//

defect geleverd toestel: wat nu?

defect geleverd toestel: wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen koopzondag een 3g met i500 gehaald bij Belcompany Zoetermeer. Bij thuiskomst bleek het scherm defect te zijn. Omdat ik hier na sluitingstijd achter kwam ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-12-08, 23:53
kesj kesj is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

Afgelopen koopzondag een 3g met i500 gehaald bij Belcompany Zoetermeer. Bij thuiskomst bleek het scherm defect te zijn. Omdat ik hier na sluitingstijd achter kwam heb ik de winkel meteen gemaild en het abonnement niet geactiveerd.

Inmiddels ben ik een dag verder en zit ik voor werk in het buitenland. Vandaag een mail van Belcompany ontvangen dat zij mijn toestel niet mogen omwisselen en dat ik het verder met T-Mobile moet regelen. Die hebben echter al aangegeven dat ik geen nieuw toestel krijg: ze gaan hem ter reparatie opsturen.

Ik heb aangegeven dat ik DIRECT een nieuwe wil want daarvoor heb ik 19,95 betaald en ga ik elke maand 64,95 betalen. Ik wil geen opgelapt toestel. Als ze niet meewerken wil ik mijn abonnement niet eens meer hebben, maar ook dat kan niet volgens Belcompany. Nu ik net lees dat de toestellen sinds vandaag gratis zijn bij mijn abonnement voel ik me helemaal niet netjes behandeld.

Weet iemand wat mijn rechten zijn? Ik wil het abonnement best houden, maar dan wel met een nieuw toestel. Niet een gerapereerde. Ik zit 2 jaar aan dat abonnement vast dus wil ik niet beginnen met een toestel dat vanuit de doos al gebreken vertoont.

Ik vind het echt schandalig hoe deze 2 partijen zich opstellen tegen een dik betalende klant!

Alle communicatie is overigens via mail verlopen en alleen met Belcompany. Zij hebben contact gehad met T-Mobile.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 01-12-08 om 23:58. Reden: samenvoegen - Gelieve de edit knop te gebruiken
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 02-12-08, 00:02
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Je mag je contract binnen 48uur ontbinden als ik me niet vergis.

Echter is in dit geval Bel Company verantwoordelijk voor de geleverde iPhone. Als mhet toestel bij levering al kapot is en je meldt dit meteen (wat je ook hebt aangegeven) dan heb je gewoon recht op een nieuwe iPhone.
Dit geldt trouwens voor alle telefoons dat het in dit geval om een iphone gaat moetniet uitmaken. Heb een soort gelijk geval laatst ook gehad met de telefoon van mijn vriendin (toevallig ook bij belzompany) en kon meteen de volgende dag de telefoon om komen ruilen.

Ik zou gewoon terug naar de winkel gaan (zodra je teruig bent natuurlijk) enh een nieuw toestel eisen. en je niet zomaar om laten lullen, dus geef het niet meteen op!!

in iedergeval succes!
  #3  
Oud 02-12-08, 07:37
Taless Taless is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

hij word soieso niet gerapareerd, hij word gestuurd naar solidvision en hij word omgeruild. Belcompany kan hem alleen ruilen voor je als hij niet is geactiveerd in iTunes..
  #4  
Oud 02-12-08, 12:07
kesj kesj is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

Toestel is nog niet geactiveerd, maar Belcompany geeft aan dat zij niet omruilen en dat ik het maar met T-Mobile moet regelen. Belachelijk. En dat terwijl ze op hun site met Content Garantie lopen te patsen: binnen 30 dagen je toestel stuk, dan meteen een nieuwe in de winkel.
  #5  
Oud 02-12-08, 12:17
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kesj Bekijk bericht
Toestel is nog niet geactiveerd, maar Belcompany geeft aan dat zij niet omruilen en dat ik het maar met T-Mobile moet regelen. Belachelijk. En dat terwijl ze op hun site met Content Garantie lopen te patsen: binnen 30 dagen je toestel stuk, dan meteen een nieuwe in de winkel.
Daarom zou ik ook terug gaan en een nieuw toestel eisen. Je hebt het toestel bij hun gekocht dus moeten hun ook zorg dragen voor een nette afhandeling van deze zaak. Klinkt misschien stom maar ik zou terug gaan en een hoop stampij lopen maken dit heeft bij mij al vaker geholpen en dan kan het in een keer wel (vooral op koopavond).

Ik zou het in iedergeval niet zomaar opgeven!!
Laat even weten hoe het afloopt ben namelijk wel benieuwd. Ze kunnen je namelijk toch niet afschepen met het verhaal van wij leveren een kapotte telefoon regelt u zelf maar hoe u een andere krijgt .
  #6  
Oud 02-12-08, 12:45
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je hebt wettelijk recht op een nieuw toestel en wel direct, tenzij deze iPhone duidelijk aan jou in de winkel werkend is getoond.
  #7  
Oud 06-12-08, 10:00
kesj kesj is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard Eindelijk een oplossing...

Na een week vol bellen, mailen en winkels bezoeken krijg ik a.s. maandag per koerier een nieuw toestel.

Het probleem is dat T-Mobile en Belcompany van elkaar niet akkoord gaan met de procedure bij een dead on arrival. T-Mobile zegt dat Belcompany hem direct in de winkel moet omruilen, Belcompany zegt dat zij duidelijk bij T-Mobile hebben aangegeven dat ze dat nooit doen. In mijn ogen zit Belcompany fout: zij verkopen het toestel en zijn er dus verantwoordelijk voor.

Ik ben continu van het kastje naar de muur gestuurd. Maar na de zoveelste keer aftersales van T-Mobile bellen heeft een uiterst vriendelijke medewerkster bij haar baas geregeld dat zij het toestel vervangen.

Mijn advies:
Koop je toestel gewoon bij de T-Mobile Shop, die ruilen namelijk direct om bij een DOA. En... open altijd de doos en check het toestel voordat je de winkel uitloopt. De verkoper hoort dit eigenlijk te doen, maar dat gebeurt vaak niet.

Thanks voor alle reacties!
  #8  
Oud 07-12-08, 00:22
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Dat is nog is service en netjes van T-mobile helaas lees je vaak alleen de klachten.

Belcompany laat het afweten, terwijl hun de verantwoording horen te dragen.

Veel plezier met je nieuwe iPhone
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #9  
Oud 08-12-08, 21:32
kesj kesj is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

Nou, goede service van T-Mobile...

Vandaag kwam de koerier. Toen hij het kartonnen wikkeltje openmaakte kwam er een beschadigde 'nieuwe' iPhone 3G tevoorschijn. Er zat zelfs valschade op de zijkant. Dat toestel heb ik dus niet aangenomen.

Ik word er ondertussen helemaal gek van. Ik wil niet eens klant meer zijn bij T-Mobile en Belcompany. Ik heb recht op een nieuw toestel, maar word behandeld als een of andere gek.

Wil van mijn contract en toestel af. Maar bij beide bedrijven lachen ze me gewoon uit: ik heb getekend dus zit eraan vast...
  #10  
Oud 18-02-09, 00:11
Gino420 Gino420 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 3
Standaard

Hi man,

Ik heb verder niks van je ghoord over je probleem met belcompany, Hebben ze het opgelost of ben je nog steeds mee bezig. Heb je wel nieuwe toestel gekregen?

Mvgr,

Gino
  #11  
Oud 18-02-09, 01:44
kesj kesj is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

Hey Gino,

Helemaal vergeten om de afloop te plaatsen hier!

Uiteindelijk heeft T-Mobile me (na 3 weken op en neer gestuur) een gloednieuwe iPhone gestuurd. Heb ook nog 30 euro korting op mijn 1e factuur gekregen (moet nog checken of dat ook echt gebeurd is...). Dit geeft voor mij wel een beetje aan dat T-Mobile vanaf het begin af aan de partij was om het probleem op te lossen.

Jammer dat het zo moeilijk moest, maar desondanks niet minder blij met mijn toestel ;-)

(Batterij is trouwens wel wennen als je van de oude iPhone afkomt, die gaat toch echt langer mee. Snap wel dat het door 3G internet komt, maar toch valt die van de 3G wat tegen)
  #12  
Oud 18-02-09, 12:32
Gino420 Gino420 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 3
Standaard

Hi Kesje,

De reden dat ik het aan je vroeg is dat ik zelf in die situatie ben beland. Ik heb het ook via belcompany besteld maar kwam ook defect aan. Ik heb het meteen zelfde dag gemeld maar ik kreeg te horen dat ik hem alleen voor reparatie moest opsturen. Nu doet belcompany wel hun best maar T-Mobile werkt niet mee. Ik ben echt alle vertrouwen kwijt ik weet niet waar ik moet zijn en bij wie. Ik ben al ruime twee weken bezig.
Heb jij nog tips?

Gr
  #13  
Oud 18-02-09, 14:01
kesj kesj is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

Erg balen Gino. Het is een ramp, want Belcompany en T-Mobile blijven met het vingertje naar elkaar wijzen. En wij zijn er de dupe van.

Wat je kunt proberen is het hoofdkantoor van Belcompany te bellen en klagen dat hun winkel jou geen nieuw toestel wil geven, waar je wel recht op hebt. Vervolgens T-Mobile bellen en ook bij hun klagen dat ze het toestel niet willen vervangen door een nieuwe.

Verder kun je beide partijen tegen elkaar uit proberen te spelen. Uiteindelijk heb ik T-Mobile gezegd dat ik van mijn abonnement af wilde, omdat ik mijn iPhone niet kon gebruiken. Het kost ontzettend veel energie, ik heb echt elke dag 5x gebeld naar zowel T-Mobile als Belcompany.

Mocht niemand je willen helpen, dan kun je ook dreigen met kassa, radar en de consumentenbond. Want er moeten eindelijk eens duidelijke afspraken komen. Ik hoorde dat dit probleem heel vaak voorkomt, dus er zit echt wel iets fout.

Hoop dat je snel een nieuw toestel hebt! Hebben ze de doos bij jou ook gesloten meegegeven? Bij mij wel, echt belachelijk en zelf denk je er niet bij na dat er wel eens een defect toestel in kan zitten.

Succes!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone sinanyavuz Odido (T-Mobile) 16 31-03-12 12:14
Iphone defect?? wat kan het zijn?? FamousD iPhone algemeen 2 17-05-11 16:37
upgrade naar 4.2 geeft compleet defect toestel leure Jailbreak apps en thema's 5 26-01-11 11:39
Reservekopie van ene toestel naar andere toestel? deaapdaar iPhone algemeen 3 23-04-10 18:06
Wat te doen na verlies toestel Quatz Koopinformatie Nederland 3 20-08-09 07:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.