iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!] (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26227-iphone-hacked-ph0n3r-h4ckrs-oplossing-door-sjowol-op-pag-2-a.html)

Michael 02-12-08 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 225691)
bizar verhaal, ssh lijkt me sterk hoor, ik hou het op iets dat je geinstalleerd hebt
nou vraag ik me af of iemand al gemailed heeft met ph0n3.h4ck3r@gmail.com

Een paar berichten terug kan je lezen dat er iemand gemaild heeft.
Edit Oeps dat staat in het stafforum gedeelte

ControlSje 02-12-08 10:12

Zou het kunnen zijn dat er een achtergrond geïnstalleerd staat waar de rechten vanaf gehaald zijn zodat deze niet overschreven kan worden?

sjowol 02-12-08 10:16

@michael: ik dacht al dat ik blind was joh :P
@controlsje: lijkt me sterk.. vooral doordat er wordt gereset... maar klinkt niet echt als een gigantisch probleem wel weer duidelijk dat je niet zomaar alles moet installeren wat je leukt lijkt

marcopeele 02-12-08 10:16

wat ik geinstalleerd heb is wat al eerder gepost heb en dat is volgens mij niet geks.ik heb niet gemailed naar dat adres

sjowol 02-12-08 10:18

ik bedoelde die opmerking niet beschuldigend hoor, excuus als het zo overkwam... welke (cydia) sources hebben de slachtoffers?

marcopeele 02-12-08 10:19

ik heb volgens mij de standaard sources want ik heb hier niks aan gewijzigd sinds ik cydia geinstalleerd heb

sjowol 02-12-08 10:20

damn dat maakt het alleen maar bizarder

heb je ssh? zo ja kan je dan in de themes shortcut kijken of daar wat fouts tussenstaat? kijk gelijk ff bij winterboard instellingen

EDIT
zou graag willen helpen maar mot nu echt me nest in... maak je ieg geen zorgen in het ergste geval doe je gewoon een restore... er is zeker geen man overboord en echt gehacked ben je ook niet volgens mij... gewoon een nare grap
truste!


marcopeele 02-12-08 10:26

ok, hoe doe ik dat precies?. was net begonnen met ssh.
winterboard staat er niet meer op

sjowol 02-12-08 10:32

humm winterboard er niet meer op? vraag me af of al je winterboard settings dan weer gereset worden.. iemand ervaring? (ik laat hem er altijd gewoon op ;))
die themes map wordt door winterboard aangemaakt dus die zal er ook wel nietmeer zijn...
ff gegoogeld...
kijk eens naar private/var/mobile/Library LockBackground.jpg (kopier naar je pc en open) of dat het bewuste plaatje is.. zo ja, kan je die als het goed is gewoon (van je iphone) deleten, dan ff rebooten en zou het probleem verholpen moeten zijn

Bomans 02-12-08 10:33

Waren jullie toevallig op het Mobile Dev Camp?

Ik vraag dit omdat ze hier in de comments dezelfde opmerking maken

marcopeele 02-12-08 10:36

nee ben ik niet geweest

marcopeele 02-12-08 10:40

in \library staat een jpg met de naam ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg dat zal wel het bewuste plaatje zijn denk ik, kan ik deze zomaar deleten?

sjowol 02-12-08 10:40

en nog ff (en dan ga ik echt naar bed)
kan ook via terminal, typ dit command EXACT (let dus op hoofdletters) in de terminal:
rm -i /private/var/mobile/Library/LockBackground.jpg
Als je dan gevraagd wordt of je "want to remove" typ je: yes

na deze of mijn eerder genoemde ssh/iphonebrowser/tool of your liking* oplossing kan je via Settings>General>Wallpaper natuurlijk weer het door jou geewenste wallpaper kiezen.

succes en truste!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcopeele (Bericht 225712)
in \library staat een jpg met de naam ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg dat zal wel het bewuste plaatje zijn denk ik, kan ik deze zomaar deleten?

ja opzouten ermee! (of wou je hem nog bewaren?;))

marcopeele 02-12-08 10:45

@ sjowol : ok, dat werkt heb mijn eigen background weer terug

kan het toch door SSH komen, had het standaard ww niet aangepast

sjowol 02-12-08 10:47

haha zo kunnen we natuurlijk wel stellen dat het plaatje gelijk had:
kijk (zoals altijd) voor een oplossing op iphoneclub.nl ;)

wat ssh betreft, installeer gewoon bossprefs en zet altijd na gebruik je ssh uit! het is onveilig EN vreet je batterijen

goedenacht en welterusten!

EDIT
en graag gedaan natuurlijk....


marcopeele 02-12-08 10:48

@sjowol, slaap lekker en bedankt!

Bomans 02-12-08 10:54

Heb de topictitel even aangepast. Moesten nog mensen dit probleem hebben.

Undertaxxx 02-12-08 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcopeele (Bericht 225719)
@ sjowol : ok, dat werkt heb mijn eigen background weer terug

kan het toch door SSH komen, had het standaard ww niet aangepast

Geloof me, als deze 'knul' werkelijk dat plaatje van op afstand in je iphone root heeft gekregen dan maakt het niet echt uit of je ssh aan of uitschakeld. Ik ben er dan best van overtuigd dat hij ook je ssh zelf zou kunnen aan of uitschakelen. Maar helaas lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit een remote-actie is geweest, ik wil maar zeggen dat dit plaatje waarschijnlijk op een andere wijze in je iphone terechtgekomen is. Dus één of andere applicatie is hiervoor verantwoordelijk en vrij zeker dat deze uit Cydia of Installer zal komen en niet vanuit de appstore.

Ik ga hier niet teveel aandacht aan besteden aangezien dit de hoofdreden zal zijn voor deze trieste bedoeling. Maar ik ga er wel even research doen naar deze vreemde actie en de eventuele 'schuldige(n) zal hierover aangesproken worden.

PS: Waarom een ssh verhaal onwaarschijnlijk klinkt is omdat de meeste draadloze routers een vast ip adres behouden, dit ip adres is ALLEEN toegankelijk binnen het eigen netwerk.

sjowol 02-12-08 10:58

idd waar, lijkt mij ook erg sterk (tenzij alle slachtoffers in dezelfde stad wonen en toevallig vaak op hetzelfde (open) netwerk zitten) maar toch altijd gewoon je ssh uitzetten.. al is het maar om je batterij te sparen. enneuh kleine kanttekening: als hij uitstaat kan je die, zelfs niet als je de beste hackert bent, remote aanzetten natuurlijk :P

marcopeele 02-12-08 11:02

ik had ssh en Wi-Fi maar evan aan staan dus dat kan volgens mij het probleem dus ook niet zijn.
moet dan haast wel uit cydia komen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.