iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

Tan_n86 14-10-10 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartha (Bericht 585264)
Als Pro-assist je toestel krijgt gaan ze eerst kijken of ze het ergens kunnen laten repareren buiten Apple om. Als die die reparateur er niet uitkomt / geen onderdelen heeft of als het nog onder Apple garantie valt wordt het pas doorgestuurd voor screening naar bijv. Solid Vision. Als je de achterkant van je iPhone wordt vervangen bij Pro-assist en niet bij Apple zal het nooit een Apple achterkant zijn maar een imitatie.... Gaat het om een normaal garantie geval meld dit dan gewoon bij een Apple service center zoal Solid Vision dan krijg je wel de Apple service en een originele achterkant:)

Kijk dit is nou informatie!!

babz86 14-10-10 22:37

Kzie net de rekening van t-mobile...kzit 15 euro boven mijn bundel van 30 eurie door het feit dat ik 2,5 week mn iphone kwijt was, dus niet kon twitteren/hyven/facebooken/mailen en pingen wat ik normaal veel doe ipv smsen/bellen.
Weet iemand of ik dit evt terug kan krijgen van T-mobile/ProAssist? Of kan er ik er wel naar fluiten?

Shorty007 14-10-10 23:03

Wat krijg je de laatste tijd eigenlijk voor leentoestel als ik vragen mag??
Heb ook PA verzekering afgesloten via T-mobile, voor me iphone 4.
Zat na 1,5 week al een kras op de voorkant :s
Mja als ik het zo lees, dan laat ik het maar ff zo denk ik...
Heb er een Bodyguardz overheen gedaan en zie er nu niks meer van gelukkig.

toqa 14-10-10 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 585477)
Wat krijg je de laatste tijd eigenlijk voor leentoestel als ik vragen mag??
Heb ook PA verzekering afgesloten via T-mobile, voor me iphone 4.
Zat na 1,5 week al een kras op de voorkant :s
Mja als ik het zo lees, dan laat ik het maar ff zo denk ik...
Heb er een Bodyguardz overheen gedaan en zie er nu niks meer van gelukkig.

Als het goed is heb je dan de "iPhone" verzekering van PA. En in de voorwaarde staat dat je het zelfde toestel als leentoestel krijgt, tenzij die op dat moment niet hebben. Dus gewoon om vragen. Lees anders ff je voorwaarden ff door.

sj0e5d 15-10-10 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toqa (Bericht 585487)
Als het goed is heb je dan de "iPhone" verzekering van PA. En in de voorwaarde staat dat je het zelfde toestel als leentoestel krijgt, tenzij die op dat moment niet hebben. Dus gewoon om vragen. Lees anders ff je voorwaarden ff door.

Ik kreeg gewoon een Nokia 6021, iets anders was er niet. Heb nu een oude HTC Phar100 te leen van een collega daar kan je tenminste nog iets mee.

Agaron 15-10-10 12:34

Gisteren heb ik maar weer gebeld :)
Stond hier dat ze 2000 iPhones binnen hebben gekregen, dus dacht daar zit er dan vast eentje voor mij tussen, maar nee, volgens de medewerker hebben ze een achterstand sinds mei en moet die eerst weg gewerkt worden voordat ik een nieuw toestel krijg. :rolleyes:
Vraag me dan echt af hoeveel mensen zitten te wachten, had niet verwacht dat het er 1000den zijn. :rolleyes:

RVDB 15-10-10 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rl88 (Bericht 262185)
Ik heb ook 3 weken geleden mijn iPhone terug gestuurd naar ProAssist. Hierbij werd mij gezegd dat ze hem pas op maandag op konden halen (ik belde zaterdag). Dit kan niet ivm mijn werk dus heb ik gezegd dat ze dan maar op de zondag moesten komen. Echter beloofde ze mijn een HTC toestel, maar ik kreeg een nokia 6300 en volgens de ongeïnteresseerde chauffeur hij had gewoon niets anders bij dus had ik pech...

Nu belde ze mij afgelopen vrijdag op dat ik ze mij vanaf woensdag een nieuwe iPhone kunnen leveren. Alleen konden ze mij op de volgende 2 vragen geen antwoord geven:

1. Wat gebeurt er met de gegevens op de oude iPhone, zoals foto's en contacten.

2. Wat zit er bij de nieuwe iPhone? Dus is hij compleet alsof je hem in de winkel koop, of krijg ik alleen de iPhone? Dit omdat mijn oplader kabel kapot is, en dat volgens Apple niet onder de garantie valt.

Is er hier toevallig iemand die mij daarop antwoord kan geven? Alvast bedankt!

Ik neem aan dat ze wel een factory reset doen bij jouw telefoon. Ik heb dat zelf al gedaan zodat alles er af is. En dat zou ik je volgende keer ook aanraden.

Je krijgt waarschijnlijk een refurbished telefoon. Dat is gewoon een van oude onderdelen in elkaar gezette iPhone, de buitenkant zullen ze wel nieuw er op zetten neem ik aan. Dus geen doosje maar wel in bubbeltjes plastic met een bescherm folie.

steelx01 15-10-10 16:17

Ik heb een pro assist verzekering op me iphone 4; nu heeft m'n vriendin laatst mijn iphone 3gs gehad en maar meteen een goeie wasbeurt op 60 graden meegegeven in de wasmachine. Dat ding is dus kapot.. kan ik niet aanspraak maken op m'n eigen verzekering? :P

cremerhm 15-10-10 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm (Bericht 578702)
Nou, het stoorde me dus wel .... veel zelfs :-)

Dus heb ik zondag een mail gestuurd naar webcare en vanmorgen werd ik gebeld door Bianca (met excuses voor de late reactie!) dat ze de iPhone vandaag weer komen ophalen en met spoed gaan behandelen (geen onderzoekskosten). Verwachting is 1, max 2 weken. Ik ben benieuwd.
Wederom ben ik tevreden over de manier waarop webcare dit oppakt. Natuurlijk baal ik dat ik mijn iPhone weer even kwijt ben, maar ja .... ik stoor me dan ook aan die rand.....

Het is overigens niet alleen de rand, de powerknop valt aan 1 kant ook in de backcover en aan de andere kant niet en de homebutton steekt ook deels boven de glasplaat, het is nog geen mm maar er blijft wel vuil (huidcellen :-) ) achter hangen.

Afgelopen week is mijn toestel opgehaald met bovenstaande klachten.
Vandaag heb ik zelf met Solid Vision gebeld (ongeduldig, ik weet het) en deze gaven aan dat het toestel terug is naar Proassist, maar dat ze hebben er niets aan hebben gedaan!!

Solid Vision is namelijk van mening dat er niets mis is met het toestel!
Ben benieuwd wat ik volgende week van Proassist te horen krijg......

Tan_n86 15-10-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steelx01 (Bericht 585821)
Ik heb een pro assist verzekering op me iphone 4; nu heeft m'n vriendin laatst mijn iphone 3gs gehad en maar meteen een goeie wasbeurt op 60 graden meegegeven in de wasmachine. Dat ding is dus kapot.. kan ik niet aanspraak maken op m'n eigen verzekering? :P

Helaas niet:P als het goed is heb je je iphone 4 nu verzeked ipv de 3gs of je moet hopen dat et niet is omgezet:P

rhr984 15-10-10 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agaron (Bericht 585712)
Gisteren heb ik maar weer gebeld :)
Stond hier dat ze 2000 iPhones binnen hebben gekregen, dus dacht daar zit er dan vast eentje voor mij tussen, maar nee, volgens de medewerker hebben ze een achterstand sinds mei en moet die eerst weg gewerkt worden voordat ik een nieuw toestel krijg. :rolleyes:
Vraag me dan echt af hoeveel mensen zitten te wachten, had niet verwacht dat het er 1000den zijn. :rolleyes:

tegen mij zeiden ze gewoon dat die lading niet was binnengekomen....

Bart02 15-10-10 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agaron (Bericht 584986)
Gister maar weer eens gebeld met pro assist, wanneer ik een nieuwe iPhone kan verwachten. De dame verteld me dat het nog ongeveer 8 weken kan duren! :eek:

Heb haar dus ook medegedeeld dat ik hier niet mee akkoord ga, ben mijn iPhone al vanaf 17 augustus kwijt en ga niet nog 8 weken wachten, dat zou betekenen dat ik er pas een in december krijg. Heb haar een bericht laten sturen naar Francis van het webcare team, zij heeft mijn dossier in behandeling en gaat me terug bellen hierover. Ik zit al lang genoeg zonder iPhone! :mad:

@zed_no1

Dat klopt, snap het helen FIFO systeem van Pro-Assist niet, andere hebben binnen enkele weken een nieuw toestel in doos, terwijl andere klanten al maanden zitten te wachten op een nieuw toestel.

Het is inderdaad niet leuk. Maar dat andere hem binnen 3 weken binnen krijgen is omdat ze nog in dat ene jaar van Apple zitten (ik viel er bijvoorbeeld net een maand buiten) en dan gaat het niet meer via Apple maar via de verzekering. En omdat die iPhones zo enorm moeilijk te verkrijgen zijn duurt het zo lang.

Braambes 15-10-10 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart02 (Bericht 585983)
Het is inderdaad niet leuk. Maar dat andere hem binnen 3 weken binnen krijgen is omdat ze nog in dat ene jaar van Apple zitten (ik viel er bijvoorbeeld net een maand buiten) en dan gaat het niet meer via Apple maar via de verzekering. En omdat die iPhones zo enorm moeilijk te verkrijgen zijn duurt het zo lang.


Dit is altijd zo. Mijn 3G met aanschaf datum 3-2-2009 komt aankomende maandag terug van PA, na precies 3 weken weg te zijn geweest.
Het toestel zou door Apple vervangen zijn.

wouter676 16-10-10 13:41

Proassist
 
hee,

ik had een vraagje, ik heb sinds een maandje een iphone 4 16GB met verzekering van t-mobile (prijs is omhoog gegaan voor iphones 10.95 p/m).
maar ik had een vraagje of iemand dit weet:
als je je iphone laat vallen ( wat normaal onder de verzekering valt ) en je hele scherm zit vol barsten etc. maar het lcd en touch werkt nog wel, valt dit dan onder cosmetische schade of gaan ze hem toch reperaren?:confused:

ik hoor het graag!

Dani538 16-10-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart02 (Bericht 585983)
Het is inderdaad niet leuk. Maar dat andere hem binnen 3 weken binnen krijgen is omdat ze nog in dat ene jaar van Apple zitten (ik viel er bijvoorbeeld net een maand buiten) en dan gaat het niet meer via Apple maar via de verzekering. En omdat die iPhones zo enorm moeilijk te verkrijgen zijn duurt het zo lang.

Die jaar garantie is zo ie zo al niets gebleken. Want ik zit wel binnen het jaar garantie, maar ik wacht ook al tijden. Dus dat maakt helemaal niks uit.

Verder heb ik ook nog geen reactie gehad van mijn brieven die ik gestuurd heb naar T-Mobile en ProAssist, waarin ik heb gezegd dat ze contractbreuk doen omdat ze beweren dat het leveren van een nieuwe iPhone zo lang duurt doort overmacht. Maar onder overmacht wordt alleen verstaan oorlog en dergelijke en extreme weersomstandigheden. Dit is niet het geval en ze leveren mij niet tijdig een nieuwe iPhone.

Dus ik heb in de brieven gevraagd om mijn contract bij T-Mobile als ProAssist te laten ontbinden met behoud van nummer en toestel. Als ik jullie was de mensen die ook lang wachten zou ik het zeflde doen. Hoe meer mensen dit gaan doen des te beter! Samen staan we sterk. Ik houd jullie op de hoogte van reactie van één van de twee kampen.

Kreeg wel de dag nadat ik de brieven had verstuurd (aangetekend, dus waren al aangekomen) een mail van Bianca. Deze vroeg mij om de klacht over ProAssist te e-mailen dan zouden ze in de loop van Volgende week contact met mij opnemen (dit was donderdag). Ik heb tich mails gestuurd over mijn klachten en dan gaat ze nu vragen naar mijn klachten. Dit is toch onzin. Ik heb haar verwezen naar mijn briev en heb de brief nogmaals in de bijlage gevoegd.

mcman 17-10-10 02:17

Hoe doen ze het eigenlijk met leentoestellen als je een iphone 4 hebt? Daar kan alleen maar een micro sim in...

Bart02 17-10-10 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Braambes (Bericht 586082)
Dit is altijd zo. Mijn 3G met aanschaf datum 3-2-2009 komt aankomende maandag terug van PA, na precies 3 weken weg te zijn geweest.
Het toestel zou door Apple vervangen zijn.

Vreemd dat Pro-Assist dan verkeerde informatie geeft.

Maargoed, wat ik zeg geld natuurlijk ook niet voor IEDEREEN maar wel voor een groot gedeelte.

Tjeerds 18-10-10 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rl88 (Bericht 262185)
Wat gebeurt er met de gegevens op de oude iPhone, zoals foto's en contacten.

Daar ben ik dus ook benieuwd naar. (en huiverig voor)

toqa 18-10-10 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerds (Bericht 587513)
Daar ben ik dus ook benieuwd naar. (en huiverig voor)

Alles wordt verwijderd van je iPhone. Het is niet zo dat hun eerst een back-up gaan maken van je telefoon en die dan weer terug gaan zetten. Dit is iets wat je zelf gewoon regelmatig moet doen om niet te veel kwijt te raken. Of vlak voor dat ze hem ophalen nog een back-up te maken indien dit nog mogelijk is.

Braambes 18-10-10 16:06

Vandaag mijn iPhone's terug gekregen.


Mijn 3G is vervangen door een nieuw exemplaar echter wel in bubbeltjes plastic, hij is echt spic en span zo mooi. Maar nog steeds een 3G.

De iPhone 3GS die waterschade had is gerepareerd (te zien aan herkenbare krasjes aldus mijn vriendin) en werkt ook weer perfect.

Al met al kan ik niets anders dan lof geven voor PA, want precies na 3 weken heb ik de telefoons weer terug.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.