//

Ervaring Pro-assist

Ervaring Pro-assist discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mag ik jullie erop wijzen dat jullie bijden de plank mis slaan, in Nederland is het helemaal niet verplicht dat een fabrikant een garantie geeft, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #921  
Oud 11-10-10, 20:25
Robin84 Robin84 is offline
• iOS 4.0.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 13
Standaard

Mag ik jullie erop wijzen dat jullie bijden de plank mis slaan, in Nederland is het helemaal niet verplicht dat een fabrikant een garantie geeft, dit is namelijk de leverancier.

Daarnaast dient in Nederland een product te voldoen aan een verwachte levensduur, binnen deze levensduur dienen eventuele reparatiekosten evenredig betaald te worden.

Dus Apple hoeft helemaal geen garantie te geven op iPhones binnen Nederland aangezien zij hier niet de leverancier van zijn, een ander geval betreft bijvoorbeeld een iPod of MacBook die direct bij Apple gekocht zijn. (dit laatste is dan ook uitgebreid besproken, een iPhone is dus een uitzondering)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #922  
Oud 11-10-10, 20:45
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Ik ben het wel een beetje met Sebas eens. Een telefoon wordt voor max. 1 tot 2 jaar gebruik ontworpen, het zou dus ook raar zijn als deze 3 jaar moet mee gaan. De garantie wordt dus gedeeltelijk wel degelijk bepaald door de fabrikant, in zover dat de fabrikant vaak maar 2 jaar support levert op een een telefoon en alles ontwikkeld voor max. 2 jaar gebruik. Dit zijn onderdelen zoals: Display, Accu, Knopjes, Software, Connectoren, Materiaal keuze etc. Bij Apple krijg je eigenlijk ook maar 1 jaar support, het tweede jaar wordt betaald of afgehandeld door T-mobile. Koop je een iPhone in het buitenland heb je dus maar 1 jaar garantie op je toestel.
Ik weet niet hoe jij omgaat met je telefoontjes maar ik heb nog steeds een nokia 3310 van 9 jaar terug die het nog steeds prima doet. Een telefoon wordt echt niet gemaakt om het 'maar' 2 jaar te doen hoor. Dat zou echt absurd zijn en hoe je tot deze conclusie komt is mij een raadsel. Het staat toch echt in de wet..maar ook jij denkt dat men boven de wet kan staan.

@ Robin en wat versta jij nu onder leverancier? T-mobile heeft in dit geval mijn iphone geleverd. Dus als ik jou moet geloven is t-mobile in dit geval verantwoordelijk. Ik heb bewust gekozen voor het woord 'fabrikant' (foxconn/hon hai) die gecontracteerd is door apple waardoor alle verantwoordelijkheden contractueel gezien aan apple zijn toegewezen. Ook heeft apple alle distributie kanalen (lees leveranciers) in handen. Dus wie is volgens jou nu verantwoordelijk voor de garantie?
  #923  
Oud 11-10-10, 21:15
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Ik zat me ook al af te vragen waar bartha het in hemelsnaam over heeft dat een telefoon 1 á 2 jaar mee hoort te gaan. Een mobieltje moet gewoon minimaal mijn contractsduur mee gaan, en dan vind ik eigenlijk dat daar nog wel een jaar bovenop mag, gezien ik het ook niet wil hebben dat mijn reserve toestel het ineens zal begeven als toevallig de nieuwe binnen 1 jaar al mankementen geeft.

Maar verder, als er iets met mijn toestel is, is dat bedrijf waar het merk ervan op staat (in dit geval Apple) allereerst aansprakelijk, en hoe ze dat zelf oplossen is niet mijn probleem. Zo'n bedrijf hoort gewoon directe support te leveren en desnoods naar een winkel waarmee ze duidelijke afspraken mee hebben te sturen waar het probleem verder wordt afgehandeld.
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #924  
Oud 11-10-10, 21:26
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

+1 Froggle!
  #925  
Oud 11-10-10, 21:41
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als jullie meer willen weten over garantie in NL:

ConsuWijzer - Garantie

En blijven jullie wel een beetje aardig tegen elkaar?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #926  
Oud 11-10-10, 21:50
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Als eerste zal ik de vraag van Tan_n86 kort beantwoorden: ook al mijn iPhones werken nog goed!

Ik kan er ook niks aan doen dat fabrikanten telefoons ontwerpen met een levensduur van 2jaar. Dit wordt meestal ook om 2 redenen gedaan: 1: is de telefoon kwaliteit te goed dan zal de fabrikant zich zelf de das omdraaien omdat er uit eindelijk minder producten worden verkocht (geloof dat SAAB dit ook eens met een auto heeft gehad). nr2: de prijs van het toestel, het is namelijk duurder om een toestel te ontwerpen met een accu die ruim 5jaar meegaat of een accu die 2jaar mee gaat.

(ConsuWijzer, knip/plak)
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Veel contracten van telecom bedrijven duren dan ook bijna altijd 2jaar en niet 3jaar in combinatie met een telefoon. Dit is omdat veel telefoons helaas vaak niet langer mee gaan dan 2jaar. Ik wil mensen niet boos maken of tegen elkaar opzetten maar ik zie elke dag veel van dit soort gevallen door mijn werk... Hopelijk kan ik jullie alleen maar helpen met problemen of vraagtekens.
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl

Laatst gewijzigd door bartha; 11-10-10 om 21:58.
  #927  
Oud 11-10-10, 21:52
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

+1 moderator
  #928  
Oud 12-10-10, 00:40
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 Bekijk bericht
Ik weet niet hoe jij omgaat met je telefoontjes maar ik heb nog steeds een nokia 3310 van 9 jaar terug die het nog steeds prima doet. Een telefoon wordt echt niet gemaakt om het 'maar' 2 jaar te doen hoor. Dat zou echt absurd zijn en hoe je tot deze conclusie komt is mij een raadsel. Het staat toch echt in de wet..maar ook jij denkt dat men boven de wet kan staan.

@ Robin en wat versta jij nu onder leverancier? T-mobile heeft in dit geval mijn iphone geleverd. Dus als ik jou moet geloven is t-mobile in dit geval verantwoordelijk. Ik heb bewust gekozen voor het woord 'fabrikant' (foxconn/hon hai) die gecontracteerd is door apple waardoor alle verantwoordelijkheden contractueel gezien aan apple zijn toegewezen. Ook heeft apple alle distributie kanalen (lees leveranciers) in handen. Dus wie is volgens jou nu verantwoordelijk voor de garantie?

Even voor de duidelijkheid: ik heb nooit beweerd dat ik boven de wet sta. In je betoog waarin je van alles in mijn mond legt ben je in je enthousiasme even iets te ver doorgeslagen. Ik voer deze discussie puur om helderheid te krijgen. Dat terzijde.

Ik zeg alleen dat ik het een beetje vreemd zou vinden dat wij als mensen persoonlijk zouden bepalen dat een toestel wel een aantal jaar mee zou moeten kunnen gaan, en wij met die constatering ons recht zouden willen halen bij een fabrikant. Wanneer dit op een officiele manier vastgesteld wordt door een Consumentenbond zou ik hier al meer waarde aan willen geven. Eerlijk gezegd heb ik echter nog nooit een Consumentenbond garantietermijnen aan apparaten zien geven.

Volgens mij heeft Robin deels gelijk, want volgens mij behoort in Nederland de garantie-afhandeling geregeld te worden door de leverancier. Want T-Mobile zorgt in Nederland voor de afhandeling van de garantie, dat het toestel dan uiteindelijk naar Apple wordt gestuurd (wat niet zo is, want het toestel wordt naar Solid Vision gestuurd dat zelf repareert en indien nodig krijgen zij van Apple geleverd) doet in dit geval dus niet ter zake. T-Mobile zorgt voor de feitelijke afhandeling en is verantwoordelijk als verkoopkanaal.
  #929  
Oud 12-10-10, 00:42
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 Bekijk bericht
@Dani

Hoelang ben jij ook alweer in bezit van je iphone?Want wellicht heb ik een antwoord op 1 van je vragen.

Gr Tan
Ik ben vanaf 6 februari 2010 in het bezit van een Iphone.
Ben benieuw wat voor vraag je kunt beantwoorden..
gr.

PS: Gasten weer even Ontopic in plaats van over de duur van de garantie te praten. Het gaat hier om een verzekering die je afsluit.

PS2: na het werk nog geen antwoord van Pro-assist. Ook niet van de mysterieuse Bianca, die wel reageert op dit forum, maar andere mensen volkomen negeert.

Laatst gewijzigd door Dani538; 12-10-10 om 00:46.
  #930  
Oud 12-10-10, 10:27
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Beste Bianca,

Wordt er ook wat gedaan aan de communicatie van jullie claimservice afdeling? Er wordt geen antwoord gegeven via de mail. Om informatie over mijn opgehaalde toestel te krijgen moet ik dus jullie nummer bellen en hierbij weer 20 minuten in de wacht staan? Is het echt zo moeilijk om bijvoorbeeld een standaard mail klaar te hebben liggen voor elk type kwestie die zo de deur uit gedaan kan worden?

Groet
  #931  
Oud 12-10-10, 12:09
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Hallo Bianca,

Ik heb de e-mail verzonden. Ik hoop spoedig antwoord te krijgen.
  #932  
Oud 12-10-10, 12:51
toqa toqa is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Heb mijn iPhone 3G op 22 juli laten ophalen door ProAssist. Tot heden nog steeds niks terug, ivm leveringsproblemen met Apple. Maar is het niet zo dat de 3G gewoon niet meer wordt geleverd door Apple? Begin er nu wel een beetje klaar mee. Meer mensen hier problemen mee?
  #933  
Oud 12-10-10, 13:06
Anne! Anne! is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toqa Bekijk bericht
Heb mijn iPhone 3G op 22 juli laten ophalen door ProAssist. Tot heden nog steeds niks terug, ivm leveringsproblemen met Apple. Maar is het niet zo dat de 3G gewoon niet meer wordt geleverd door Apple? Begin er nu wel een beetje klaar mee. Meer mensen hier problemen mee?
Ik zou zeggen lees deze 47 blz even, veel mensen met die problemen hier!
Ik vind het nog steeds erg vreemd dat er zulke grote verschillen bestaan, de één krijgt na 2-3 weken zijn/haar Iphone terug of een nieuwe, anderen wachten maaaanden!
  #934  
Oud 12-10-10, 13:29
toqa toqa is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Ja dat is het zeker. En ik hoop dat ze hier ook eens snel hier meer informatie over geven. 4 weken kan ik nog een keer begrijpen, maar bijna 3 maand, wordt me toch te veel.
  #935  
Oud 12-10-10, 13:40
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Net met ProAssist gebeld. Mijn iPhone is 2 weken geleden opgestuurd (op maandag). Ze vertelden me dat het toestel net sinds gister binnen is gekomen en is gerepareerd, wat ik overigens opmerkelijk vind omdat ik waterschade had. Kennelijk toch repareerbaar dus, donderdag zullen ze hem 's middags komen afleveren.

Wel apart dat ze me gisteren niet even konden bellen, toen was ie immers binnen gekomen. Even afwachten dus of hij het donderdag weer helemaal goed doet. Al met al was het natuurlijk leuker geweest als ik ook een iPhone 4 zou krijgen zoals anderen, maar ben al blij zat dat ik hem weer terug ga krijgen!
  #936  
Oud 12-10-10, 14:15
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebasvdv Bekijk bericht
Net met ProAssist gebeld. Mijn iPhone is 2 weken geleden opgestuurd (op maandag). Ze vertelden me dat het toestel net sinds gister binnen is gekomen en is gerepareerd, wat ik overigens opmerkelijk vind omdat ik waterschade had. Kennelijk toch repareerbaar dus, donderdag zullen ze hem 's middags komen afleveren.

Wel apart dat ze me gisteren niet even konden bellen, toen was ie immers binnen gekomen. Even afwachten dus of hij het donderdag weer helemaal goed doet. Al met al was het natuurlijk leuker geweest als ik ook een iPhone 4 zou krijgen zoals anderen, maar ben al blij zat dat ik hem weer terug ga krijgen!
Ik denk niet dat je ervanuit moet gaan dat je een Iphone 4 zou krijgen, je had een 3G en dan ineens een Iphone 4. Het kan me wel voorstellen dat je in ieder geval een witte 3g 16 GB wilt terugkrijgen. In jouw geval kon hij gerepareerd worden. Waterschade kan gerepareerd worden mits deze niet erg genoeg is, dan is het een kwestie van kijken welke onderdelen niet aangetast zijn en de andere vervangen waar mogelijk. Als dit kan zal dit bij jouw telefoon het geval zijn. Maar goed wel relaxed voor jouw je krijgt deze week je Iphone weer terug en dat na iets meer dan twee weken!

Laatst gewijzigd door Dani538; 12-10-10 om 14:27.
  #937  
Oud 12-10-10, 14:27
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani538 Bekijk bericht
Ik ben vanaf 6 februari 2010 in het bezit van een Iphone.
Ben benieuw wat voor vraag je kunt beantwoorden..
gr. .
Dag Dani, heel apart dat jij je telefoon dan nog niet terug hebt. Jou telefoon valt namelijk nog binnen garantie (waar we het uitvoerig over hebben gehad hiervoor) dus pro assist hoeft niets te doen! Ze hoeven alleen maar je telefoon op te sturen en ze krijgen dan meteen van de leverancier (apple) een 3gs terug voor jou.

Dit is gebeurd bij vele mensen op dit forum met verschillende problemen, even een voorbeeld babz86 had cosmetische schade (2 weken gewacht, nieuwe 3gs 16 gig) en ik had blijkbaar last van oxidatie ik kreeg gecommuniceerd dat het unitboard was vervangen, maar kreeg gewoon een hele nieuwe 3gs 16gig.

@ Sebas: Je krijgt gewoon een nieuwe hoor let maar op Ze communiceren dat ze telefoontjes repareren, maar je krijgt bijna in alle gevallen een hele nieuwe of 1 die zo goed als nieuw is. En gezien je verhaal zit jij ook nog binnen die jaar 'garantie' dus je krijgt net als ik gewoon een 3gs terug.
  #938  
Oud 12-10-10, 15:08
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Hele nieuwe zou helemaal mooi zijn natuurlijk. Overigens zit ik wel buiten 1 jaar garantie, heb hem namelijk al sinds januari 2009. Even afwachten tot donderdag in ieder geval!
  #939  
Oud 12-10-10, 15:17
Tan_n86 Tan_n86 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 106
Standaard

Daar gaat mijn hele theorie dat wanneer men binnen garantie valt de iphone sneller terug krijgt

Met andere woorden het is dan toch gewoon natte vinger werk daar bij PA. Wat ik wel bijna zeker weet is dat je gewoon een nieuwe krijgt don't worry!!

Gr Tan
  #940  
Oud 12-10-10, 15:46
Dani538 Dani538 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 Bekijk bericht
Daar gaat mijn hele theorie dat wanneer men binnen garantie valt de iphone sneller terug krijgt

Met andere woorden het is dan toch gewoon natte vinger werk daar bij PA. Wat ik wel bijna zeker weet is dat je gewoon een nieuwe krijgt don't worry!!

Gr Tan
Nou wat ik denk wat ze bedoelen binnen de garantie is dat het gaat om kleine schade. Waterschade en diefstal enzo, dat valt niet binnen de garantie van Apple. Alles was binnen de garantie van Apple valt zijn dingen die vanuit het apparaat kapot gaan, zoals knoppen die losg aan zitten, of een scherm wat kuren vertoond vanuit binnen. dat soort dingen.
Reageren

Labels
iphone, proassist, t-mobile



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pro Assist Bestellijst? Ritskeee iPhone algemeen 0 16-09-10 17:00
Alle iDevices: Jailbreak + Pro-assist en garantie Vuurvoske Jailbreak 4 24-03-10 18:17
2de iPhone Pro Assist?? david007 iPhone algemeen 2 22-09-09 10:08
Pro Assist shopaholic iPhone algemeen 0 17-06-09 15:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.