iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe terug te gaan van 2.2 naar 2.1 ? Iphone 2G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25543-terug-gaan-2-2-naar-2-1-iphone-2g.html)

ArB 21-11-08 15:07

Hoe terug te gaan van 2.2 naar 2.1 ? Iphone 2G
 
Zorg dat je itunes 8.0.1 hebt
Zet de iphone in DFU mode
Start itunes en restore met de shift+restore naar 2.1
Quickpwn en klaar







---deze post zal ik ook updaten indien nodig--

daanramaekers 21-11-08 15:11

Ik ben nu aan het uitzoeken voor de mensen waarbij de telefoon gedeactiveerd is na het updaten naar 2.2 of ik dit terug kan draaien door itunes + quicktime te downgraden naar 8.0.1 en vervolgens de 2.1 firmware weer erop te zetten door de telefoon in itunes in de DFU mode te zetten (telefoon staat uit en aangeslote --> 5 seconden powerbutton--> 10 seconden power + home button --> home button totdat je t geluidje van nieuwe hardware hoort. ondertussen de knopjes niet loslaten) op dit moment wordt bij mij 2.1 op mn phone gezet. Daarna ga ik kijken of ik hem met quickpone kan unlocken maar ik heb t volste vertrouwen dat dit werkt !!

ArB 21-11-08 15:13

Het werkt, want ik heb dit net al 3x gedaan ;)

RoelG 21-11-08 15:13

Dus de procedure van de topicstarter locked de iphone terug? En dan is het voorlopig wachten op Dev team op een unlock?

ArB 21-11-08 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoelG (Bericht 219581)
Dus de procedure van de topicstarter locked de iphone terug? En dan is het voorlopig wachten op Dev team op een unlock?

Welke procedure bedoel je ? Dit topic is juist om weer terug te kunnen naar een 2.1 versie. Omdat 2.2 niet goed gaat om een of andere manier.

RoelG 21-11-08 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 219584)
Welke procedure bedoel je ? Dit topic is juist om weer terug te kunnen naar een 2.1 versie. Omdat 2.2 niet goed gaat om een of andere manier.

Ja ik zat in verkeerde topic te posten. Voorlopig maar even wachten met die 2.2 dus :)

daanramaekers 21-11-08 15:17

Hij is bij mij nu ook aan het jailbreaken... fingers crossed... er is vandaag al zo veel misgegaan :(

xanderrijken 21-11-08 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanramaekers (Bericht 219588)
Hij is bij mij nu ook aan het jailbreaken... fingers crossed... er is vandaag al zo veel misgegaan :(


Daan nog gelukt?:D

daanramaekers 21-11-08 15:30

JUP :D net klaar, 2.1 werkt weer ! is nu al mn progjes aan t terugzetten. durf voorlopig nog niet naar 2.2 door te updaten, het schijnt namelijk (bron: ArB) dat als je quickpwn 21-1 hebt gebruikt voor 2.1 te unlocken dat je dan gelockt wordt als je naar 2.2 gaat!

playstar 21-11-08 19:19

Ik zit met volgende probleem, heb geupdate naar 2.2. Kan hem alleen nu niet meer acteveren via itunes. Zodra ik me tmobile sim in doe wordt er gezegd dat deze ongeldig is. Hoe kan ik nu deze jailbreaken of kan ik deze nog terugzetten naar 2.1 en deze dan jailbreaken? Wat is de oplossing hiervoor.

Alvast bedankt

xanderrijken 21-11-08 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door playstar (Bericht 219734)
Ik zit met volgende probleem, heb geupdate naar 2.2. Kan hem alleen nu niet meer acteveren via itunes. Zodra ik me tmobile sim in doe wordt er gezegd dat deze ongeldig is. Hoe kan ik nu deze jailbreaken of kan ik deze nog terugzetten naar 2.1 en deze dan jailbreaken? Wat is de oplossing hiervoor.

Alvast bedankt

Hi Playstar,

Je zou je iTunes en Quicktime moeten downgraden naar 8.0.1.
Nu kan je FW 2.1 weer installeren.
Dit kan je doen obv de custom van Michael of de firmware er op zetten en vervolgens met quickpwn te unlocken.

Succes

Xander

playstar 21-11-08 19:30

Ik ga het nogmaals proberen.

heb je voor mijn link naar itunes 8.0.1 ?

xanderrijken 21-11-08 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door playstar (Bericht 219742)
Ik ga het nogmaals proberen.

Weet niet of ik helemaal duidelijk was, maar dit is een methode om terug te gaan naar fw 2.1. Mocht je willen upgraden naar 2.2, dan moet je of de methode van het dev team afwachten of even verder zoeken op het forum.

Groetjes

Xander

playstar 21-11-08 19:40

Dat is het nu juist. Hij is al met 2.2 geupgraded omdat ik gisteren op de iphone gekozen heb om alles te wissen via de iphone zelf. Toen is deze blijven hangen met het opstarten. Toen ik heb deze gereset en via itunes gerecoverd. Itunes downloade toen een of andere bestand en deze is nu opgezet. Nu kan ik geen een simkaartje meer activeren behalve A&T. Dus ik denk dat ik nu een firmware 2.2 heb.

xanderrijken 21-11-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door playstar (Bericht 219749)
Dat is het nu juist. Hij is al met 2.2 geupgraded omdat ik gisteren op de iphone gekozen heb om alles te wissen via de iphone zelf. Toen is deze blijven hangen met het opstarten. Toen ik heb deze gereset en via itunes gerecoverd. Itunes downloade toen een of andere bestand en deze is nu opgezet. Nu kan ik geen een simkaartje meer activeren behalve A&T. Dus ik denk dat ik nu een firmware 2.2 heb.


Hier een paar handige links:
Veel links naar firmware en vorige versies van itunes
Firmwares - Page - iPhoneFreakz
Helaas staat itunes 8.0.1 er niet tussen, deze staat op;
iTunes - Free software downloads and reviews - CNET Download.com

vergeet quicktime niet te verwijderen of te downgraden voor de zekerheid...

succes

playstar 22-11-08 14:55

thx ik zal ernaar kijken.

larsjun 22-11-08 19:43

gejailbreakt maar geen unlock
 
Ik heb een iphone 3g van t-mobile maar had via een yessim vodafone en dat werkte perfect toen update itunes automatisch mijn iphone en toen deed die yessim het niet meer dus heb ik hem weer gedowngrade naar 2.1 en is ie dus gejailbreakt(lijkt mij ik heb nu installer en cydia) maar ik dacht dat je iphone dan ook geunlocked zou zijn maar dat is ie dus niet bij mij en mijn yessim doet het ook niet meer.
dus mijn vraag wat nu en ik ben niet de allerhandigste en ik weet niet zeker of dit het goede forum is maar het is mijn 1e keer dus sorry als het verkeerd is maar ik hoor graag of er een oplossing is.
alvast bedankt

Destiny 22-11-08 19:50

Afwachten tot er een update komt voor je yessim. De huidige software kan nog niet werken met de nieuwe baseband. Je kunt dus tijdelijk niet meer bellen met je iPhone 3G.

larsjun 22-11-08 20:01

maar je moet je iphone toch ook kunnen unlocken zodat ik heel daat yessim kaartje niet nodig heb?

Destiny 22-11-08 20:08

Nee softwarematig is de iPhone 3G nog niet te unlocken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.