//

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!]

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iemand al aangifte gedaan?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 05-12-08, 12:09
Chane Chane is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 55
Standaard

Iemand al aangifte gedaan?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 06-12-08, 22:18
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Jongens aangifte doen bij de politie is nou wel een beetje 'over de top'. Je moet eerst en vooral goed bedenken dat dit alleen mogelijk was op jailbreaked toestellen, en zoals je ook zou moeten weten is jailbreaken niet legaal. Waarom dit niet legaal is is vrij eenvoudig, reverse engineering op software is bij mijn weten nog altijd illegaal. Dit wil uiteraard niet zeggen dat die zogemeende 'scriptkid' je iphone rustig mag afspeuren/aanpassen maar als wij/jullie je iphone niet hadden gejaibreaked in de eerste plaats hadden jullie nooit 'sclahtoffer' kunnen worden. Dus ik zou toch maar even nadenken alvorens je jezelf in de nesten gaat werken.

Anderzijds is er de reden dat voor zoiets naar de politie gaan een brug te ver is, dan heb je echt geen idee meer wat realiteit of virtueel is. Mensen die een ssh server op hun iphone willen draaien zouden eigenlijk ook moeten weten hoe je het passwoord kunt wijzigen. Als sommige mensen iets meer tijd zouden nemen om kennis van zaken op te doen alvorens aan de slag te gaan zou dit allemaal zo'n vaart niet gelopen hebben, dan hadden ze zoals de meeste jailbreaked iphone eigenaars het standaard root/mobile passwoord gewijzigd. Deze 'simpele ziel' hack was een actie om iphoneclub in een slecht daglicht te brengen, waarom dat zo is hebben we allemaal wel het raden naar (jaloezie ?). Ik wil hier niemand bevooroordelen maar ik denk dat de we allemaal even nuchter moeten blijven en denken dat het maar een Telefoon is...
  #163  
Oud 06-12-08, 22:28
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Jongens aangifte doen bij de politie is nou wel een beetje 'over de top'.
Mee eens.
Citaat:
zoals je ook zou moeten weten is jailbreaken niet legaal. Waarom dit niet legaal is is vrij eenvoudig, reverse engineering op software is bij mijn weten nog altijd illegaal.
Zoals je behoort te weten is dit niet waar... lees er gerust alle draadjes op na maar wat ik doe met MIJN telefoon is mijn zaak, jailbreaken is niet illegaal! Wel raak je je recht op garantie kwijt maar dat staat helemaal los van het legaal/illegaal praatje.
Citaat:
Mensen die een ssh server op hun iphone willen draaien zouden eigenlijk ook moeten weten hoe je het passwoord kunt wijzigen. Als sommige mensen iets meer tijd zouden nemen om kennis van zaken op te doen alvorens aan de slag te gaan zou dit allemaal zo'n vaart niet gelopen hebben.
Dit is exact dezelfde discussie als het "open netwerk verhaal" ook het gebruiken van een open Wi-Fi netwerk is illegaal. Om mar een simpele vergelijking te trekken: als ik mijn huis niet op slot doe betekend dat niet dat jij ongestraft mijn huis binnen mag lopen natuurlijk, het huis (en mijn iphone/Wi-Fi netwerk) is mijn bezit en daar dien jij of welke "H4cK3r" (moeilijk he normale letters te gebruiken?!) dan ook met zijn tengels vanaf te blijven! zo niet dan staat het mij vrij hiervan aangifte te doen.
Citaat:
ik denk dat de we allemaal even nuchter moeten blijven en denken dat het maar een Telefoon is...
absoluut waar en als er verder geen schade is aangericht dan is de zaak daar verder ook mee afgedaan. dat wilt natuurlijk niet zeggen dat als ik er ooit achter kom wie dit kindje is die dit heeft geflikt hij (of zij) een enorme trap in zijn/haar noten krijgt.. ook illegaal maar ik ga ervanuit dat het wel een opluchting zal zijn.. ik heb het nooit zo op ditsoort zielige gevalletjes!
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.

Laatst gewijzigd door sjowol; 06-12-08 om 22:38.
  #164  
Oud 06-12-08, 22:37
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
k heb het nooit zo op ditsoort zielige gevalletjes!

mee eens!
  #165  
Oud 07-12-08, 00:43
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
...en zoals je ook zou moeten weten is jailbreaken niet legaal. Waarom dit niet legaal is is vrij eenvoudig, reverse engineering op software is bij mijn weten nog altijd illegaal.
Reverse engineering is in ongeveer 99% van alle landen ter wereld volkomen legaal. Het is uiterst zeldzaam wanneer het illegaal is. Er zitten wel wat mitsen en maren aan vast die per land weer verschillen. Zo kan het zijn dat je alleen mag documenteren en verder niets. Het kan ook zijn dat het alleen mag wanneer het om een stuk educatie betreft. Illegaal is het dus echter vrijwel nooit.
  #166  
Oud 13-12-08, 18:26
fysioski fysioski is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 3
Standaard

ik had het ook. Wat me stoorde is dat ik een link van iphoneclub.nl op mijn telefoon had zonder dat te vragen. De plaat heb ik inmiddels weggehaald volgens instructie op pagina 2. Ik post hier nooit maar lees wel vaak.
  #167  
Oud 13-12-08, 18:40
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fysioski Bekijk bericht
ik had het ook. Wat me stoorde is dat ik een link van iphoneclub.nl op mijn telefoon had zonder dat te vragen. De plaat heb ik inmiddels weggehaald volgens instructie op pagina 2. Ik post hier nooit maar lees wel vaak.
Heb je ook gelezen wat het allemaal inhoud? Het is niet dat de link door mensen van iPhoneclub daar neer is gezet. En dat het zonder te vragen is gebeurd, is nou net wat hacken betekend.

Dan gaan ze niet eerst vragen of ze wat illegale dingen mogen doen met je iphone
  #168  
Oud 13-12-08, 19:05
fysioski fysioski is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 3
Standaard

Uiteraard begrijp ik dat iphoneclub day niet heeft gedaan. Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Excuses daarvoor. Moet ik nog aangifte doen?
  #169  
Oud 13-12-08, 19:09
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Persoonlijk denk ik dat aangifte doen in dit geval weinig zijn heeft. Lees anders deze hele topic nog even door.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #170  
Oud 13-12-08, 19:20
fysioski fysioski is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik heb alles uiteraard goed doorgelezen. Wat een narigheid allemaal.
  #171  
Oud 15-12-08, 22:17
thijsvh thijsvh is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 90
Standaard

Ik heb gisteren het Tenius thema geinstalleerd (gevonden op MacThemes). Vervolgens kreeg ik (toevallig of niet?) in mijn lockscreen een Engelse tekst waarin werd aangegeven dat die tekst daar was gekomen doordat deze van een server was gedownload. Verder werd aangegeven dat 'it does not have any effects YET'. Voor dat ik een screendump kon maken was de tekst alweer verdwenen, helaas. Op de iPhone kan ik verder ook niets vreemds meer terugvinden. Iemand hier ervaring mee of enig idee waar ik nog kan kijken (met SSH ofzo) ?
  #172  
Oud 15-12-08, 22:24
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Wat wellicht handig is, is dat iedereen behalve het root wachtwoord OOK het mobile wachtwoord veranderd. Mobile is de 2e user en kan (bijna) net zoveel als Root op je iphone.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #173  
Oud 15-12-08, 22:28
thijsvh thijsvh is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Wat wellicht handig is, is dat iedereen behalve het root wachtwoord OOK het mobile wachtwoord veranderd. Mobile is de 2e user en kan (bijna) net zoveel als Root op je iphone.
Aha, maakt dat verder niet uit voor de werking van de phone en applicaties ?
  #174  
Oud 15-12-08, 22:29
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijsvh Bekijk bericht
Aha, maakt dat verder niet uit voor de werking van de phone en applicaties ?
Nee maakt niets uit, ik verander het altijd gelijk en mijn iphone werkt perfect.
  #175  
Oud 15-12-08, 22:59
thijsvh thijsvh is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Nee maakt niets uit, ik verander het altijd gelijk en mijn iphone werkt perfect.
prima bedankt voor de tip, bij mij is het oude wachtwoord voor mobile ook alpine, net als bij de root user, klopt dat ?
  #176  
Oud 15-12-08, 23:08
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ja het wachtwoord voor root en mobile is alpine.
Als je dit veranderd zijn de commando's

login mobile
alpine
passwd
alpine
(nieuw ww)
(nieuw ww)

Voor root is het
login root
alpine
passwd
(nieuw ww)
(nieuw ww)
  #177  
Oud 15-12-08, 23:14
thijsvh thijsvh is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 90
Standaard

bedankt voor je hulp, het was gelukt met su root / su mobile.
  #178  
Oud 17-12-08, 17:32
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijsvh Bekijk bericht
Ik heb gisteren het Tenius thema geinstalleerd (gevonden op MacThemes). Vervolgens kreeg ik (toevallig of niet?) in mijn lockscreen een Engelse tekst waarin werd aangegeven dat die tekst daar was gekomen doordat deze van een server was gedownload. Verder werd aangegeven dat 'it does not have any effects YET'. Voor dat ik een screendump kon maken was de tekst alweer verdwenen, helaas. Op de iPhone kan ik verder ook niets vreemds meer terugvinden. Iemand hier ervaring mee of enig idee waar ik nog kan kijken (met SSH ofzo) ?
Dat is "server lock example" dat standaard bij winterboard is geleverd, niets om je zorgen over te maken
  #179  
Oud 17-12-08, 19:43
thijsvh thijsvh is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 90
Standaard

hahaha idd thanks !
  #180  
Oud 19-12-08, 10:48
Rockafello Rockafello is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 49
Standaard iPhone gehackt?

Jongens krijg net een super vage SMS:

L0L - I ownz ya iFone!! Thaz wh4z ya get for illegal unl0ck1ng y4 n00b

is afkomstig van nummer 1337. Draai firmware 2.2 jailbreaked. wordt hier wel beetje angstig van

iemand hetzelfde bericht gehad? SSH had ik uitstaan.

update: krijg nu nieuwe SMS:

Wh0Z <naam uit mijn contact>?

dus hij heeft dus ook toegang tot mijn sms & contacten

Laatst gewijzigd door Rockafello; 19-12-08 om 10:54.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) blaugrana iPhone Apps 76 24-01-10 15:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.