bij toeval gelijkloopt. ;)

Ik geloof niet in toeval... Zeker niet, daar op 4 maanden tijd mijn iPhone nooit handmatig meer aangepast is qua datum en tijd (zelfs de wintertijd heeft ie automatisch gedaan) en toch nog exact gelijk loopt met mijn Macs. Op de seconde!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.