iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tip: Lightleak verminderen/tot verwijderen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25394-tip-lightleak-verminderen-verwijderen.html)

totalition 19-11-08 01:39

Tip: Lightleak verminderen/tot verwijderen
 
Dit is misschien een handige tip voor de meeste mensen die last hebben van een zogehete "lightleak". Ik had hier zelf ook last van maar heb deze zelf bijna compleet weg kunnen halen door middel van een zak chips!

Wat heb je nodig;

- schaar
- zak chips
- iphone 3g (met lightleak)
- eventueel hele dunne naald

Je knipt een rechthoekige vorm uit een zak chips. Vervolgens was je het eventuele vet van je uitgeknipte rechthoek af.

Dan vouw je het naar aanleiding van dit figuur in twee halfjes.
http://www.origineletrouwkaarten.nl/...rkant_vouw.gif

Zorg dat de vouw erg strak zit, zodat de twee halfjes zo dicht mogelijk tegen elkaar aanzitten

Ga dan op zoek naar de plek waar je "lightleak" zit. Probeer nu met je uitgeknipte inmiddels gevouwde vierkant, met de punt van het vouwtje, tussen de rand te komen waar het glas en het rubber samenkomen(dus niet tussen het chroom en het rubber!)

Ga nu zachtjes proberen het rubber naar je chromen rand te duwen. Dit moet je wel een paar keer doen wil je het uiteindelijke resultaat behalen. De reden dat ik een zak chips heb gebruikt is dat het materiaal ideaal dun is en niks geen stof of vezels achterlaat zoals een papiertje.

Om het af te werken kun je dit nog eventueel verfijnen met een hele dunne naald om zo van bovenaf zachtjes tegen het rubber aan te duwen zodat het rubber zich lichtjes verbreed.

Of het voor jullie werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen maar hoogstwaarschijnlijk wel. Het is in ieder geval totaal niet schadelijk voor je toestel aangezien het materiaal van een zak chips erg flexibel is en dus geen krassen of stof achterlaat.

(sorry voor nog geen duidelijke foto's, die komen mss later nog)

succes :)

Destiny 19-11-08 01:49

Verplaatst naar Tips en Tweaks voor de 3G.
Bedankt voor het delen van deze oplossing :)

Erp 20-11-08 15:47

Had je niet beter gewoon terug kunne gaan naar de T-Mobile store en een nieuwe vragen? Je verdoezelt nu een probleem dat er eigenlijk gewoon niet hoort te zijn.

iMario 20-11-08 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erp (Bericht 218966)
Had je niet beter gewoon terug kunne gaan naar de T-Mobile store en een nieuwe vragen? Je verdoezelt nu een probleem dat er eigenlijk gewoon niet hoort te zijn.

Daar ben ik het opzich mee eens.
Maar wel een grappig en vooral lachwekende oplossing, hoor:D

King1987 20-11-08 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erp (Bericht 218966)
Had je niet beter gewoon terug kunne gaan naar de T-Mobile store en een nieuwe vragen? Je verdoezelt nu een probleem dat er eigenlijk gewoon niet hoort te zijn.

Als je een Iphone hebt uit bijvoobeeld amerika en je komt er de komende tijd niet, is dit toch een heerlijk (hilarische) oplossing :)

Rasim_Jackson 20-11-08 20:51

Ik heb ook "Lightleaks" aan de linkerkant van mijn iPhone 3G, als ik naar de winkel zou stappen zouden ze die dan vervangen omdat ie "Lightleaks" heeft ?? Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in want ik heb 1 week nadat ik mijn iphone heb gekocht hem moeten inleveren vanwege de muteknop. Na 3 weken een nieuwe gekregen maar nu met Lightleaks.

Rasim

klaverentwee 23-11-08 08:12

Heerlijk creatieve (en humoristische) oplossing!

Tuttel 02-12-08 20:12

Ja idd, ik heb me iphone nu 3 weken en savonds komt er ook aan 1 rand een vaag schijnsel randje. Aaan de ene kant vind ik het helemaal niet erg maar aan de andere kant ik zorg erg goed voor me iphone en heeft hij zon irriterend mankementje...

Kun je hiermee terug en dus een nieuwe aanvragen, hoelang zou dat duren etc?

libia 05-12-08 15:44

Wat is een lightleek? :P

Bomans 05-12-08 15:52

licht van je verlichting dat zichtbaar is tussen de zilveren rand en je scherm ter hoogte van je volume knop.

libia 05-12-08 15:53

Oke, heb ik gelukkig geen last van!

naquah 07-02-09 17:37

Hmm, ik krijg de indruk van deze site dat het rubberen randje vastzit aan het scherm. Als je het wegduwt van het scherm naar de chromen rand, haal je het misschien los en kan misschien er stof achter het glas komen.

Mijn twee centen.

Mike789 07-02-09 23:37

Ik heb dit niet zo erg, je moet er goed op letten als je het wilt zien
Wat zou jij doen inruilen of niet?

naquah 08-02-09 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mike789 (Bericht 254155)
Wat zou jij doen inruilen of niet?

Ik heb er ook niet echt last van, het enige waar ik me zorgen om maak is dat er (veel) stof in het apparaat of achter het glas gaat. Ik denk dat ik het in ieder geval meld, en pas als er nare gevolgen van zouden komen inruilen.

Mavel 13-04-09 00:39

Ik weet dat dit een oud topic is. Maar ik heb een vraag. Heb een iphone 3g waar een groote licht lek in zit. Deze heb ik ter reparatie opgestuurt en een nieuwe terug. Maar deze heeft het echt maar een klein beetje. nu wil ik deze oplossing gaan toepassen. maar als ik het rubber naar het chrome druk komt er toch juist stof onder of zie ik dan verkeerd? Zou iemand antwoord kunnen geven??

Deang 21-04-09 16:14

wat is een lightleak eigenlijk?

BruceSV 21-04-09 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deang (Bericht 279913)
wat is een lightleak eigenlijk?

Als je ff leest voordat je iets neerzet. Word namelijk uitgelegd een paar posts boven je...

Deang 21-04-09 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV (Bericht 279933)
Als je ff leest voordat je iets neerzet. Word namelijk uitgelegd een paar posts boven je...

Ja sorry, was er al achtergekomen overigens ;)

cougar 21-04-09 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mavel (Bericht 277085)
Ik weet dat dit een oud topic is. Maar ik heb een vraag. Heb een iphone 3g waar een groote licht lek in zit. Deze heb ik ter reparatie opgestuurt en een nieuwe terug. Maar deze heeft het echt maar een klein beetje. nu wil ik deze oplossing gaan toepassen. maar als ik het rubber naar het chrome druk komt er toch juist stof onder of zie ik dan verkeerd? Zou iemand antwoord kunnen geven??

Als je het rubber terug drukt wordt het er niet echt mooier op. Heb dat zelf gedaan nadat er iets tussen zat. Je ziet vanaf de bovenkant "als je goed kijkt" dat het niet meer mooi doorloopt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.