iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wap (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25809-wap.html)

Jenz 24-11-08 20:58

Wap
 
Kan je proxie's gebruiken zodat je gewoon op bijvoorbeeld vodafone live kunt ?
Ik heb een site gevonden SteRin .it - Stefano Rinaldo Blog Archive Vodafone “Web is now” e iPhone con il WAP (Aggiornato) daar staat het in uitgelegt in het italiaans. Vertaling naar engels (babblefish):
Translation result for http://www.sterin.it/?p=92

kan iemand hierbij uitleg geven ?

Grtzz

Update:
Hij doet het nu wel !
Ik heb de Tzones hack geinstalleerd; Dan direcht met winscp het bestandje proxy.pac aangepast Ip aangepast, en daarna iphone apn ingesteld op wap.proximus.be en user&wachtwoord: wap daarna opnieuw opgestart.
Ik internet nu gewoon op gprs/edge; en het kost me niets ( men geld is op,Pay&go en ik kan gewoon internetten, Wi-Fi staat uit en edge staat aan.

macfreaker 24-11-08 21:00

Je kan een proxy instellen onder Instellingen/Wi-fi en dan je connectpunt uitkiezen door op het pijltje rechts te drukken en daar kan je dan de proxy instellen.
Heb eens gekeken naar de link die je hebt opgegeven , maar om deze te laten werken zal je wel de correcte gegevens moeten hebben van de proxy waar je op wilt connecten.
Dit zal zeker niet helpen en voor een leek zal het zeker al niet gemakkelijk om deze goed te krijgen zonder brokken.

Jenz 24-11-08 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 222139)
Je kan een proxy instellen onder Instellingen/Wi-fi en dan je connectpunt uitkiezen door op het pijltje rechts te drukken en daar kan je dan de proxinstellen.

Maar ik wil via wap interneten (vodafone live bij proximus) dus daar moet je ook proxies ingebruiken. En dat begrijp ik ni goed hoe je dat moet doen. Grtz

macfreaker 24-11-08 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jenz (Bericht 222145)
Maar ik wil via wap interneten (vodafone live bij proximus) dus daar moet je ook proxies ingebruiken. En dat begrijp ik ni goed hoe je dat moet doen. Grtz

Heb je dan de correcte gegevens voor een instelling voor wap bij proximus ?

Jenz 24-11-08 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 222153)
Heb je dan de correcte gegevens voor een instelling voor wap bij proximus ?

Deze :
Name of the profile : "Live"
Acces Point Name (APN): wap.proximus.be
Login of Gebruikersnaam: wap
Paswoord: wap
Gateway of WAP Gateway of Primary IP gateway of Server address: 010.253.007.003
Homepagina: http://live.vodafone.com
Primary port nummer : 80
Authentication Protocol : PAP

macfreaker 24-11-08 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jenz (Bericht 222163)
Deze :
Name of the profile : "Live"
Acces Point Name (APN): wap.proximus.be
Login of Gebruikersnaam: wap
Paswoord: wap
Gateway of WAP Gateway of Primary IP gateway of Server address: 010.253.007.003
Homepagina: http://live.vodafone.com
Primary port nummer : 80
Authentication Protocol : PAP

Met deze instellingen zal het in elk geval niet lukken. Zal deze avond nog eens kijken op die link die je hebt gegeven en wanneer ik iets vind meld ik dit wel.

Jenz 26-11-08 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 222167)
Met deze instellingen zal het in elk geval niet lukken. Zal deze avond nog eens kijken op die link die je hebt gegeven en wanneer ik iets vind meld ik dit wel.

Ik heb de stappen gevolgd van die site, Werkt niet
Toch bedankt voor de hulp
Grtz

Jenz 07-12-08 14:09

Het is me gelukt !
Heb eerst TZones hack geinstaleerd vanuit cydia
Daarna naar winscp /private/var/preferences en daar de proxy.pac genomen
Die geopent en de proxy veranderd naar die van proximus :
010.253.007.003

Dus Is een zeeer goede tip voor de mensen met proximus uit belgie zonder abbonement om te interneten vie wap !
UPDATE:Toch niet Iphone verandert APN gewoon naar internet.proximus.be

Update:
Hij doet het nu wel !
Ik heb de Tzones hack geinstalleerd; Dan direcht met winscp het bestandje proxy.pac aangepast en daarna iphone apn ingesteld op wap.proximus.be en user&wachtwoord: wap daarna opnieuw opgestart.
Ik internet nu gewoon op gprs/edge; en het kost me niets ( men geld is op,Pay&go en ik kan gewoon internetten, Wi-Fi staat uit en edge staat aan.

ihans 07-12-08 15:14

Lukt het je dan ook om met vodafonelive tv te kijken?

Jenz 07-12-08 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ihans (Bericht 228030)
Lukt het je dan ook om met vodafone tv te kijken?

neen, En zoals hierboven gemeld werkt het niet,
Wanneer je probeert op internet tegaan, verandert proximus automatisch de instellingen naar internet.proximus.be
Dus het werkt weer niet

Mvg

Jenz 09-12-08 18:01

Werkt nu wel =)
Dus proximus pay&go gebruikers.
Dit is een tip !

MDC_NMC 28-12-08 18:10

werkt bij mij, op een 1stGen iPhone zonder via winSCP te gaan, gewoon die hack installeren via cydia, proximus gegevens ingevoerd en het werkt, gratis zelfs :D

Nevermind, heb de Tzone hack eraf moeten halen want hij bleef zelfs met edge uitgeschakeld in BossPreffs en SBSettings verbinding maken met internet en rekende me ook 0.5€/verbinding aan ongeveer.
Ga morgen eens zien hoe ik dat proxy.pac bestandje aanpak.
Weet hier iemand ook of die edge toggles wel echt werken?

Kluppergeest 13-01-09 21:33

Kan iemand dit nog bevestigen?

Jenz 13-01-09 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kluppergeest (Bericht 243567)
Kan iemand dit nog bevestigen?

hier werkt dit zeer goed !

Mijn proxy.pac:

Code:

function FindProxyForURL(url, host)
{
if ((isInNet(myIpAddress(), "25.0.0.0", "255.0.0.0")) || (isInNet(myIpAddress(), "10.0.0.0", "255.0.0.0")))
return "PROXY 010.253.007.003:8080";
else
return "DIRECT";
}

en mijn instellingen
apn wap.proximus.be
user en pas: wap

Grtz

Kluppergeest 13-01-09 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jenz (Bericht 243589)
hier werkt dit zeer goed !

Mijn proxy.pac:

Code:

function FindProxyForURL(url, host)
{
if ((isInNet(myIpAddress(), "25.0.0.0", "255.0.0.0")) || (isInNet(myIpAddress(), "10.0.0.0", "255.0.0.0")))
return "PROXY 010.253.007.003:8080";
else
return "DIRECT";
}

en mijn instellingen
apn wap.proximus.be
user en pas: wap

Grtz

Je hebt dus gewoon na PROXY de ip ingevoegd (met de :8080 poort) ?

Heb ik ook gedaan en zo in m'n phone ingevoegd, en alsook bij Mobiel Datanetwerk die instellingen ingegeven.

En heb Edge 'aangetoggled' , maar het bolletje blijft gewoon rond, en bij mail word er geen verbinding gemaakt...

Help?

amelle 25-01-10 21:33

Hi,
Ik heb een zwarte Iphone 3G 8GB. En mijn provider is BASE. Nu ik geraak zoals verwacht ni op wap-sites en zou dit heel graag willen aangezien jimmobile 'n actie eeft vn 1eurp per 10MB. Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit kan oplosse?
Thanks.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.