iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   oorspeaker/proximity sensor kapot? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25258-oorspeaker-proximity-sensor-kapot.html)

Patrick89 16-11-08 15:50

oorspeaker/proximity sensor kapot?
 
Hallo,

Ik heb een Iphone 3G erbij gekocht , waarvan de oorspeaker kapot is , nu was ik op internet wat aan het lezen en kwam op dit youtube filmpje uit :

YouTube - Fix iPhone Speaker Problem


Nu merk ik dat als ik de telefoon bij me oor hou het scherm helemaal niet uitgaat? Betekent dit dat me proximity sensor nu kapot is? Ook merk ik dat als ik helderheid aanpassen automatisch zet , er niet veel gebeurt je ziet het scherm beetje aanpassen als je het aan en uit zet maar niet echt als je het licht aan/uit doet van de kamer.

Zijn dit 2 losse problemen van elkaar of hangt dit samen?
Kan dit een softwarematig probleem zijn?

Het is een orginele nederlandse T-mobile Iphone 3G 8GB Firmwareversie 2.1 en gejailbreakt. simlockvrij doormiddel van ysim.

evmw 16-11-08 16:14

De sensor en de aansluiting naar de oorspeaker toe is dezelfde flatcable. Kan zijn dat deze is losgeraakt of wellicht is beschadigd. Kan softwarematig probleempje zijn, maar je hebt grote kans dat dit kabeltje vervangen moet worden.

Hier te koop als je het zelf wilt oplossen (reparatie is daar ook mogelijk btw):
iPhone onderdelen | iPhone 3G | Apple iPhone 3G Sensitization cable - Spark Electronics

Patrick89 16-11-08 16:18

Dankjewel voor je reactie , ik ben nu bezig met een herstel via Itunes misschien dat dit helpt. Als ik de iphone loshaal kan ik dit kabeltje dan meteen zien ofniet?

evmw 16-11-08 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick89 (Bericht 217401)
Dankjewel voor je reactie , ik ben nu bezig met een herstel via Itunes misschien dat dit helpt. Als ik de iphone loshaal kan ik dit kabeltje dan meteen zien ofniet?

Ja, scherm loshalen en omhoog halen (voorzichtig, niet te snel omhoog halen). Touchscreen en LCD connector loshalen en dan verschijnt vervolgens het betreffende kabeltje.

Patrick89 16-11-08 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 217416)
Ja, scherm loshalen en omhoog halen (voorzichtig, niet te snel omhoog halen). Touchscreen en LCD connector loshalen en dan verschijnt vervolgens het betreffende kabeltje.

Dat durf ik zelf niet aan ik heb zelf goede ervaringen met ipod-service alleen daar staat die sensitization kabel niet bij of is dat hetzelfde als de influence kabel?





evmw 16-11-08 18:27

Ik denk dat je daar wel van uit kan gaan inderdaad. Bij Spark ben je trouwens wel de helft goedkoper uit (montagekosten bij iPhone 3G zijn rond de 10 euro incl BTW).

Patrick89 16-11-08 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 217446)
Ik denk dat je daar wel van uit kan gaan inderdaad. Bij Spark ben je trouwens wel de helft goedkoper uit (montagekosten bij iPhone 3G zijn rond de 10 euro incl BTW).

ok ik heb spark een mail gestuurd en afwachten wat ze zullen zeggen.

Werk jij toevallig daar?:p

evmw 16-11-08 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick89 (Bericht 217451)

Werk jij toevallig daar?:p

Ja, maar niet nu ;)

edit
Even voor je gecheckt, montagekosten voor dat kabeltje zijn momenteel 12.00 incl btw. Weet je trouwens zeker dat er geen garantie meer op de iPhone zit, dan zien ze het bij T-Mobile wellicht als garantiegevalletje?

Patrick89 16-11-08 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 217452)
Ja, maar niet nu ;)

edit
Even voor je gecheckt, montagekosten voor dat kabeltje zijn momenteel 12.00 incl btw. Weet je trouwens zeker dat er geen garantie meer op de iPhone zit, dan zien ze het bij T-Mobile wellicht als garantiegevalletje?

Ja heb net een mailtje van je college gehad , klopt inderdaad , ik heb geen bon meer van t-mobile en hij is gejailbreakt. Ik ga hem naar jullie opsturen. Bedankt voor je hulp en misschien moet je mijn iphone wel repareren:p

Destiny 24-03-09 10:01

Waarschijnlijk is mijn kabel ook kapot. Proximity sensor reageert niet meer. Dadelijk even restoren.

Ik heb hem 1 keer open gehad omdat er vuil tussen de lcd en touchscreen zat. Ik kreeg het kabeltje ook al niet goed terug. Is zon kl*te kabeltje

Undertaxxx 24-03-09 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 270233)
Waarschijnlijk is mijn kabel ook kapot. Proximity sensor reageert niet meer. Dadelijk even restoren.

Ik heb hem 1 keer open gehad omdat er vuil tussen de lcd en touchscreen zat. Ik kreeg het kabeltje ook al niet goed terug. Is zon kl*te kabeltje

Ik had je toch nog zo gezegd om dat stofje te laten zitten ? :(

Destiny 24-03-09 10:55

Ik heb daar geen spijt van. Ik koop denk wel zon kabeltje voor 13 euro. En dan hopen dat het wel lukt.

EDIT
Ik heb net de iPhone open gemaakt. Heb alvast die sensor unit verwijderd. Gelijk een nieuwe besteld



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.