iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone helemaal leeg maken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/25907-iphone-helemaal-leeg-maken.html)

richardk 26-11-08 13:51

iPhone helemaal leeg maken
 
Wie kan me vertellen hoe je echt alles maar dan alles echt verwijderd van je iPhone? Ik wil hem nl. Een keer helemaal formateren zeg maar en dan opnieuw opbouwen met de laatste update 2.2 weet nog niet zeker met of zonder jailbrake.

Bvd,

Richard

iMario 26-11-08 13:58

Dit kan je doen door een restore uit te voeren in iTunes.

Wally21 26-11-08 14:07

Je kunt toch ook in je Iphone alles wissen kiezen?
Je gaat naar instellingen-->Algemeen-->stel opnieuw in--> wis alle inhoud en instellingen.

Hierbij staat het volgende aangegeven:
"Hiermee wist u alle media en gegevens en stelt u alle instellingen opnieuw in. Dit duurt ongeveeer 2uur":eek:

Ik neem aan dat hij dan echt helmaal leeg is en weer is zoals je hem uit de doos haalt.

Fasty 26-11-08 16:28

Ja ik vraag me ook vaker af of ie hellemaal te formateren is? Want via een herstel of het nu recovery is of DFU blijven soms toch dingen achter.
maar ik vraag me ook af in hoe verre de firmware die te downloaden is alle files bevat. want wat zal er gebeuren als je met winscp alles verwijdered?! En waar zal staan dat de iphone in recovery moet of DFU een soort van Bios?

Wally21 26-11-08 16:43

@fasty; Dat idee heb ik ook. Je hoort sommige ook wel eens dat nadat ze een jailbreak ongedaan hebben gemaakt het nummerieke batterij icoon, en/of hun aangepaste carrier logo er nog steeds staat.

Ik weet wat hij er allemaal af haalt door de methode die ik hierboven aangeef. maar mij lijkt dat meer een soort van resetten naar fabrieksinstellingen.

Rasz 26-11-08 18:13

Ik heb begrepen en ondervonden dat instellingen-->Algemeen-->stel opnieuw in--> wis alle inhoud en instellingen ervoor zorgt dat je iPhone het niet meer doet als je m gejaibreaked hebt...

Je moet m dan opnieuw installeren, maar niet alle instellingen zijn weg zeg maar:S

Wally21 26-11-08 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rasz (Bericht 223324)
Ik heb begrepen en ondervonden dat instellingen-->Algemeen-->stel opnieuw in--> wis alle inhoud en instellingen ervoor zorgt dat je iPhone het niet meer doet als je m gejaibreaked hebt...

Je moet m dan opnieuw installeren, maar niet alle instellingen zijn weg zeg maar:S

Oke goed om te weten afblijven dus :D

Faith1973 17-11-09 21:22

ik heb van alles met mijn iphone gedaan,updates jailbreakes e.d. maar dus ook helemaal leeg gemaakt (instellingen-->Algemeen-->stel opnieuw in--> wis alle inhoud en instellingen)
Maar er blijven nog altijd saves van bv. games in staan. Het is niet zo dat de foon niet meer jailbreaked kan worden..althans dat is mijn ervaring.

fiekeuh 11-03-10 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rasz (Bericht 223324)
Ik heb begrepen en ondervonden dat instellingen-->Algemeen-->stel opnieuw in--> wis alle inhoud en instellingen ervoor zorgt dat je iPhone het niet meer doet als je m gejaibreaked hebt...

Je moet m dan opnieuw installeren, maar niet alle instellingen zijn weg zeg maar:S

hey ik heb dit dus toch gedaan wat is nu het probleem, ik krijg al 2 dagen het zelfde scherm krijgen het appel scherm en daar dus het werkbalkje op
wat moet ik nu doen?

Timmeh_ 11-03-10 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fiekeuh (Bericht 425241)
hey ik heb dit dus toch gedaan wat is nu het probleem, ik krijg al 2 dagen het zelfde scherm krijgen het appel scherm en daar dus het werkbalkje op
wat moet ik nu doen?

Om je iPhone helemaal schoon te maken en alle problemen te verhelpen, moet je je iPhone herstellen in DFU-mode:
* iPhone aan je PC hangen
* iPhone in DFU-mode zetten (zie de Wiki voor een gebruiksaanwijzing)
* Herstellen
* Aanmelden als een nieuwe iPhone
* Geen reservekopie terugzetten

Schoner krijg je m niet :)

YiL 23-03-10 18:25

oke hopeloos ik ben nu ook al 4 uur bezig.

denk dat het niet meer goedkomt :S:S

fiekeuh 23-03-10 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YiL (Bericht 429548)
oke hopeloos ik ben nu ook al 4 uur bezig.

denk dat het niet meer goedkomt :S:S

De iPhone aan sluiten aan je pc waar iTunes op staat dan reboot doen dus knopje boven aan en onder aan in gedrukt houde tot je het logo van appel ziet op komen dan lossen en dan zie je normaal dat je hem via iTunes moet verbinden, dan in iTunes de iPhone herstellen en hij moet weer werken :-)

Groetjes Fieke

YiL 24-03-10 08:10

de nacht is voorbij, heel de nacht apple logo met het ringetje geen verschil dus :s

@fieke.
dat heb ik geprobeerd. Maar telkens beging het ringetje weer op te komen itunes herkend niets.
Dus ik denk hou hem net zo lang vast als het moet, en ja hoor hijs nu aan het herstellen.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg bedankt

gr YiL

xibille 12-09-10 12:19

Pff...ik was ook zo slim mijn gejailbraked iphone te herstellen omdat ik hem ga ruilen tegen een windows telefoon ...en inderdaad...ik krijg het zwarte scherm met apple logo +ringetje...

Zou dus via Itunes+reboot knopje alles weer werkend moeten krijgen begrijp ik?
Maar wat ik wel wil weten, is de iphone dan niet meer gejailbraked?

Sorry ik ben een leek als het om apples gaat...
De iphone was ook door de vorige eigenaar gejailbraked dus ik heb hem zo gekocht..
Weet dus ook niet hoe je hem (indien ik het kwijt ben) weer gejailbraked krijg?
Apple is best fijn maar dan zou een goed leermeester erbij die je alle trucjes uitlegt wel een vereiste zijn...

BADANKT VOOR ALLE HULP ALVAST :)

xibille 12-09-10 15:37

now gewoon verstand op nul en ervoor gegaan.
iphone werkt weer.
alleen nu versie 4.1 en daar is nog geen jailbreak voor helaas.
heb op dit forum eea erover gelezen en had het zelf aangedurft dat jailbreaken maar helaas...te nieuwe versie ios
jammer maa......r in ieder geval werkt mij iphone weer !

DaMeastro 04-11-10 20:01

Hoelang duurt zoiets?
Om alle inhoud en instellingen te wissen? Op een iPad duurt het nog nieteens 5 min.
Mn iphone is nu al een half uur bezig?
Alleen het appeltje en ringetje??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.