iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   defect geleverd toestel: wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26218-defect-geleverd-toestel.html)

kesj 01-12-08 23:53

Afgelopen koopzondag een 3g met i500 gehaald bij Belcompany Zoetermeer. Bij thuiskomst bleek het scherm defect te zijn. Omdat ik hier na sluitingstijd achter kwam heb ik de winkel meteen gemaild en het abonnement niet geactiveerd.

Inmiddels ben ik een dag verder en zit ik voor werk in het buitenland. Vandaag een mail van Belcompany ontvangen dat zij mijn toestel niet mogen omwisselen en dat ik het verder met T-Mobile moet regelen. Die hebben echter al aangegeven dat ik geen nieuw toestel krijg: ze gaan hem ter reparatie opsturen.

Ik heb aangegeven dat ik DIRECT een nieuwe wil want daarvoor heb ik 19,95 betaald en ga ik elke maand 64,95 betalen. Ik wil geen opgelapt toestel. Als ze niet meewerken wil ik mijn abonnement niet eens meer hebben, maar ook dat kan niet volgens Belcompany. Nu ik net lees dat de toestellen sinds vandaag gratis zijn bij mijn abonnement voel ik me helemaal niet netjes behandeld.

Weet iemand wat mijn rechten zijn? Ik wil het abonnement best houden, maar dan wel met een nieuw toestel. Niet een gerapereerde. Ik zit 2 jaar aan dat abonnement vast dus wil ik niet beginnen met een toestel dat vanuit de doos al gebreken vertoont.

Ik vind het echt schandalig hoe deze 2 partijen zich opstellen tegen een dik betalende klant!

Alle communicatie is overigens via mail verlopen en alleen met Belcompany. Zij hebben contact gehad met T-Mobile.

Wally21 02-12-08 00:02

Je mag je contract binnen 48uur ontbinden als ik me niet vergis.

Echter is in dit geval Bel Company verantwoordelijk voor de geleverde iPhone. Als mhet toestel bij levering al kapot is en je meldt dit meteen (wat je ook hebt aangegeven) dan heb je gewoon recht op een nieuwe iPhone.
Dit geldt trouwens voor alle telefoons dat het in dit geval om een iphone gaat moetniet uitmaken. Heb een soort gelijk geval laatst ook gehad met de telefoon van mijn vriendin (toevallig ook bij belzompany) en kon meteen de volgende dag de telefoon om komen ruilen.

Ik zou gewoon terug naar de winkel gaan (zodra je teruig bent natuurlijk) enh een nieuw toestel eisen. en je niet zomaar om laten lullen, dus geef het niet meteen op!!

in iedergeval succes!

Taless 02-12-08 07:37

hij word soieso niet gerapareerd, hij word gestuurd naar solidvision en hij word omgeruild. Belcompany kan hem alleen ruilen voor je als hij niet is geactiveerd in iTunes..

kesj 02-12-08 12:07

Toestel is nog niet geactiveerd, maar Belcompany geeft aan dat zij niet omruilen en dat ik het maar met T-Mobile moet regelen. Belachelijk. En dat terwijl ze op hun site met Content Garantie lopen te patsen: binnen 30 dagen je toestel stuk, dan meteen een nieuwe in de winkel.

Wally21 02-12-08 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kesj (Bericht 225763)
Toestel is nog niet geactiveerd, maar Belcompany geeft aan dat zij niet omruilen en dat ik het maar met T-Mobile moet regelen. Belachelijk. En dat terwijl ze op hun site met Content Garantie lopen te patsen: binnen 30 dagen je toestel stuk, dan meteen een nieuwe in de winkel.

Daarom zou ik ook terug gaan en een nieuw toestel eisen. Je hebt het toestel bij hun gekocht dus moeten hun ook zorg dragen voor een nette afhandeling van deze zaak. Klinkt misschien stom maar ik zou terug gaan en een hoop stampij lopen maken dit heeft bij mij al vaker geholpen en dan kan het in een keer wel (vooral op koopavond:D).

Ik zou het in iedergeval niet zomaar opgeven!!
Laat even weten hoe het afloopt ben namelijk wel benieuwd. Ze kunnen je namelijk toch niet afschepen met het verhaal van wij leveren een kapotte telefoon regelt u zelf maar hoe u een andere krijgt :eek:.

evmw 02-12-08 12:45

Je hebt wettelijk recht op een nieuw toestel en wel direct, tenzij deze iPhone duidelijk aan jou in de winkel werkend is getoond.

kesj 06-12-08 10:00

Eindelijk een oplossing...
 
Na een week vol bellen, mailen en winkels bezoeken krijg ik a.s. maandag per koerier een nieuw toestel.

Het probleem is dat T-Mobile en Belcompany van elkaar niet akkoord gaan met de procedure bij een dead on arrival. T-Mobile zegt dat Belcompany hem direct in de winkel moet omruilen, Belcompany zegt dat zij duidelijk bij T-Mobile hebben aangegeven dat ze dat nooit doen. In mijn ogen zit Belcompany fout: zij verkopen het toestel en zijn er dus verantwoordelijk voor.

Ik ben continu van het kastje naar de muur gestuurd. Maar na de zoveelste keer aftersales van T-Mobile bellen heeft een uiterst vriendelijke medewerkster bij haar baas geregeld dat zij het toestel vervangen.

Mijn advies:
Koop je toestel gewoon bij de T-Mobile Shop, die ruilen namelijk direct om bij een DOA. En... open altijd de doos en check het toestel voordat je de winkel uitloopt. De verkoper hoort dit eigenlijk te doen, maar dat gebeurt vaak niet.

Thanks voor alle reacties!

benBEN 07-12-08 00:22

Dat is nog is service en netjes van T-mobile helaas lees je vaak alleen de klachten.

Belcompany laat het afweten, terwijl hun de verantwoording horen te dragen.

Veel plezier met je nieuwe iPhone

kesj 08-12-08 21:32

Nou, goede service van T-Mobile...

Vandaag kwam de koerier. Toen hij het kartonnen wikkeltje openmaakte kwam er een beschadigde 'nieuwe' iPhone 3G tevoorschijn. Er zat zelfs valschade op de zijkant. Dat toestel heb ik dus niet aangenomen.

Ik word er ondertussen helemaal gek van. Ik wil niet eens klant meer zijn bij T-Mobile en Belcompany. Ik heb recht op een nieuw toestel, maar word behandeld als een of andere gek.

Wil van mijn contract en toestel af. Maar bij beide bedrijven lachen ze me gewoon uit: ik heb getekend dus zit eraan vast...

Gino420 18-02-09 00:11

Hi man,

Ik heb verder niks van je ghoord over je probleem met belcompany, Hebben ze het opgelost of ben je nog steeds mee bezig. Heb je wel nieuwe toestel gekregen?

Mvgr,

Gino

kesj 18-02-09 01:44

Hey Gino,

Helemaal vergeten om de afloop te plaatsen hier!

Uiteindelijk heeft T-Mobile me (na 3 weken op en neer gestuur) een gloednieuwe iPhone gestuurd. Heb ook nog 30 euro korting op mijn 1e factuur gekregen (moet nog checken of dat ook echt gebeurd is...). Dit geeft voor mij wel een beetje aan dat T-Mobile vanaf het begin af aan de partij was om het probleem op te lossen.

Jammer dat het zo moeilijk moest, maar desondanks niet minder blij met mijn toestel ;-)

(Batterij is trouwens wel wennen als je van de oude iPhone afkomt, die gaat toch echt langer mee. Snap wel dat het door 3G internet komt, maar toch valt die van de 3G wat tegen)

Gino420 18-02-09 12:32

Hi Kesje,

De reden dat ik het aan je vroeg is dat ik zelf in die situatie ben beland. Ik heb het ook via belcompany besteld maar kwam ook defect aan. Ik heb het meteen zelfde dag gemeld maar ik kreeg te horen dat ik hem alleen voor reparatie moest opsturen. Nu doet belcompany wel hun best maar T-Mobile werkt niet mee. Ik ben echt alle vertrouwen kwijt ik weet niet waar ik moet zijn en bij wie. Ik ben al ruime twee weken bezig.
Heb jij nog tips?

Gr

kesj 18-02-09 14:01

Erg balen Gino. Het is een ramp, want Belcompany en T-Mobile blijven met het vingertje naar elkaar wijzen. En wij zijn er de dupe van.

Wat je kunt proberen is het hoofdkantoor van Belcompany te bellen en klagen dat hun winkel jou geen nieuw toestel wil geven, waar je wel recht op hebt. Vervolgens T-Mobile bellen en ook bij hun klagen dat ze het toestel niet willen vervangen door een nieuwe.

Verder kun je beide partijen tegen elkaar uit proberen te spelen. Uiteindelijk heb ik T-Mobile gezegd dat ik van mijn abonnement af wilde, omdat ik mijn iPhone niet kon gebruiken. Het kost ontzettend veel energie, ik heb echt elke dag 5x gebeld naar zowel T-Mobile als Belcompany.

Mocht niemand je willen helpen, dan kun je ook dreigen met kassa, radar en de consumentenbond. Want er moeten eindelijk eens duidelijke afspraken komen. Ik hoorde dat dit probleem heel vaak voorkomt, dus er zit echt wel iets fout.

Hoop dat je snel een nieuw toestel hebt! Hebben ze de doos bij jou ook gesloten meegegeven? Bij mij wel, echt belachelijk en zelf denk je er niet bij na dat er wel eens een defect toestel in kan zitten.

Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.