iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   uitvallen van iPhone 2G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25373-uitvallen-iphone-2g.html)

berndvp 18-11-08 18:32

uitvallen van iPhone 2G
 
ik heb al sinds ik een update heb gedaan naar firmware 2.1
problemen met het uivallen van men iPhone.
Het is geen software fout want deze heb ik meerdere keren geherinstalleerd.
Volgens een of andere zou het wel eens mijn Logic Boardje kunnen zijn.
Maar waar vind ik z'n nieuw ?

Mvg,
Bernd Van Praet

ControlSje 18-11-08 18:54

Met uitvallen bedoel je dat een gesprek uitvalt of dat de telefoon uitgaat?

Als het gesprek uitvalt denk ik eerder dat het aan het commboard ligt.
Maar als de iPhone uitvalt zou je gelijk kunnen hebben.

Ik heb nog een aantal logic boardjes liggen, allemaal 8G. Mocht je interesse hebben stuur dan maar een PB'tje.

iScorpio 18-11-08 18:55

Als je echt het vermoeden hebt dat er iets mis is met de hardware kan je het altijd hier nog proberen: iPod Reparatie Nederland iPod & iPhone Reparaties Laagste prijs 24 uurs service

EDIT

Zie dat ControlSje ook al zijn kennis wil aanwenden om je te helpen.



berndvp 18-11-08 19:49

het is de iPhone zelf die uitvalt,
deze heeft het toch wel minstens 1keer per dag
en soms wel 5tal keer per dag,
het is het toestel zelf :(

evmw 18-11-08 23:18

Als hij uitvalt, gaat hij dan ook weer aan of wat moet je doen om hem weer aan te krijgen? Kan namelijk best een accu issue zijn.

berndvp 19-11-08 00:01

om hem terug aan de praat te krijgen moet ik hem resetten (homebuttom + sleepbuttom)

vespresso 19-11-08 16:50

als die dat nog eens doet moet je eens proberen je iphone in de oplader te doen of eens iemand laten bellen naar je iphone soms helpt dat mvg :) heb je soms kate geinstaleerd had dat ook heb kate eraf gegooid en nu is het opgelost

berndvp 29-11-08 15:45

ok mensen ik haal deze topic toch terug even naar boven.
ik heb dit probleem nog altijd & vind het wat veel geld om iets te laten maken wat misschien het probleem niet zou zijn.
Mijn broer heeft nu sinds gisteren ook zijn iPhone 2G,
gisteren samen met hem van FW 2.1 naar 2.2 geupgrated.
Vandaag stuurt hij mij bericht dat hij nu het zelfde probleem heeft als mij.
iPhone reacheert niet als ik op home of sleep buttom druk,
moet een reset uitvoeren en dan werkt hij terug.
Oké nu ben ik toch wel zeker dat het een software fout is.
We hebben beide iPhones met een Windows PC gejailbroken & synchroniseren er ook mee.
Is er een manier om een iPhone volledig te formateren zodat er dus egt niets meer opstaat en dat we effectief van 0 kunnen beginnen?

Mvg

macfreaker 29-11-08 16:21

Wanneer je een restore (herstel) doet is alles weg. Misschien nog eens herbeginnen en geen backup meer terug zetten !!

berndvp 29-11-08 17:30

vind ik echt wel raar hoor, dat dit zo zou werken,
want dit had ik zo bij mijn kameraad gedaan.
Maar jha we zullen het dan nog maar eens proberen.

didiersergei 23-12-08 10:48

deffect
 
Hoi,

Ik heb het zelfde probleem als hierboven genoemd. Bij mij werk zelfs de home buttom niet meer en Itunes 'vind' de Iphone ook niet.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? of heeft iemand ervaring met iPod Reparatie Nederland iPod & iPhone Reparaties Laagste prijs 24 uurs service
Ik las dat dit een optie is als je Iphone hardware kapot is, maar ik wil wel zeker weten of deze mensen een beetje goed zijn, voor ik mijn Iphone er heen stuur.

Thanks!

pascalbrouwers 23-12-08 13:16

vreemd,
ik heb de 2g sind begin mei.
Heb alle updates gedaan die er tot nu toe te krijgen waren, gelukkig nog nooit problemen gehad.

wel in het begin met versie 1.3, dat hij 1 a 2 keer uitviel in een hele week.
Na de eerst volgende update, probleem weg.

hoop dat jullie het opgelost krijgen.


Pascal

Lemmingsbeest 29-12-08 03:48

Ik heb ook nu dat probleem....zo willekeurig reageert de iphone geheel niet meer op de knoppen(beeld blijft zwart en ook de stil knop reageert dan ook niet..)....Wel werkt de sim kaart nog want als je me belt werkt het nummer van mij(dus het simkaart deel werkt nog) maar de i-phone blijft dood todat je de 2 knoppen tegelijk indrukt....Heeft iemand dat al opgelost... Heb deze iphone 2de hands gekocht en ik heb er nu dus 2.2 FW in....Is toch hardware kapot is mijn vraag ????...Ik heb de i-phone hersteld en alleen mijn contacten teruggezet...Nu afwachten...Mijn versie is de 8 gig 2G uitvoering..

TVH 29-12-08 12:19

Ja, ik heb nu ook dat probleem. Me beeld valt weg, als iemand me belt gaat die over maar krijg nog steeds geen beeld. Het gekke is dat als ik dan weer me lader in in doet schiet die weer aan en kan ik hem gebruiken.
Iemand idee waar dit aan kan liggen??

Lemmingsbeest 29-12-08 21:14

Kale herstel gedaan zelfde probleem(2.2 Destiny's FW )....heb er nu weer 2.1 effe op staan....weer afwachten......Anders maar opsturen naar die firma die hier al in dit topic staat....Hun zeggen software/logic board....Anders eens effe terug naar 1.1.4...raar is wel dat de 2.1 custom 1012M geheugen heeft(van michael dacht ik)

berndvp 30-12-08 00:31

nu ik zelf heb het probleem ng altyd,
maar mijn broer niet meer.
gewoon restore gedaan en geen back-up er meer opgezet.
probleem is schijnbaar bij hem opgelost.

ik zelf ga het niet toepassen,
ik vind het nogal dom om al mijn berichten kwijt te zijn,
hij had amper iets in zijn inbox

Lemmingsbeest 30-12-08 15:12

Ik vindt het maar vreemd ...Toestel is met 2.1 to nu toe niet meer vastgelopen....Nu maar eens een paar dagen wachten.......Want na een herstel zet ik nooit een backup terug...alleen sync ik met mijn contacten als een nieuwe iphone...dus die van mij is altijd kaal....maar jammer is dat de sidplayer niet werkt onder 2.1(appstore zegt niet geschikt)....Als hij blijft werken kan het 2 dingen zijn....of een fout in de firmware(2.2)...Maar meteen een vraag daarop is waarom werkt hij wel op een 16G iphone!!!!...of defect in flash geheugen....de 2.2 heeft bij mij 500mb "root" en de 2.1 1012MB "root"....misschien iemand een 2.2 maken ook met 1012MB "root"

Update: Helaas ook 2.1 weer vastgelopen...heb me een andere i-phone gekocht(was niet veel duurder als een logic board met inbouw)...En deze heeft dan geen enkel krasje erop...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:11.