//

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!]

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @CallmeMrP: Euh... Ik begrijp dat zoiets zeer doet, als je merkt dat je fout bezig bent geweest en een ander merkt dat op. Don't shoot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #141  
Oud 03-12-08, 02:56
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@CallmeMrP:
Euh... Ik begrijp dat zoiets zeer doet, als je merkt dat je fout bezig bent geweest en een ander merkt dat op. Don't shoot the messenger!
Want ontken je nu dat je niet nagedacht hebt, maar slechts uitgegaan bent van veronderstellingen? Alles wat je namelijk noemt, is gebaseerd op een veronderstelling (en stuk voor stuk zijn je veronderstellingen ook niet juist). Ik (en anderen) heb niet voor niks altijd al aangeraden om de standaardwachtwoorden direct te veranderen na installatie van OpenSSH. Dat heeft voor de rest geen enkele uitwerking richting apps/backups/wat je dan ook noemt. Dan was je op zijn minst veilig geweest, ook al had je het niet geweten dat SSH steeds opnieuw opgestart wordt na een reboot (tenzij je enkel BossPrefs gebruikt en die Config-knop hebt gebruikt om het uit te zetten, in BossPrefs werkt het namelijk WEL steeds, zoals ik al eerder opgemerkt heb. SBSettings en BossPrefs zitten mekaar daar blijkbaar tegen te werken ergens, indien beide geinstalleerd). Wat betreft SBSettings, die staat nog in de kinderschoenen, dus vertrouw er niet teveel op. Wat betreft je veronderstelling dat ssh enkel via een Wi-Fi-netwerk zou werken, tsja, die haal je zelf al onderuit. En weet je? Al dat soort dingen was al te vinden in het forum, her en der. Dus jezelf niet inlezen en zomaar wat doen, zonder echt onderzoek, gebaseerd op feiten: dat noem ik toch echt niet nadenken. Helaas blijf ik bij mijn mening dus.

Maar het begint ondertussen aardig off-topic te raken...

/edit:
Nog een foute veronderstelling ontdekt... Het ligt niet aan SBSettings dat OpenSSH steeds opnieuw aangezet wordt! Dit is een keuze geweest van de maker van OpenSSH (Jay Freeman a.k.a. saurik). Dat is ook wat BigBoss zo'n beetje vermeldt in (nota bene) zijn antwoord aan jou!

Laatst gewijzigd door Buur; 03-12-08 om 03:18.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 03-12-08, 03:17
CallmeMrP CallmeMrP is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@CallmeMrP:
Alles wat je namelijk noemt, is gebaseerd op een veronderstelling (en stuk voor stuk zijn je veronderstellingen ook niet juist). ... Dat heeft voor de rest geen enkele uitwerking richting apps. ... Wat betreft je veronderstelling dat ssh enkel via een Wi-Fi-netwerk zou werken, tsja, die haal je zelf al onderuit ... Het ligt trouwens niet aan SBSettings dat OpenSSH steeds opnieuw aangezet wordt. Dit is een keuze geweest van de maker van OpenSSH. Dat is ook wat BigBoss zo'n beetje vermeldt in (nota bene) zijn antwoord aan jou!
Het dreigt inderdaad redelijk off-topic te worden dus met jouw goedvinden is dit mijn laatste reactie op dit onderdeel van het topic. Even voor de duidelijkheid dus, ik was niet in de veronderstelling dat het veranderen van het root wachtwoord effect zou hebben op b.v. mijn appstore apps, maar houd rekening met de mogelijkheid dat dit wel effect kan hebben op software die zich buiten de sandbox van Apple begeeft, oftewel, apps uit Cydia of software van het dev team. Voor dergelijke software kan het wel eens van belang zijn om als root een commando uit te voeren, om maar eens een voorbeeld te noemen, als ergens deze maand b.v. de software unlock van de 3G verschijnt. Ook was ik niet in in de veronderstelling dat SSH alleen via Wi-Fi mogelijk zou zijn, wat ik zei was dat mijn SSH standaard uit stond (voordat ik SBSettings begon te gebruiken) en ik deze zelf alleen inschakelde op het moment dat ik met mijn eigen Wi-Fi netwerk (dat zelf goed beveiligd is naar buiten toe) verbonden was.

Ook heb ik niet gezegd dat het allemaal de schuld van SBSettings is. Het klopt dat als je OpenSSH installeert, dat deze standaard aan staat. Met behulp van SSHToggle of de SSH on reboot optie in BossPrefs, was het echter mogelijk om dit gedrag van OpenSSH aan te passen, zodat SSH niet standaard aan staat als je dat niet wilt. Als je vervolgens SBSettings installeert wijzigt hij deze instelling, in essentie omdat elke toggle deel uit maakt van een aparte applicatie en dus niet vanuit SBSettings gewijzigd kan worden. Toch is het apart dat SBSettings op deze manier je 'policy' van BossPrefs teniet doet, zonder enige waarschuwing ondanks dat het van dezelfde maker is. Dat heeft mij in ieder geval op het verkeerde been gezet en ik was van dat feit dan ook niet op de hoogte tot vanmorgen. Ik ben het dan ook niet met je eens dat je qua beveiliging op de hoogte zou moeten zijn of rekening zou kunnen houden met zogenaamde 'unknown unknowns' (oftewel: dingen waarvan je niet weet dat je ze niet weet).

Ik hoop dat we de discussie op dit punt kunnen sluiten.
  #143  
Oud 03-12-08, 03:23
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CallmeMrP Bekijk bericht
Ik hoop dat we de discussie op dit punt kunnen sluiten.
We blijven het oneens en daarmee zijn we nog steeds even goede vrienden, haha.
Het is goed dat o.a. dit forum bestaat, zodat onwetendheid omgezet kan worden naar bewustwording en dat dat weer leidt tot zeker en veilig handelen. Nou, als dat geen mooie en erg on-topic afsluiter is van deze geschiedenis, weet ik het niet meer!
  #144  
Oud 03-12-08, 11:22
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Ik heb geprobeerd om hem via de terminal weg te halen, alleen de commands die Sjowol aangeeft werkt niet bij mij.
Hij herkent de command namelijk niet :S..
Mischien een andere oplossing, of vanaf het begin de commands doorgeven zodat ik op de allereerste command stuk sta?

Ik wordt helemaal leip van die tekst.
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
  #145  
Oud 03-12-08, 13:24
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekko Bekijk bericht
Ik heb geprobeerd om hem via de terminal weg te halen, alleen de commands die Sjowol aangeeft werkt niet bij mij.
Hij herkent de command namelijk niet :S..
Mischien een andere oplossing, of vanaf het begin de commands doorgeven zodat ik op de allereerste command stuk sta?

Ik wordt helemaal leip van die tekst.
het is niet mogelijk dat je iphone de commando's niet herkend

leg is uit wat je precies doet...
  #146  
Oud 03-12-08, 15:36
ph0n3.h4ck3r ph0n3.h4ck3r is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

Excuses dat deze actie tot zoveel verontwaardiging heeft geleidt. Het doel was om mensen te wijzen op de mogelijkheden van de iPhone. Voor zover mijn woord enige betekenis heeft kan ik iedereen verzekeren dat alleen de achtergrond is vervangen. Bij enkele eerste pogingen is ook een notitie achter gelaten in de notitie toepassing van de iPhone. Dat is alles.
  #147  
Oud 03-12-08, 19:12
dennis3 dennis3 is offline
Banned
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 51
Standaard

Hou je ons ook op de hoogte hoe Apple hier op reageert?
  #148  
Oud 03-12-08, 19:25
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Apple heeft hier niets mee te maken. Zover ik weet gaat het (ook hier) alleen om gejailbreakte iPhones (waar Apple dus echt niets mee te doen heeft). In de loop van de avond meer....
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #149  
Oud 03-12-08, 19:32
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ph0n3.h4ck3r Bekijk bericht
Excuses dat deze actie tot zoveel verontwaardiging heeft geleidt. Het doel was om mensen te wijzen op de mogelijkheden van de iPhone. Voor zover mijn woord enige betekenis heeft kan ik iedereen verzekeren dat alleen de achtergrond is vervangen. Bij enkele eerste pogingen is ook een notitie achter gelaten in de notitie toepassing van de iPhone. Dat is alles.
hoe kan het dan dat na het totaal opnieuw installeren van de firmware de afbeelding bij sommige mensen bleef staan
  #150  
Oud 03-12-08, 19:35
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ph0n3.h4ck3r Bekijk bericht
Excuses dat deze actie tot zoveel verontwaardiging heeft geleidt. Het doel was om mensen te wijzen op de mogelijkheden van de iPhone. Voor zover mijn woord enige betekenis heeft kan ik iedereen verzekeren dat alleen de achtergrond is vervangen. Bij enkele eerste pogingen is ook een notitie achter gelaten in de notitie toepassing van de iPhone. Dat is alles.
thja dat dit mogelijk was dat wist ik ook al. Maar ja veel kennen de gevolgen van een open SSH niet Dat is het zelfde als je het wachtwoord van je modem op admin admin laat staan. Hoe makkelijk is met backtrack 2 of 3 een WEP beveiliging te kraken en dan in de modem poorten open te zetten en ga zo maar verder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door libia Bekijk bericht
hoe kan het dan dat na het totaal opnieuw installeren van de firmware de afbeelding bij sommige mensen bleef staan

Dit gebeurt volgens mij ook wel eens door het programma customize geloof ik. En dat een herstel niet alles verwijderd is mij ook duidelijk anders had je na het orgineel maken van je iphone vaak niet nog de numeriek batterij er staan of waren de apps die standaard zijn niet in eens verdwenen door uuh hoe heet het ook al weer dat appje waar je alles in mappen kunt zetten.

Laatst gewijzigd door Fasty; 03-12-08 om 19:38.
  #151  
Oud 03-12-08, 19:38
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ph0n3.h4ck3r Bekijk bericht
Excuses dat deze actie tot zoveel verontwaardiging heeft geleidt. Het doel was om mensen te wijzen op de mogelijkheden van de iPhone. Voor zover mijn woord enige betekenis heeft kan ik iedereen verzekeren dat alleen de achtergrond is vervangen. Bij enkele eerste pogingen is ook een notitie achter gelaten in de notitie toepassing van de iPhone. Dat is alles.
wat voor notitie heb je achter gelaten?
  #152  
Oud 03-12-08, 19:57
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fasty Bekijk bericht
Dit gebeurt volgens mij ook wel eens door het programma customize geloof ik. En dat een herstel niet alles verwijderd is mij ook duidelijk anders had je na het orgineel maken van je iphone vaak niet nog de numeriek batterij er staan of waren de apps die standaard zijn niet in eens verdwenen door uuh hoe heet het ook al weer dat appje waar je alles in mappen kunt zetten.
oke dat wist ik niet
  #153  
Oud 04-12-08, 00:59
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CallmeMrP Bekijk bericht
...Dat heeft mij in ieder geval op het verkeerde been gezet en ik was van dat feit dan ook niet op de hoogte tot vanmorgen. Ik ben het dan ook niet met je eens dat je qua beveiliging op de hoogte zou moeten zijn of rekening zou kunnen houden met zogenaamde 'unknown unknowns' (oftewel: dingen waarvan je niet weet dat je ze niet weet)....
Onwetendheid is ook een probleem van de gebruiker, het is alleen niet geheel verwijtbaar (je niet inlezen in de materie terwijl dit allemaal wel voorhanden is is dan weer wel verwijtbaar).

Juist om dit soort problemen te voorkomen is het van belang dat je weet wat dingen inhouden. Mensen hebben geen flauw benul wat een jailbreak is en wat ssh inhoudt. Gezien de grote aantallen gehackte iPhones maar ook de vele simpele vragen in de diverse jailbreak topics is dat iets wat wel buiten kijf staat. Die mensen doen eigenlijk niets anders dan domweg tutorials volgen en die volgen ze dan ook letterlijk op. Het aspect van veiligheid wordt o.a. hier op iphoneclub.nl behandeld en inmiddels wordt er ook overal aangegeven wat een jailbreak inhoudt en wat ssh inhoudt. Er zitten risico's aan vast die mensen desondanks accepteren. Als je ssh of wat voor service dan ook op een iphone zet welke gebruikt kan worden om de gehele iphone te kunnen beheren waarbij het ook nog eens mogelijk is om dat van afstand te doen via een computer/telefoonnetwerk is dat altijd een veiligheidsrisico. Of het nou aan of uit staat maakt niet uit, je hebt de mogelijkheid gecreeert dat je vanaf een andere locatie de iphone volledig kunt beheren. Daarnaast geldt overigens ook de algemene regel: internet is ev0l en alles wat je eraan hangt loopt een veiligheidsrisico dus moet je het beveiligen.

Tel daarbij op dat er gebruik wordt gemaakt van niet standaard software welke gehackt is om een aantal dingen te kunnen realiseren en je moet je ernstig gaan afvragen of je dat wel wilt. Ook dat soort software vormen vanwege de hacks een veiligheidsrisico. Als men effectief dingen als jails uitschakeld om zodoende bepaalde zaken te kunnen realiseren dan schop je daar ook effectief het hele veiligheidsmechanisme uit.

Als je iets doet is het wel zo fijn dat je enigszins weet waar je mee bezig bent en dat er bepaalde risico's aanhangen. Als je dan besluit om verder te gaan en het gaat mis dan weet je dat ook niet moet gaan miepen, het is je eigen schuld, verkeerde keuze gemaakt.

Waarom dit relaas? Omdat het gewoon van de zotte is dat mensen weken kunnen wikken en wegen, alles tot in de details uitzoeken wanneer ze een auto of een huis kopen maar verrekken om uberhaupt ook maar enigszins een beeld van iets te vormen wanneer het met ict te maken heeft. Het is alleen weer zo jammer dat mensen hier pas achterkomen als het kwaad al geschied is. Misschien dat dit ook een les is voor de jailbreak community in zijn algemeenheid om toch eens wat meer de risico's van het jailbreaken (en dan niet eens specifiek de veiligheidsrisico's) naar voren te brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door libia Bekijk bericht
hoe kan het dan dat na het totaal opnieuw installeren van de firmware de afbeelding bij sommige mensen bleef staan
Misschien heel simpel: er is een backup van het betreffende bestand gemaakt en dat wordt teruggezet OF bepaalde gewijzigde bestanden kunnen niet worden overschreven/weggehaald omdat bijv. de bestandsrechten dat niet toe laten.
  #154  
Oud 04-12-08, 10:15
marcopeele marcopeele is offline
• iOS 10.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 28
Standaard

ik kan trouwens bevestigen dat er een notitie achtergelaten is door die eik.., alle andere notities zijn weg.
  #155  
Oud 04-12-08, 10:22
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ph0n3.h4ck3r Bekijk bericht
Excuses dat deze actie tot zoveel verontwaardiging heeft geleidt. Het doel was om mensen te wijzen op de mogelijkheden van de iPhone. Voor zover mijn woord enige betekenis heeft kan ik iedereen verzekeren dat alleen de achtergrond is vervangen. Bij enkele eerste pogingen is ook een notitie achter gelaten in de notitie toepassing van de iPhone. Dat is alles.
Had misschien handiger geweest als je een soort van vooraankondiging had gedaan. Zodat mensen niet meteen in paniek schieten met je aktie. Goed om te laten zien dat er lekken zitten in de iPhone en met name de OpenSSH functie die mensen erop zetten na een jailbreak (en hun password laten voor wat het is).
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #156  
Oud 04-12-08, 10:52
aren aren is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 9
Standaard

ook ik heb een notitie staan
deze blijft ook na het herinstalleren (uiteraard)
dit is een verwijzing naar een website
de logica ontgaat me.
De notitie heeft als datum 28 november!!
Betekent dit dat mijn iphone op de 28ste al gehacked was?
  #157  
Oud 04-12-08, 10:57
marcopeele marcopeele is offline
• iOS 10.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 28
Standaard

@aren, ja had ik ook. maar weet zeker dat deze notitie er op 28-11 niet instond
heb jij nog meer vreemde dingen ontdekt?
heb een restore gedaan
  #158  
Oud 04-12-08, 11:04
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aren Bekijk bericht
... deze blijft ook na het herinstalleren (uiteraard) ...
Dan heb je waarschijnlijk je backup terug geplaatst.
  #159  
Oud 05-12-08, 01:02
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ph0n3.h4ck3r Bekijk bericht
Excuses dat deze actie tot zoveel verontwaardiging heeft geleidt. Het doel was om mensen te wijzen op de mogelijkheden van de iPhone. Voor zover mijn woord enige betekenis heeft kan ik iedereen verzekeren dat alleen de achtergrond is vervangen. Bij enkele eerste pogingen is ook een notitie achter gelaten in de notitie toepassing van de iPhone. Dat is alles.

Had dit niet op een andere manier mogelijk geweest, onnodig andere personen en deze site in een vreemd dag licht te stellen!
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #160  
Oud 05-12-08, 09:53
iPhoneChilly iPhoneChilly is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 62
Standaard

Schattig, d'r proberen met een excuses mee weg te komen.

Gewoon aangifte doen lijkt me, wie zegt idd dat hij niet foto's, passwords etc etc etc heeft lopen kopieëren!

Als ik m'n achterdeur een keer vergeet op slot te doen, kun je ook zo m'n hele huis leeghalen of een briefje achterlaten op de tafel. Dat betekend niet dat het ook ok is om te doen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) blaugrana iPhone Apps 76 24-01-10 15:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.