iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM kaart niet uit Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/2588-sim-kaart-niet-iphone.html)

Guest-20201108204737 20-11-07 15:55

SIM kaart niet uit Iphone
 
Ik ben al een paar dagen aan het zoeken en proberen maar ik krijg de SIM er maat niet uit. Het is me (gelukkig) een keer gelukt voor het unlocken, maar daarna is het me niet meer geslaagd om de sim uit de iphone te krijgen.

Ik heb het geprobeerd met een paperclip, heb de filmpjes op internet gezien. Hij komt aan een kant een klein beetje los, maar aan de kant waar het puntje zit komt hij helemaal niet omhoog. Dit alles terwijl de video er zo verdom eenvoudig uitziet.

Doe ik iets fout of is er misschien iets kapot, iemand hier ervaring kennis mee?

Guest-20201108204737 20-11-07 16:08

Kom er net achter dat er een stukje hout in zit of iets in die richting iemand tips?

Dien 21-11-07 09:30

Heb je met een tandenstoker lopen pielen de eerste keer??

Ik denk dat als je een paperclip gebruikt en een beetje voorzichtig doordrukt, dat hij omhoog moet schieten.

Guest-20201108204737 21-11-07 10:03

Haha ja klopt :) ja heb dat al geprobeerd maar is met niet gelukt. Zat eraan te denken om mss het weg te branden of iets in die richting?

Dien 21-11-07 10:12

Oh god doet dat a.u.b je iPhone niet aan. Dan smelt je alles weg, als je het echt wilt doen doe het dan goed en pak een snijbrander :D:D

Nee maar even serieus weer, probeer anders met een naald het hout er uit te pulken. Maar ga a.u.b niet lopen verbranden.:confused:

Guest-20201108204737 21-11-07 10:33

Haha jaaa dat leek me ook wel logische om dat niet te doen.. naja denk dat dat dan enige oplossing is ff lekker gaan pulken vnv :) Zal het laten horen of ik het eruit krijg.

jasperberg 21-11-07 19:03

ik heb het sim vakje er heel gemakkelijk uitgekregen met een punaise(spelling weet ik nie goed ;) maar je moet effuh kijken wat voor punaise je gebruikt en gewoon hard erin drukken dan lukt het wel hoop ik

SuperShallow 08-01-08 00:17

Kijk wel goed uit dat je niet te hard drukt.
Ik had de paperclip met een tangetje vast om meer kracht te kunnen zetten, en toen schoot-ie op een gegeven moment helemaal door. De SIM houder zat er echter nog steeds muurvast in. Uiteindelijk heb ik de SIM houder eruit gekregen door een haakje aan de paperclip te buigen, en deze in het gaatje te steken. Toen met hetzelfde tangetje de houder omhoog getrokken. Gaat prima.

Alleen bleek dat ik met mijn eerste actie het uitwerpmechanisme had gesloopt, en dat daardoor de SIM houder er nét niet helemaal meer in paste. En daardoor maakte ook de Stealth Sim geen goed contact meer. En dus regelmatig uitvallende service.

Na veel bestuderen van SIM houder en -voor zover mogelijk- de binnenkant van de iPhone, kwam ik tot de conclusie dat er aan één kant een soort palletje (ca. 3 mm.) tegen de houder drukt om hem uit te werpen. Dat stukje kon ik zonder probleem uit de SIM houder snijden, dacht ik. Tot mijn verbazing was de houder echter niet van plastic, maar van aluminium. Eind van het verhaal: met wat meer kracht toch gewoon een smal stukje uit de SIM houder gesneden, en de houder past weer perfect!

Fresh 08-01-08 00:49

Ik had dit probleem toen ik zo'n Magicsim 16th gen erin had (werkt niet, niet kopen!). Ik heb het geheel er voorzichtig, maar wel met een tang uit gekregen (papiertje ertussen om niks te bekrassen).
Die bloody Magicsim heeft zo'n aluminium jasje, dat was een beetje verkreukeld toen de simtray eruit kwam. Het was blijkbaar ergens achter blijven hangen. Gelukkig bleef m'n iPhone ongedeerd!

Dannaajax14 05-03-09 17:08

Heej mensen,

Ik heb pas me iPhone 3G gehaalt.
Vandaag wou ik me sim kaart uit me iPhone halen en toen zette ik de sim kaart houder weer terug in de houder, maar verkeerd om:mad:
Ik wist ni dat hij er verkeerd in zat dus ik trok hem er uit, en toen brak hij in twéen:eek: nu zit er een half sim kaart houder in me iPhone en ik kan er niet bij,

weet iemand iets voor mij?

graag antwoord:)

evmw 05-03-09 18:45

Als je naar een pro gaat kan die je iPhone openmaken zonder verlies van garantie; er van uitgaande dat er alleen iets is blijven hangen en niets beschadigd is.

bako 05-03-09 18:53

voor mensen met een x-sim
als je er 1 in heb zitten doe er een heel klein plakbandje op
zodat als je hem er uit haalt dat je aan het plakbandje kan trekken

mistryx 04-06-09 15:21

hmm ook ik heb het zelfde, ik heb mijn simkaarthouder er ook verkeerd om in gedaan en krijg hem er niet meer uit vanwege een soort harpoen effect. wat raden jullie aan om te doen? ik hoorde al dat je hem kan open maken en dan makkelijk er uit halen, kunnen jullie dit verivieren en zo ja, waar kan ik dan het beste aankloppen? apple? t-mobile? of toch een particulier want ik wil hem niet verder beschadigen.

andere tips zijn ook welkom :D

evmw 04-06-09 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mistryx (Bericht 291804)
hmm ook ik heb het zelfde, ik heb mijn simkaarthouder er ook verkeerd om in gedaan en krijg hem er niet meer uit vanwege een soort harpoen effect. wat raden jullie aan om te doen? ik hoorde al dat je hem kan open maken en dan makkelijk er uit halen, kunnen jullie dit verivieren en zo ja, waar kan ik dan het beste aankloppen? apple? t-mobile? of toch een particulier want ik wil hem niet verder beschadigen.

andere tips zijn ook welkom :D

Apple en T-Mobile zullen hem voor reparatie gaan opsturen denk ik, ik hoef niet uit te leggen denk ik hoe dat verder gaat: je bent hem even kwijt. Wat dat betreft kun je misschien beter naar een willekeurig reparatiebedrijf, in principe is dit op te lossen zonder dat fabrieksgarantie van toestel af gaat (tenzij er interne schade is uiteraard).

mistryx 04-06-09 16:47

is er eigenlijk nog een favoriet reparatiebedrijf binnen dit forum eentje met goeie ervaringen voor een dergelijk probleem?

appleerik 04-06-09 18:04

volgens mij is dit wel een goeie:
www.iphone-reparatie.nl

appleerik 04-06-09 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannaajax14 (Bericht 263484)
Heej mensen,

Ik heb pas me iPhone 3G gehaalt.
Vandaag wou ik me sim kaart uit me iPhone halen en toen zette ik de sim kaart houder weer terug in de houder, maar verkeerd om:mad:
Ik wist ni dat hij er verkeerd in zat dus ik trok hem er uit, en toen brak hij in twéen:eek: nu zit er een half sim kaart houder in me iPhone en ik kan er niet bij,

weet iemand iets voor mij?

graag antwoord:)

www.iphone-reparatie.nl ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.