iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone vraagt niet meer om SIMcode (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26132-iphone-vraagt-niet-meer-om-simcode.html)

iPeng 30-11-08 16:31

iPhone vraagt niet meer om SIMcode
 
Normaal vraagt mijn iPhone altijd om een SIMcode, maar vandaag startte ik mijn iPhone op en hij vroeg helemaal niks, ik kon meteen bellen:confused:

Daarna even gerestart en toen vroeg ie wel weer mijn SIMcode.

Hebben meerdere mensen dit gehad?

macfreaker 30-11-08 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeng (Bericht 224900)
Normaal vraagt mijn iPhone altijd om een SIMcode, maar vandaag startte ik mijn iPhone op en hij vroeg helemaal niks, ik kon meteen bellen:confused:
Daarna even gerestart en toen vroeg ie wel weer mijn SIMcode.
Hebben meerdere mensen dit gehad?

Wanneer je een hard reset doet (home/power tegelijk) dan vraagt die inderdaad geen simcode meer. Is het een bug of niet ? Wie zal het zeggen.

iPeng 30-11-08 20:05

Nee, ik deed geen hard reset. Gewoon zoals normaal elke ochtend mijn iPhone aan doen via de AAN-knop. Lijkt mij een bug.

evmw 30-11-08 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeng (Bericht 224978)
Nee, ik deed geen hard reset. Gewoon zoals normaal elke ochtend mijn iPhone aan doen via de AAN-knop. Lijkt mij een bug.

Ben je nou niet in de war met de passcode die je op de iPhone zelf instelt?

iPeng 30-11-08 20:45

Ik heb 't over de standaard SIMlockcode? Normaal vraagt mijn iPhone altijd om mijn SIMlockcode in te toetsen maar vanochtend niet.

Wally21 01-12-08 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeng (Bericht 224995)
Ik heb 't over de standaard SIMlockcode? Normaal vraagt mijn iPhone altijd om mijn SIMlockcode in te toetsen maar vanochtend niet.


Zoals Macfreaker al aangeeft gebeurd dit ook bij een hard reset,
echter moet ik toegeven dat ik het ook wel eens heb meegemaakt naar het normaal opstarten van de iphone, en dat dat pas is voorgekomen met fw 2.2 dus ik denk dat het een bugje is maar verder niks om je druk over te maken.

Bomans 01-12-08 12:14

Hier ook wat info

Mwfadebeer 01-12-08 12:35

Ik herken dit ook. uit het niets is deze verdwenen bij 1 van de 2 3G's die ik hier heb.

iPeng 02-12-08 01:21

In dat topic hebben ze het over harde reset maar bij mij gebeurde het niet eens bij een harde reset. Ik startte hem normaal op zoals altijd en hij vroeg niet om een SIMlockcode. Maar dit zal wel een bug zijn bij 2.2.

Mwfadebeer 02-12-08 09:48

ook hier GEEN harde reset.

xetradax 02-12-08 12:16

ik heb het ook nietm eer, dat viel me op. Bij harde reset, soft reset en gewoon aan en uit zetten

ButcherJF 02-12-08 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeng (Bericht 225565)
In dat topic hebben ze het over harde reset maar bij mij gebeurde het niet eens bij een harde reset. Ik startte hem normaal op zoals altijd en hij vroeg niet om een SIMlockcode. Maar dit zal wel een bug zijn bij 2.2.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 225644)
ook hier GEEN harde reset.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xetradax (Bericht 225741)
ik heb het ook nietm eer, dat viel me op. Bij harde reset, soft reset en gewoon aan en uit zetten

@ iPeng en xetradax: Hebben jullie 2.1 of 2.2 (gezien '2.1' in je profiel)?
@ alledrie: hebben jullie allemaal een jailbreak? Gebruiken jullie een hardwaremethode voor de unlock?
Waarom deze vragen: ik ben op zoek naar een mogelijke oorzaak/overeenkomst.

Ik heb het een aantal keren getest inmiddels, zowel met een harde als softe reset. Bij een softe reset moet ik gewoon de simpin ingeven, bij de harde reset niet. Mijn iPhone draait op 2.2 zonder jailbreak en met een officieel T-M abonnement.

xetradax 02-12-08 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 225758)
@ iPeng en xetradax: Hebben jullie 2.1 of 2.2 (gezien '2.1' in je profiel)?
@ alledrie: hebben jullie allemaal een jailbreak? Gebruiken jullie een hardwaremethode voor de unlock?
Waarom deze vragen: ik ben op zoek naar een mogelijke oorzaak/overeenkomst.

Ik heb het een aantal keren getest inmiddels, zowel met een harde als softe reset. Bij een softe reset moet ik gewoon de simpin ingeven, bij de harde reset niet. Mijn iPhone draait op 2.2 zonder jailbreak en met een officieel T-M abonnement.

Ja sorry, ik had mijn profiel nog niet aangepast, ik heb een jailbreak ja en de 2.1 FW. En een i-sim installed.

bako 02-12-08 18:58

je moet gewoon bij instellingen/telefoon/simpincode je sim in schakelen

iPeng 03-12-08 00:14

Citaat:

@ iPeng en xetradax: Hebben jullie 2.1 of 2.2 (gezien '2.1' in je profiel)?
Sorry, ik had mijn profiel nog niet aangepast. Ik heb firmware 2.2 en hij is niet gejailbreaked. Vodafone SIM-kaart zit erin.

InternetRebel 03-12-08 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 225758)
Bij een softe reset moet ik gewoon de simpin ingeven, bij de harde reset niet.

Da's dan toch eigenlijk een security hole van jewelste? Dat betekend dus feitelijk dat je met hardware (je iPhone) een SIM PIN kunt omzeilen? Vind ik nogal wat! :eek:

iPeng 09-12-08 10:31

Net weer, ik deed mijn iPhone normaal aan met de AAN/UIT-knop en hij vroeg niet om een SIMlock-code. Heel vervelend is dat...

xetradax 09-12-08 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 226215)
Da's dan toch eigenlijk een security hole van jewelste? Dat betekend dus feitelijk dat je met hardware (je iPhone) een SIM PIN kunt omzeilen? Vind ik nogal wat! :eek:


Klopt,. dat is inderdaad wel een punt dat aangekaart moet worden, maar zou het bij mij niet liggen aan die I-sim?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.