iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Raar batterij probleem met 2G iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25475-raar-batterij-probleem-2g-iphone.html)

rtenkroode 20-11-08 11:46

Raar batterij probleem met 2G iPhone
 
Ik heb zo'n beethe alle topics op dit forum gelezen over batterij problemen, maar toch lijk ik weer iets anders te hebben...

Mijn 2G (FW 2.1) gedraagd zich sinds een paar dagen heel gek. Het lijkt wel alsof de batterij leegloopt waar ik bijsta.
Een een idee te geven: voor de problemen ontstonden ging de batterij 2-3 dagen mee, nu 2-3 uur. Als het meezit.
Ik heb niets aan de instellingen veranderd. Alles staat uit, muv Wi-Fi. Maar goed, zo staat mijn telefoon al maanden ingesteld. En toch loopt de batterij razendsnel leeg.
Ik heb GEEN cydia of installer geinstalleerd en draai dus enkel een aantal apps uit de iStore. Hier zit ook de enige wijziging tov een paar dagen gelden: ik het Touchpad geinstalleerd, en ook LIve Poker. Nu denk ik dat die laatste geen invloed heeft op batterijgebruik, maar touchpad zou dat wel kunnen hebben.

Mijn vragen:
- waarom kan de levensduur van de batterij zo dramatisch teruglopen?
- als de batterij kapot zou zijn, hoe kan ik die dan het beste (laten) vervangen. Ik heb de telefoon in maart in de Apple store in San Francisco gekocht, dus er zit nog een paar maanden garantie op....
- zou Touchpad inderdaad voor problemen kunnen zorgen, en hoe zou ik dat kunnen checken?

Vast bedankt voor jullie hulp!

john wings 20-11-08 16:57

gewoon even die touchpad er af gooien en kijken wat hij dan doet, je blijft hem behouden in iTunes en kan het er later weer opzetten moest het er niets mee te maken hebben.

garantie op de batterij heb je volgens mij niet en zeker niet als het een amerikaanse is

evmw 20-11-08 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 218998)
garantie op de batterij heb je volgens mij niet en zeker niet als het een amerikaanse is

Je hebt dan wel garantie, maar niet in Europa.

rtenkroode 20-11-08 18:12

Touchpad eraf gooien had ik idd ook al bedacht, dus dat zal ik doen.
Garantie heb ik wel degelijk, maar dan moet ik de batterij in de US laten vervangen.
En da's wat lastiger.... Ik kan de iPhone volgens mij opsturen. Hoop gedoe.

Ik hoop dat mijn batterij probleem 'gewoon' software is.

Als er nog andere ideeen/ervaringen zijn hoor ik het graag!

Stiruam 20-11-08 18:29

Nja nee het verwijderen van Appstore apps gaat niet helpen... Die draaien geen deamons dus dat zuipt geen energie... Restore em eens mischien helpt dat...

Greetz, Stiruam

rtenkroode 21-11-08 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 219025)
Nja nee het verwijderen van Appstore apps gaat niet helpen... Die draaien geen deamons dus dat zuipt geen energie... Restore em eens mischien helpt dat...

Nee, da's waar. En om dat te bewijzen: het werkt idd niet.

De iPhone de hele nacht aan het stroom gehangen. Rond half 8 vanmorgen eraf gehaald.
De hele dag nog niet gebeld, niet ge-smst, alleen Wi-Fi staat aan. Batterij al meer dan de helft leeg :-(
Maak wel gebruik van push mail (Exchange), maar dat doe ik al tijden.

Ik moet toch maar een restore gaan doen, kijken of dat helpt. Of gewoon botweg naar 2.2. upgraden en kijken wat er gebeurt :-)

ControlSje 21-11-08 11:57

Volgens mij is nog geen Jailbreak voor 2.2. dus NIET upgraden totdat er een custom-firmware is of dat QuickPWN vrij gegeven is voor 2.2

Dus een herstel naar 2.1 zou ik adviseren en dan eerst GEEN backup terug plaatsen maar testen met een "schone" versie.

rtenkroode 21-11-08 12:18

Ah, maar ik een van die idioten die geen Cydia/Installer gebruikt.... :-)
Dus een jailbreak is voor mij geen belangrijk iets.

En ik kan altijd weer terug naar 2.1

Yzord 21-11-08 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 219001)
Je hebt dan wel garantie, maar niet in Europa.

Batterijen hebben een andere garantiebepaling dan het toestel zelf. Vaak word er op batterijen maar 6 maanden garantie gegeven.

rtenkroode 21-11-08 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 219465)
Batterijen hebben een andere garantiebepaling dan het toestel zelf. Vaak word er op batterijen maar 6 maanden garantie gegeven.

Als na de restore de batterij nog steeds niet goed werkt neem ik wel contact op met Apple. Dan hoor ik wel hoe of wat...

rtenkroode 24-11-08 14:28

Een update: ik heb inderdaad een restore gedaan, en een paar dagen gekeken wat er gebeurde. Nou: probleem weg!
Dus een restore deed wonderen.
Imiddels naar 2.2 gegaan, en ook hier geen batterij problemen.

Ben wel benieuwd wat het probleem nou was, maar nog blijer dat het probleem weg is :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.