iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Heel groot probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25503-heel-groot-probleem.html)

vinal16 20-11-08 20:40

Heel groot probleem
 
scherm zit water in

Destiny 20-11-08 20:41

iPod Reparatie Nederland iPod & iPhone Reparaties Laagste prijs 24 uurs service

Hier waarschijnlijk

evmw 20-11-08 23:41

Onrepareerbaar; nou niet helemaal, reparatie is wel degelijk mogelijk, voor minder dan 40 euro. Tenzij er echt iets goed mis is, dan zal het logic board vervangen moeten worden.

iMario 20-11-08 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 219108)

Thanks. Heb ze even een mailtje gestuurd vanwege mijn simkaart die vastzit.

macfreaker 21-11-08 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 219221)
Thanks. Heb ze even een mailtje gestuurd vanwege mijn simkaart die vastzit.

Heb je probs iMario ?

iMario 21-11-08 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 219226)
Heb je probs iMario ?

Wist je dat nog niet?
Mijn simkaart zit vast met een Yessim Unlockkaart.

Heb trouwens net een mailtje terug gekregen, kost me maar €22,50 !
Bij Fix Support zou het mij €67,00 gaan kosten...

Ik weet wel wat te kiezen dan :cool:

ControlSje 21-11-08 01:28

@iMario, een 3G openmaken is een stuk makkelijker dan een 2G. Jammer dat je zo ver weg woont ik zou je anders wel willen helpen.
Als je het scherm uit de 3G hebt, is de SIM tray er zo uit.

iMario 21-11-08 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 219243)
@iMario, een 3G openmaken is een stuk makkelijker dan een 2G. Jammer dat je zo ver weg woont ik zou je anders wel willen helpen.
Als je het scherm uit de 3G hebt, is de SIM tray er zo uit.

Kan hem je ook opsturen hoor;)

evmw 21-11-08 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 219243)
@iMario, een 3G openmaken is een stuk makkelijker dan een 2G. Jammer dat je zo ver weg woont ik zou je anders wel willen helpen.
Als je het scherm uit de 3G hebt, is de SIM tray er zo uit.

De vraag is alleen of de SIM-kaartlezer intern niet beschadigd is. Lijkt me stug dat ipod-service meer dan 20 euro vraagt als ze in letterlijk 5 seconden klaar zijn.

Bomans 21-11-08 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 219324)
... Lijkt me stug dat ipod-service meer dan 20 euro vraagt als ze in letterlijk 5 seconden klaar zijn. ...

je mag het natuurlijk altijd zelf proberen ...

ControlSje 21-11-08 09:52

Stuur me maar een PB'tje, als je wilt dat ik de SIM-tray eruit haal.
Als je niet hebt geprobeerd de SIM-tray er met geweld uit te halen is de kans dat er iets verbogen of beschadigt is intern niet groot.

Als je na de iPhoneclub party gaat zouden we ook iets vooraf kunnen afspreken.

Laat het me maar weten.

vinal16 21-11-08 10:25

en iemand nog een oplossing voor mijn probleem?

King1987 21-11-08 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vinal16 (Bericht 219376)
en iemand nog een oplossing voor mijn probleem?

Volgens mijn zijn die al genoeg gegeven toch? Post nummer 2 van Destiny geeft al de oplossing. IK zou zeggen, laten repareren.

(Kan je het niet als garantie bij T-mobile aangeven? Of komt hij uit een ander land?)

vinal16 21-11-08 10:43

hm 2 reacties, maar hij komt uit het buitenland, dus vandaar dat ik hem niet naar tmobile kan op sturen

King1987 21-11-08 10:45

Dan is het gewoon een kwestie van naar Fixsuport brengen of naar andere reperatie bedrijven. Je kan hem zelf openen, maar dat is een hels karwij (zeker voor de eerste keer).

Nu is het namelijk een hele dure Ipod ;)

Succes :D

ControlSje 21-11-08 11:52

@vinal16:
Ik denk dat bij jou de contacten voor de SIM kaart zijn verbogen of afgebroken. Je zou de iPhone kunnen openen om te bekijken of dit het geval is. Hier staat een uitleg hoe je de iPhone kunt openen en tevens kun je zien hoe de contacten eruit moeten zien.

Al je in de buurt woont van Amsterdam zou ik de iPhone wel kunnen openen maar als er onderdelen moeten worden vervangen kan ik je niet helpen, ik heb namelijk alleen 2G onderdelen liggen.

evmw 21-11-08 11:55

SIM contacten voor 3G heb ik eventueel wel voor je (of voor ControlSje), alleen niet op voorraad.

edit
Wat ze bij ifixit overigens niet bepaald slim doen eigenlijk is het scherm opkrikken door in het rubber te gaan zitten met een tooltje. Het rubber beschadigd hierdoor waardoor er gemakkelijker een druppel regen/vocht naar binnen kan die voor schade aan de onderliggende usb-flex kan zorgen. Reparatiecentra hebben tools, althans hier wel, om de iPhone 3G open te maken zonder dit rubber aan te raken en daarmee te beschadigen. Overweeg dus goed wat je doet, zou zonde zijn van zo'n duur toestel als er lichte schade ontstaat.

vinal16 21-11-08 12:06

hey bedankt voor de reactie, maar ik denk toch dat ik het via een speciaal bedrijf laat doen, immers op het beeldscherm zit nu dus een zwart vlekje door stukje plastic dat los zit (denk ik) ik weet niet hoe ik dat zelf moet oplossen en of het op te lossen is...

ControlSje 21-11-08 12:12

Dat is ook mijn advies, heb je in ieder geval garantie op de reparatie.

Misschien eerst een prijs opgave laten maken. Want als het Logic-boardje moet worden vervangen kan dit aardig duur worden.

Suc6.

strato 22-11-08 16:17

kent iemand dit probleem??
 
ik kan mijn iPhone enkel nog opladen via de PC, niet met gewone netspanning, maar erger nog, als k hem uit de lader neem en even niet gebruik schakelt hij volledig uit & krijg k hem na veel moeite pas terug aan de praat. ik kan hem enkel blijven gebruiken indien k mijn iPod laat spelen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.