//

Ervaring Pro-assist

Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoor hier inmiddels al een aantal niet al te slimme conclusies. Ten eerste is het totaal niet iets waarvoor je bij T-Mobile kan klagen, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #901  
Oud 09-10-10, 21:11
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik hoor hier inmiddels al een aantal niet al te slimme conclusies. Ten eerste is het totaal niet iets waarvoor je bij T-Mobile kan klagen, omdat zij volledig losstaan van hoe ProAssist dit hele verhaal aanpakt. Als je bij hen gaat klagen zullen zij (net als jij) genoodzaakt zijn met hetzelfde nummer te bellen en dat haalt totaal niets uit.

Verder hoor ik het verhaal dat ProAssist duidelijker moet zijn in haar levertermijn, ook dit is niet de fout (in het geval van de iPhone 4) van ProAssist maar van Apple, dat gewoon enorm traag levert. Daarnaast is vanuit Apple ook totaal geen duidelijkheid wanneer hoeveel toestellen binnen komen. T-Mobile weet dan wel een indicatie te geven van zo'n 8 weken, maar dat is simpelweg een hele ruime slag om de arm om sowieso tijdig te kunnen leveren. Ik vind dat iets meer begrip voor de positie van ProAssist wel op z'n plaats is in deze.

Ondanks dit alles hoop ik natuurlijk ook dat ik snel een iPhone geleverd krijg, maar de problemen liggen dus echt voor een deel ook bij Apple zelf, dat de productie blijkbaar totaal niet in de hand heeft.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #902  
Oud 10-10-10, 13:14
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebasvdv Bekijk bericht
Ik hoor hier inmiddels al een aantal niet al te slimme conclusies. Ten eerste is het totaal niet iets waarvoor je bij T-Mobile kan klagen, omdat zij volledig losstaan van hoe ProAssist dit hele verhaal aanpakt. Als je bij hen gaat klagen zullen zij (net als jij) genoodzaakt zijn met hetzelfde nummer te bellen en dat haalt totaal niets uit.

Verder hoor ik het verhaal dat ProAssist duidelijker moet zijn in haar levertermijn, ook dit is niet de fout (in het geval van de iPhone 4) van ProAssist maar van Apple, dat gewoon enorm traag levert. Daarnaast is vanuit Apple ook totaal geen duidelijkheid wanneer hoeveel toestellen binnen komen. T-Mobile weet dan wel een indicatie te geven van zo'n 8 weken, maar dat is simpelweg een hele ruime slag om de arm om sowieso tijdig te kunnen leveren. Ik vind dat iets meer begrip voor de positie van ProAssist wel op z'n plaats is in deze.

Ondanks dit alles hoop ik natuurlijk ook dat ik snel een iPhone geleverd krijg, maar de problemen liggen dus echt voor een deel ook bij Apple zelf, dat de productie blijkbaar totaal niet in de hand heeft.
Ik ben het met je eens dat het niet de schuld is van T-mobile, maar ik vindt wel dat ze meer duidelijkheid moeten verschaffen over de telefoon. En misschien kan Pro-assist dit niet omdat Apple dit niet kan. Dan moet Apple maar meer duidelijkheid verschaffen. Daarnaast is dit niet alleen bij de Iphone 4 het geval want met de 3GS hebben ze ook min of meer geen toestellen en geen levertijd.

En toch vindt ik het raar want bij de T-mobile store en de Phonehouse hebben ze geen Iphones 4. Ook bijna nooit gehad alleen op reservering. Terwijl ze bij de Telefoonkopen.nl (de winkel zelf) tot dusver altijd Iphones 4 hebben gehad hier hebben ze geen reservering.
  #903  
Oud 10-10-10, 14:00
Robin84 Robin84 is offline
• iOS 4.0.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebasvdv Bekijk bericht
Ik hoor hier inmiddels al een aantal niet al te slimme conclusies. Ten eerste is het totaal niet iets waarvoor je bij T-Mobile kan klagen, omdat zij volledig losstaan van hoe ProAssist dit hele verhaal aanpakt. Als je bij hen gaat klagen zullen zij (net als jij) genoodzaakt zijn met hetzelfde nummer te bellen en dat haalt totaal niets uit.

Verder hoor ik het verhaal dat ProAssist duidelijker moet zijn in haar levertermijn, ook dit is niet de fout (in het geval van de iPhone 4) van ProAssist maar van Apple, dat gewoon enorm traag levert. Daarnaast is vanuit Apple ook totaal geen duidelijkheid wanneer hoeveel toestellen binnen komen. T-Mobile weet dan wel een indicatie te geven van zo'n 8 weken, maar dat is simpelweg een hele ruime slag om de arm om sowieso tijdig te kunnen leveren. Ik vind dat iets meer begrip voor de positie van ProAssist wel op z'n plaats is in deze.

Ondanks dit alles hoop ik natuurlijk ook dat ik snel een iPhone geleverd krijg, maar de problemen liggen dus echt voor een deel ook bij Apple zelf, dat de productie blijkbaar totaal niet in de hand heeft.
Volgens mij is dit een niet al te slimme conclusie van jou. T-Mobile heeft een zichzelf met een dergelijke constructie opgezadeld dat het enkel mogelijk is om via T-Mobile een verzekering bij ProAssist af te sluiten. Nu moet je ook niet denken dat T-Mobile hier geen enkel belang bij heeft, een groot gedeelte van de polis die betaald wordt gaat direct naar T-Mobile.

Daarnaast schaf je een dienst aan bij T-Mobile van ProAssist, hetzelfde als dat je een iPhone koopt van Apple bij T-Mobile. Het is dus niet zo simpel dat T-Mobile hetzelfde nummer belt en dan enkel namens jou praat.
  #904  
Oud 10-10-10, 14:05
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin84 Bekijk bericht
Volgens mij is dit een niet al te slimme conclusie van jou. T-Mobile heeft een zichzelf met een dergelijke constructie opgezadeld dat het enkel mogelijk is om via T-Mobile een verzekering bij ProAssist af te sluiten. Nu moet je ook niet denken dat T-Mobile hier geen enkel belang bij heeft, een groot gedeelte van de polis die betaald wordt gaat direct naar T-Mobile.

Daarnaast schaf je een dienst aan bij T-Mobile van ProAssist, hetzelfde als dat je een iPhone koopt van Apple bij T-Mobile. Het is dus niet zo simpel dat T-Mobile hetzelfde nummer belt en dan enkel namens jou praat.
Het is waar dat T-mobile in zee gaat met Pro-assist, het enige wat T-mobile kan doen is op zoek gaan naar een andere verzekeraar. Ze kunnen niet namens jouw gaan bellen naar Pro-assist. Je sluit zelf de verzekering af bij Pro-assist. Dat je dit via T-mobile doet alla. Je kunt je telefoon ook elders laten verzekeren. Dit kan binnen 14 dagen na aanschaf. Dat is hetzelfde als dat je bij de phonehouse een abonnement afsluit van T-mobile. Dan communiceer je ook verder met T-mobile en ga je dit niet via de phonehouse spelen.

Echter vindt ik wel dat Pro-assist een optie moet kunnen bieden als het te lang duurt voor het leveren van een Iphone dat ze je T-mobile abonnement afkopen met nummerbehoud. Als ze namelijk de iphone niet kunnen bieden binnen een korte periode dan voldoe ik niet meer aan het abonnement dat gelinkt is. Middels gebreke vanuit Pro-assist is het dan redelijk dat ze je je contract laten ontbinden bij T-mobile.
  #905  
Oud 10-10-10, 14:44
Bart02's schermafbeelding
Bart02 Bart02 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midego Bekijk bericht
Leert niemand lezen in Nederland.

Minimale garantie op ALLE elektonica is 2 jaar.
Bij telefoon abonnementen is de lengte van het abonnement de MINIMALE garantie periode.
Oke, en wat wil je hiermee zeggen?

Ik vind contact opnemen met T-mobile juist heel slim, Pro-Assist wilt namelijk dat ik een ander toestel neem (waar een ander abonnement bij hoort) en voor dit soort zaken moet ik ook bij T-mobile aankloppen.

Maargoed, ik vind het allemaal maar waardeloos hoor, jemig..
  #906  
Oud 10-10-10, 14:55
Robin84 Robin84 is offline
• iOS 4.0.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani538 Bekijk bericht
Het is waar dat T-mobile in zee gaat met Pro-assist, het enige wat T-mobile kan doen is op zoek gaan naar een andere verzekeraar. Ze kunnen niet namens jouw gaan bellen naar Pro-assist. Je sluit zelf de verzekering af bij Pro-assist. Dat je dit via T-mobile doet alla. Je kunt je telefoon ook elders laten verzekeren. Dit kan binnen 14 dagen na aanschaf. Dat is hetzelfde als dat je bij de phonehouse een abonnement afsluit van T-mobile. Dan communiceer je ook verder met T-mobile en ga je dit niet via de phonehouse spelen.

Echter vindt ik wel dat Pro-assist een optie moet kunnen bieden als het te lang duurt voor het leveren van een Iphone dat ze je T-mobile abonnement afkopen met nummerbehoud. Als ze namelijk de iphone niet kunnen bieden binnen een korte periode dan voldoe ik niet meer aan het abonnement dat gelinkt is. Middels gebreke vanuit Pro-assist is het dan redelijk dat ze je je contract laten ontbinden bij T-mobile.
Ten eerste natuurlijk kan je ergens anders je telefoon laten verzekeren, je kan alleen niet rechtstreeks bij ProAssist je telefoon verzekeren. Dit gaat via T-Mobile, waardoor je een dienst aanschaft bij T-Mobile. Daarnaast heet het product tegenwoordig "T-Mobile ProAssist Gegarandeerd".

Ten tweede wanneer je bij de Phonehouse een abbo afsluit en zij maken een fout, dan moet je dit met Phonehouse oplossen en niet met T-Mobile. T-Mobile kan en doet dit ook gezien de reactie die ik direct van hen heb gehad.

Citaat:
@tmobile_webcare
ik heb je klacht doorgestuurd naar de persoon die voor T-Mobile contact heeft met Pro Assist. Je wordt zsm verder geïnformeerd.
Ten derde, wat jij zegt over het afkopen van contract is al opgevangen in de algemene voorwaarden.

Citaat:
9.1 Noch T-Mobile noch ProAssist is aansprakelijk voor schade ontstaan door niet tijdige levering van een vervangende telefoon als gevolg van overmacht.
Op dit moment is de overmacht ontstaan omdat T-Mobile aangeeft dat het aanleveren van toestel lastig is, dit beperkt zich echter enkel tot de iPhone 4.

Dit toont wel aan hoeveel ProAssist en T-Mobile met de verzekering aan elkaar verbonden zijn, via ProAssist is mij ook verteld dat T-Mobile ook verantwoordelijk is voor het aanleveren van nieuwe toestellen, maar dat deze een lagere prioriteit hadden als de toestellen die aan verkoop kanalen geleverd werden.

Hierdoor is het naar mijn mening belangrijk om bij zowel T-Mobile als ProAssist de verschillende klachten neer te leggen. In mijn mening is het namelijk ook niet netjes van ProAssist dat zij de 'schuld' in mijn geval zo snel bij T-Mobile neer legde.
  #907  
Oud 11-10-10, 11:19
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Mijn Iphone 3gs is nu ruim 3 weken geleden opgehaald. Ik heb vandaag nog maar eens gebeld hoe het er mee stond en ik krijg hem aanstaande woensdag terug! Eerst zei ze dat de hele binnenkant was vernieuwd, toen zei ik: dat is mooi, maar één van de problemen was juist de buitenkant (scheur in achterkant en deukjes in de metalenring). Toen zei ze "ja oh ja dat klopt, het is een heel nieuw toestel" Dus ik ben benieuwd wat ik in handen krijgen aanstaande woensdag!
Ik heb nog gevraagd hoe het zit met een nieuw imeinummer, maar dat schijnt proassist zelf te wijzigen. Heeft iemand daar ervaringen mee?
  #908  
Oud 11-10-10, 12:36
gaboz gaboz is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 15
Standaard

ik heb nu 2 weken geleden ingeleverd en heb vandaag even teruggebeld. na lang wachten heb ik eindelijk iemand aan de lij die helaas de standaard riedeltje vermeld van hij is in bestelling en weet niet hoelang het duurt wegens slecht levering.

ik mis mijn iphone.
  #909  
Oud 11-10-10, 13:43
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Zo ik heb maar weer eens een boze e-mail naar Pro-assist gestuurd, want ik vindt het niet kunnen hoe ze met hun klanten omgaan. Het duurt 2 weken voordat je een keer antwoordt kijgt van ze. En ze vertellen dubbele verhalen over de telefoon. Ik heb het volgende naar ze gestuurd.

"
Beste Pro-assist,

Het nu alweer 5 dagen geleden sinds mijn laatste e-mail. Ik ben daarom ook erg teleurgesteld in de manier waarop jullie communiceren met jullie klanten. Het vorige bericht duurde minimaal twee weken voordat ik een reactie kreeg. Tevens werd in deze mail niet antwoord gegeven op al mijn vragen.

Zoals ik al in een eerdere e-mail naar jullie toe heb gestuurd komt het dus voor dat mensen die later hun telefoon in leveren eerder een nieuwe Iphone geleverd krijgen. Dit betekend dat jullie duidelijk niet aan de bekende Fifo regeling houden. Terwijl jullie dit wel luidkeels verkondingen. De link van het forum heb ik jullie al gestuurd. Persoonlijk is dit voor mij tegen het zere been, aangezien ik al vanaf 29 augustus wacht op een nieuwe telefoon en deze meneer pas vanaf 9 september wachte.

Daarnaast vertellen jullie mij twee verschillende dingen. Toen ik twee weken terug belden vertelde de telefoniste mij dat er een nieuwe lading die week binnen kwam en dat ik de week erop gebeld zou worden om een afspraak te maken wanneer jullie de iphone konden langsbrengen. Een week later heb ik jullie maar gebeld, aangezien jullie mij nooit bellen. Verteld de vrouw aan de telefoon dat mijn telefoon nog steeds in bestelling is en dat ze niet weet wanneer er weer een lading binnen komt. Ik tegen haar verteld over het vorige telefoongesprek. Verteld de dame mij vrolijk dat ze niet begrijpt dat dat is gebeurd. Inmiddels zijn we alweer 5 dagen verder en ik weet nog steeds niks. Ik betaal 45 euro in de maand om mijn Iphone af te betalen, maar ondertussen zit ik al anderhalve maand zonder een Iphone. Zijn jullie van plan om deze kosten ook te vergoeden? Jullie vragen namelijk wel 30 euro eigen risico, maar dat lijkt me niet helemaal realistisch aangezien ik nu al gewoon 20 euro meer betaal per maand voor een telefoon die ik helemaal niet bezit op het moment.

Graag hoop ik van jullie spoedig (vandaag of morgen!) te vernemen wanneer ik mijn witte Iphone 3gs 16 gb terug kan verwachten. Als deze niet leverbaar is dan vindt ik een Iphone 4 een gepaste vervanging (helemaal aangezien het voorgaande verhaal). Als ik binnen deze tijd geen duidelijk antwoord heb gekregen van jullie denk ik dat het tijd wordt om maar eens richting kassa of radar te stappen. Want ik vindt dat jullie ronduit slecht communiceren met de klant en dat het leveren van een toestel te lang duurt.

Als laatste optie wil ik jullie aanbieden dat jullie mijn contract van T-mobile afkopen zodat ik vrij een nieuw toestel kan uitzoeken met een nieuwe abonnement.

Ik hoop dus alsnog op een spoedig antwoordt en dat het alsnog vriendelijk kan worden opgelost.

Met vriendelijke groet,
Daan Hendriks"

Het antwoord laat ik jullie weten.
  #910  
Oud 11-10-10, 15:19
Agaron Agaron is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 49
Standaard

@Dani538

Je hebt ook dezelfde problemen met Proassist, mijn iPhone is al sinds 17 augustus weg. Heb em begin september even 2 dagen terug gekregen, maar was niet goed gerepareerd. Staat een nieuwe in bestelling bij proassist zit al 5 weken te wachten. Webcare heeft mijn dossier in behandeling genomen en ik zou met spoed behandeld worden. Van die spoed merk ik weinig, heb nog steeds geen nieuwe iPhone.

Bel/mail minimaal 2 keer per week, krijg steeds te horen dat ze moeilijk aan iPhones kunnen komen en dat ik moet wachten. Maar lees hier wel verhalen van mensen die later een iphone inleveren maar wel eerder een nieuwe ontvangen. Snap dat helen FIFO systeem van hun ook niet

Ik wacht nog 1 week, als ik dan nog niks gehoord heb wil ik een manager daar spreken. Zit al bijna 10 weken zonder iPhone en ben het wachten meer dan zat. Tevens de communicatie naar klanten toe is bar slecht, ik zou op de hoogte worden gehouden door webcare van de vorderingen. Maar ik hoor niks moet nog overal zelf achteraan bellen/mailen. Tevens moet ik een week wachten op antwoord via de email.
  #911  
Oud 11-10-10, 16:15
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProAssist WebCare Bekijk bericht
Geachte heer van Rosmalen,

Naar onze verschillende correspondentie heb ik absoluut begrip voor de gehele situatie.
Onderstaande e-mail correspondentie heeft betrekking op de door uw afgenomen service pakket en uw voorwaarden in uw situatie.

Naar aanleiding van onderstaande reactie, wil ik graag telefonisch contact met u opnemen. Graag vernemen wij op webcare@proassist.nl ovv de heer van Rosmalen een reactie, wanneer wij u telefonisch kunnen bereiken. Alvast vriendelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,
Bianca
Webcare ProAssist
Bianca,

Waarom reageer je wel bij iemand anders en laat je andere mensen links liggen.
Ik wil ook graag een telefonisch contact opnemen. Ik heb nu 3 uur geleden een mail gestuurd, en bij een normale communicatie verwacht ik al een mail terug te hebben.
  #912  
Oud 11-10-10, 16:38
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midego Bekijk bericht
Leert niemand lezen in Nederland.

Minimale garantie op ALLE elektonica is 2 jaar.
Bij telefoon abonnementen is de lengte van het abonnement de MINIMALE garantie periode.

Ik denk dat jij terug moet gaan naar de basisschool om te leren lezen, want in het burgelijk wetboek staat namelijk dat we garantie hebben over een periode dat wij aannemelijk achten dat een product moet mee gaan.

Een klein voorbeeld, als de consumentenbond ervanuit gaat dat een wasmachine tenminste 5 jaar moet meegaan dan hebben we gewoon 5 jaar garantie.

Echter geeft apple de volgende garantie bepalingen: Apple geeft 1 jaar garantie en 2 jaar technische ondersteuning.

Dus mocht je het oneens zijn met apple ga dan lekker even met je advocaat bellen of leren lezen ipv andere mensen beschuldigen dat men niet kan lezen.
  #913  
Oud 11-10-10, 16:42
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

@Dani

Hoelang ben jij ook alweer in bezit van je iphone?Want wellicht heb ik een antwoord op 1 van je vragen.

Gr Tan
  #914  
Oud 11-10-10, 18:39
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 Bekijk bericht
Ik denk dat jij terug moet gaan naar de basisschool om te leren lezen, want in het burgelijk wetboek staat namelijk dat we garantie hebben over een periode dat wij aannemelijk achten dat een product moet mee gaan.

Een klein voorbeeld, als de consumentenbond ervanuit gaat dat een wasmachine tenminste 5 jaar moet meegaan dan hebben we gewoon 5 jaar garantie.

Echter geeft apple de volgende garantie bepalingen: Apple geeft 1 jaar garantie en 2 jaar technische ondersteuning.

Dus mocht je het oneens zijn met apple ga dan lekker even met je advocaat bellen of leren lezen ipv andere mensen beschuldigen dat men niet kan lezen.
Jij denkt blijkbaar dat alles wat Apple schrijft direct in de Bijbel kan staan. Sorry, maar er geldt in Europa toch echt een minimale garantieperiode van 2 jaar op elektronische apparatuur. Dat Apple stiekem de Amerikaanse garantietermijn aanhoud is niet ons probleem. Als je het spelletje goed speelt kun je er nog wel 3 jaar uit halen, gezien een deugdelijk apparaat toch minstens zolang mee moet gaan.
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #915  
Oud 11-10-10, 18:58
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

@ Froggle

Ook jij moet leren lezen. Je formuleert mijn antwoord, maar dan in andere woorden. Overigens is het echt helemaal waar wat je daar zegt.

Maar om aanspraak te maken op die garantie moeten we dus of naar onze advocaat of bellen met de onbudsman.

Het ging er mij om dat de heer midego mensen ervan beschuldigd niet te kunnen lezen, terwijl wat apple bepaald heeft als garantie termijn heel duidelijk is. Daar hoeven wij als europeanen natuurlijk geen genoegen mee te nemen dat was mijn punt.

Dus eerst lezen voordat je hier op het forum begint te schreeuwen en herhalen wat ik heb gezegd.

Maar aan de andere kant zit je er ook helemaal naast. Wij als consumenten hebben de plicht om ons te voorzien van informatie en aan de hand daarvan een besluit te nemen of we een product kopen ja of nee. Als apple een garantietermijn van 1 jaar in acht neemt weten we dat voor het aanschaffen. Dus Apple zal zich daar op beroepen, dat is ook van de redenen dat pro assist het zo moeilijk heeft met apple.

Laatst gewijzigd door Tan_n86; 11-10-10 om 19:04.
  #916  
Oud 11-10-10, 19:38
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 Bekijk bericht
@ Froggle

Ook jij moet leren lezen. Je formuleert mijn antwoord, maar dan in andere woorden. Overigens is het echt helemaal waar wat je daar zegt.

Maar om aanspraak te maken op die garantie moeten we dus of naar onze advocaat of bellen met de onbudsman.

Het ging er mij om dat de heer midego mensen ervan beschuldigd niet te kunnen lezen, terwijl wat apple bepaald heeft als garantie termijn heel duidelijk is. Daar hoeven wij als europeanen natuurlijk geen genoegen mee te nemen dat was mijn punt.

Dus eerst lezen voordat je hier op het forum begint te schreeuwen en herhalen wat ik heb gezegd.

Maar aan de andere kant zit je er ook helemaal naast. Wij als consumenten hebben de plicht om ons te voorzien van informatie en aan de hand daarvan een besluit te nemen of we een product kopen ja of nee. Als apple een garantietermijn van 1 jaar in acht neemt weten we dat voor het aanschaffen. Dus Apple zal zich daar op beroepen, dat is ook van de redenen dat pro assist het zo moeilijk heeft met apple.
Ah, voor mij kwam je een beetje over alsof je vond dat iedereen maar Apple Care moet afsluiten. Sorry voor deze misopvatting.

Wat je als laatste zegt is gewoon klets. Als Apple met een onrealistische garantietermijn aan komt zetten, kun je dat als consument gewoon negeren en daar op beroepen als je buiten dat termijn problemen krijgt met je toestel. Apple heeft dan niets meer te zeggen, gezien ze zich niet aan de Europese norm voldoen.
  #917  
Oud 11-10-10, 19:47
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Froggle Bekijk bericht
Ah, voor mij kwam je een beetje over alsof je vond dat iedereen maar Apple Care moet afsluiten. Sorry voor deze misopvatting.

Wat je als laatste zegt is gewoon klets. Als Apple met een onrealistische garantietermijn aan komt zetten, kun je dat als consument gewoon negeren en daar op beroepen als je buiten dat termijn problemen krijgt met je toestel. Apple heeft dan niets meer te zeggen, gezien ze zich niet aan de Europese norm voldoen.

Ben het volkomen met je eens. Wou alleen duidelijk maken dat apple zich daarop gaat gooien Maar dat betekend niet dat wij het eens hoeven te zijn met die gekken uit de VS.
  #918  
Oud 11-10-10, 20:28
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Haha, hoe wou je dan meer krijgen dan 2 jaar garantie, puur omdat jij als consument vindt dat er meer jaren garantie op iets zou moeten zitten? Dat is wel een hele arrogante houding. En hoe wou je vaststellen bij welk apparaat je 3 jaar garantie of 20 jaar garantie hoort te hebben?
  #919  
Oud 11-10-10, 20:42
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

Aan de ene kant heb je helemaal gelijk Sebas. Daar wordt ook altijd over gezeken door de consument en fabrikant.

Maar aan de andere kant sla jij de plank volledig mis. Dit is helemaal geen arrogante houding dit staat nu eenmaal in de wet. Dus als jij denkt dat de garantietermijn wordt bepaald door een fabrikant ben je gewoon dom. Ook moet jij leren lezen, want er is uitvoerig besproken hierboven dat het gewoon in de wet staat. Maar jij denkt dat apple zich niet aan de wet hoeft te houden zeker

De fabrikant heeft zich aan de wet te houden, die in dit geval in ons voordeel werkt. Tevens worden producten uitvoerig getest door de consumentenbond en als hun aangeven dat die minstens 3 zou moeten meegaan hebben wij 3 jaar garantie (wederom voor jou sebas is dit wettelijk bepaald) Dus steek je kop nou niet in het zand. Dit is gewoon de wet..maar daar hoef jij je zeker niet aan te houden want jij bent bijzonder.
  #920  
Oud 11-10-10, 20:59
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Ik ben het wel een beetje met Sebas eens. Een telefoon wordt voor max. 1 tot 2 jaar gebruik ontworpen, het zou dus ook raar zijn als deze 3 jaar moet mee gaan. De garantie wordt dus gedeeltelijk wel degelijk bepaald door de fabrikant, in zover dat de fabrikant vaak maar 2 jaar support levert op een een telefoon en alles ontwikkeld voor max. 2 jaar gebruik. Dit zijn onderdelen zoals: Display, Accu, Knopjes, Software, Connectoren, Materiaal keuze etc. Bij Apple krijg je eigenlijk ook maar 1 jaar support, het tweede jaar wordt betaald of afgehandeld door T-mobile. Koop je een iPhone in het buitenland heb je dus maar 1 jaar garantie op je toestel.
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
Reageren

Labels
iphone, proassist, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pro Assist Bestellijst? Ritskeee iPhone algemeen 0 16-09-10 18:00
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie Vuurvoske Jailbreak 4 24-03-10 19:17
2de iPhone Pro Assist?? david007 iPhone algemeen 2 22-09-09 11:08
Pro Assist shopaholic iPhone algemeen 0 17-06-09 16:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.