//

Iphone Garantie: Degoutant !!!! Lezen!!!

Iphone Garantie: Degoutant !!!! Lezen!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 3g 16gb, een maand geleden deed ik deze bij mobistar binnen omdat de mute-toets afgebroken was, blijkbaar een gekend probleem. Gisteren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-12-08, 12:50
jamespels jamespels is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 9
Standaard Iphone Garantie: Degoutant !!!! Lezen!!!

Ik heb een iphone 3g 16gb, een maand geleden deed ik deze bij mobistar binnen omdat de mute-toets afgebroken was, blijkbaar een gekend probleem.

Gisteren contact opgenomen met mobi-center om te horen hoe het met de herstelling stond, deze contacteren herstelfirma Dynafix, het toestel is nog in hersteldienst zeiden ze

Vanmorgen bel ik zelf naar Dynafix, toestel wordt niet hersteld, want er is WATERSCHADE aan...!!!!!!
Ik: neen toestel is binnen voor afgebroken Mute-Toets, het werkt perfect.
Dyna: Wij mogen geen toestellen herstellen met waterschade,
Ik: Enkel de mute-toets moet hersteld worden, voor de rest is er geen probleem, wie zegt dat er waterschade is?
Dyna: Sorry wij mogen geen toestellen herstellen met waterschade, onze indicator heeft dat vastgesteld... (Dynafix ontkent ook niet toestel dat het toestel voor de rest perfect werkt).

Naar mobistar center gebeld: Deze mensen hebben een mail gedaan naar verantwoordelijke herstellingen, waarin ze bevestigen dat het toestel voor herstelling mute/toets werd opgestuurd (zo staat het hier ook mijn herstelbon: Mute/toets afgebroken), wat een gekend probleem is, en bevestigen dat het toestel perfect werkte toen ik het afleverde bij hen, er was nooit sprake van een ander probleem, laat staan waterschade....
Verder afwachten


In een woord DEGOUTANT
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-08, 13:01
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

***Persoonlijke mening ***Even een mailtje naar Testaankoop kan soms helpen en in CC de hersteldienst Dynafix...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 02-12-08, 14:24
jamespels jamespels is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 9
Standaard

Ik ga effe afwachten hoe Dynafix repliceert op de mails van het mobistar center, is het niet snel opgelost zal ik hun een mail toesturen en test aankoop in CC zetten.

Ze krijgen dan het overzicht waarin de winkel bevestigd dat er geen andere probleemen waren met de iphone.

Een pikant detail is ook dat toen mobistar center vorige vrijdag de status van de herstelling nakeek op de webstiste van Dynafix, er vermeld stond: gemaakt klaar voor transport


Peter
  #4  
Oud 02-12-08, 21:41
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamespels Bekijk bericht
I
Een pikant detail is ook dat toen mobistar center vorige vrijdag de status van de herstelling nakeek op de webstiste van Dynafix, er vermeld stond: gemaakt klaar voor transport
Peter
Heb je daar een bewijs van ? is beter van wel wil je het onderste uit de kan halen.
  #5  
Oud 20-02-09, 18:03
jamespels jamespels is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Geachte heer,

Betreft: Apple iphone IMEI ........ serial ......... - klantnr 30023431

Wij worden gecontacteerd door ons lid, de heer ......., wonende te ............

Op 12/11/08 bracht ons lid zijn iphone ter herstelling binnen bij Mobistar Center Aarschot voor een afgebroken mute/toets, welk een gekend probleem is bij toestellen van dit type.

Op de herstelbon staat dan ook "afgebroken mute/toets" en niets anders.

Na drie weken krijgt ons lid de mededeling dat de herstelfirma het toestel niet wil repareren aangezien er vochtschade aan het toestel zou zijn.

Het toestel kwam echter nooit met vocht in aanraking of werd nooit in een vochtige omgeving gebruikt.

De iphone werkte overigens perfect op de afgebroken toets na, wat ook bevestigd wordt door een medewerker van Mobistar Center. De afgebroken mute heeft dan ook niets met de zgn. vochtschade te maken. Er is geen enkel oorzakelijk verband tussen beide.

Na aandringen deelde men dan ook mee dat er eigenlijk geen vochtschade zou zijn, maar "vochtindicatie" en dit achteraf problemen zou kunnen opleveren....

Nu blijkt ook dat deze iphones niet hersteld zouden worden, maar enkel geruild; m.a.w dat men de mute alleen niet kan herstellen....

Wij vragen u per kerende het nodige te doen en de garantieregeling na te leven.

Conform art. 1649 quater BW is de verkoper verplicht kosteloos te herstellen of te vervangen. Indien dat niet mogelijk is binnen een redelijke termijn, verzoeken wij u de aankoopsom aan ons lid terug te betalen.

Onze consumentenorganisatie rekent erop dat u uw verantwoordelijkheid opneemt en deze niet afschuift op de consument met allerlei drogredenen.

Er is immers duidelijk sprake van een gebrek.

Hopende op een minnelijke regeling.

Met achtingsvolle groeten,

Dienst Individuele hulpverlening

William De Coster
Dit heeft de consumentenbond dus geschreven naar de winkel, zelfs 2X, ze vertikten het te reageren, heb vandaag dus na ongeveer 4 maand de iphone ONHERSTELD terug gekregen zonder bijkomende kosten, dat was hun geste naar de klant toe, ik was het echt kotsbeu

PS De iphone werkt nog steeds perfect op de mute toets na.....
  #6  
Oud 20-02-09, 18:07
MaceNL MaceNL is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

Dynafix is een verschrikkelijk bedrijf, ik heb er ooit 5x een nokia heen moeten sturen omdat de batterij niet wilden opladen.

Kreeg elke keer defect terug.
  #7  
Oud 20-02-09, 18:18
jamespels jamespels is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 9
Standaard

Ja dynafix al zeker, maar in dit geval had Mobistar Center ook, ze hadden moeten tussenkomen en het intern met dynafix regelen. (de verkoper is volgens test aankoop in eerste instantie verantwoordelijk)
Maar nee ze vertikken het gewoon.
Ze weten ook dat je niet snel voor 600 euro naar de vrederechter zal lopen.... Hoewel ik er al dikwijls zin voor heb gehad.
  #8  
Oud 20-02-09, 18:48
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamespels Bekijk bericht
Ja dynafix al zeker, maar in dit geval had Mobistar Center ook, ze hadden moeten tussenkomen en het intern met dynafix regelen. (de verkoper is volgens test aankoop in eerste instantie verantwoordelijk)
Maar nee ze vertikken het gewoon.
Ze weten ook dat je niet snel voor 600 euro naar de vrederechter zal lopen.... Hoewel ik er al dikwijls zin voor heb gehad.
Ik zou in ieder geval al eens met mijn verzekeringsagent een praatje gaan maken, ik geloof dat je met een familiale verzekering ook recht hebt op een advocaat, hoewel ik dat niet zeker weet want vaak is de rechtsbijstand een optie. Vaak doet een schrijven van een advocaat naar de firma al heel wat wonderen hoor.
Daarboven zou ik nog overwegen om klacht neer te leggen tegen Dynafix want als ik het zo hoor is deze firma niet vies om zulke spelletjes te spelen. Is het geen waterschade, dan is het drukschade of valschade...

Die waterschade lijkt me tevens ook een veel gebruikt excuus bij de iPhone, ik stel mij de vraag of de waterschade geen condens kan zijn door het telefoneren. Door te ademen, dus ook praten, verlies je vocht dmv damp.

In ieder geval houd ik mijn hart vast, mijn toestel moet binnenkort ook in garantie binnen voor haarscheurtjes en de apple store vertelde me al een en ander van Dynafix en dat de wachtijd van de herstelling zeker 3 weken kan bedragen... Voor een toestel van deze klasse zou het toch zeker minder mogen hoor.
  #9  
Oud 20-02-09, 19:08
jamespels jamespels is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 9
Standaard

Neen ik koop NOOIT nog een iphone zolang deze door Mobistar wordt ingevoerd(in Belgie regelt Mobistar alles van garantie, ook al koop je bij een APR)...
En hier was bij navraag geen sprake van vochtschade maar van vochtindicatie en dat zou achteraf problemen KUNNEN opleveren...
En dat is dan nog volgens hun (in principe moeten deze vochtindicators volgens mij geijkt/geleverd worden door een onafhankelijke firma, ze kunnen zeggen wat ze willen) , in mijn geval (de iphone werkte/werkt perfect) kunnen ze even goed de indicators bij hun bevochtigd hebben...

Het komt erop neer dat je als consument niks kan doen en ze lachen er eens mee als je een aangetekend schrijven stuurt of Test Aankoop een brief laat sturen....

Voor mij dus 1 remedie , geen Iphone meer van Mobistar en NOOIT nog een mobistar abo of dergelijke....

Laatst gewijzigd door King1987; 20-02-09 om 19:13. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #10  
Oud 20-02-09, 19:23
Kevin DW Kevin DW is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard

Het gaat hier blijkbaar over Mobistar Aarschot, heb ik ook ervaring mee...


Er staan daar altijd een paar onozele omhooggeblazen leeglopertjes.
Ze dragen een das, verdienen een minimumloon en denken dat ze GOD zijn!
  #11  
Oud 20-02-09, 19:27
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb mijn toestel bij een Switch apple store gekocht, zij moeten hun toestellen naar Mobistar opsturen waar mobistar op hun beurt het toestel opstuurt naar Dynafix. Eigenlijk een beetje onnodig om nog een tussenstop te maken vind ik, het risico op beschadigingen vergroot je hierdoor alleen maar. Ik zal ervoor zorgen dat het toestel perfect afgeleverd wordt voor garantie, dus ik zal ook de nodige foto's alsook de verkopers laten vaststellen dat het toestel in nieuwstaat verkeerd mocht ik het toestel terugkrijgen in een staat waarvan hij nooit zal in verkeren (zo'n frats heb ik al es meegemaakt met Sony, kreeg mijn MD terug met deukschade terwijl het toestel hagelnieuw leek, heb toch een nieuwe gekregen op het einde van de rit met een jaar garantie).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin DW Bekijk bericht
Het gaat hier blijkbaar over Mobistar Aarschot, heb ik ook ervaring mee...


Er staan daar altijd een paar onozele omhooggeblazen leeglopertjes.
Ze dragen een das, verdienen een minimumloon en denken dat ze GOD zijn!
Hey, ik ken dat type, die lopen bij ons op het werk ook rond.
  #12  
Oud 23-02-09, 00:20
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik kan hier zo kwaad om worden he. Ook al is het niet mijn probleem. Het probleem is dat de mute knop afgebroken is. Dat hoort gewoon onder de garantie. Het ene probleem is niet afhankelijk van het andere probleem.
En ze repareren de mute knop niet, omdat dat gewoon te duur is voor het bedrijf en daarom zeggen ze maar dat ze hem " niet mogen repareren " omdat er waterschade aan is. Echt te belachelijk voor woorden.

Ik heb zelf goede ervaringen met Dynafix gelukkig. 2 keer een nieuwe iPhone gekregen binnen 1.5 week. Maar wel slechte ervaringen met Mobistar Turnhout.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #13  
Oud 23-02-09, 10:18
bpatje bpatje is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Belgie Bredene
Berichten: 23
Standaard

Inderdaad een enorm frustrerende toestand, klant is koning is zéér ver te zoeken.
Maar hoe is het dan gesteld met mensen die een iphone van bijv. amerika hebben gekocht?
Waar moeten wij dan terecht?
Is er zoiets van wereldwijde garantie of staan wij dan letterlijk in de kou?
Als ik zo dit forum overlees zijn er toch veel problemen die bij andere merken veel minder van toepassing zijn, en laat ons duidelijk zijn een iphone al dan niet uit het buitenland is één van de duurste gsm's die er zijn.
  #14  
Oud 23-02-09, 10:51
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik kan hier zo kwaad om worden he. Ook al is het niet mijn probleem. Het probleem is dat de mute knop afgebroken is. Dat hoort gewoon onder de garantie. Het ene probleem is niet afhankelijk van het andere probleem.
En ze repareren de mute knop niet, omdat dat gewoon te duur is voor het bedrijf en daarom zeggen ze maar dat ze hem " niet mogen repareren " omdat er waterschade aan is. Echt te belachelijk voor woorden.

Ik heb zelf goede ervaringen met Dynafix gelukkig. 2 keer een nieuwe iPhone gekregen binnen 1.5 week. Maar wel slechte ervaringen met Mobistar Turnhout.
Dan hoop ik hetzelfde voor mij als ik de mijne een deze weken binnen gooi, dan mag ik weer mijn Nokia 3250 vanonder het stof halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bpatje Bekijk bericht
Inderdaad een enorm frustrerende toestand, klant is koning is zéér ver te zoeken.
Maar hoe is het dan gesteld met mensen die een iphone van bijv. amerika hebben gekocht?
Waar moeten wij dan terecht?
Is er zoiets van wereldwijde garantie of staan wij dan letterlijk in de kou?
Als ik zo dit forum overlees zijn er toch veel problemen die bij andere merken veel minder van toepassing zijn, en laat ons duidelijk zijn een iphone al dan niet uit het buitenland is één van de duurste gsm's die er zijn.
Anders moet je eens informeren of je echt niet terrecht kan bij zulke hersteldiensten, al dan niet tegen betaling.
Het gebeurt vaker dat mensen een toestel in het buitenland gekocht hebben, maar dat deze niet onder de Europese garantie valt en alsnog hun toestel kunnen laten herstellen tegen betaling.
  #15  
Oud 14-07-09, 08:34
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Heeft er iemand al het probleem met de mute-knop gehad bij de 3GS?
Mijn mute-knop zit namelijk redelijk los in mute (de knop is beweegbaar), maar wanneer het geluid opstaat zit de knop normaal en is die niet beweegbaar...
Toch blijft de schrik dat de knop er vroeg of laat af zal gaan
  #16  
Oud 12-10-09, 22:10
DierickxQ DierickxQ is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Ik zou in ieder geval al eens met mijn verzekeringsagent een praatje gaan maken, ik geloof dat je met een familiale verzekering ook recht hebt op een advocaat, hoewel ik dat niet zeker weet want vaak is de rechtsbijstand een optie. Vaak doet een schrijven van een advocaat naar de firma al heel wat wonderen hoor.
Daarboven zou ik nog overwegen om klacht neer te leggen tegen Dynafix want als ik het zo hoor is deze firma niet vies om zulke spelletjes te spelen. Is het geen waterschade, dan is het drukschade of valschade...

Die waterschade lijkt me tevens ook een veel gebruikt excuus bij de iPhone, ik stel mij de vraag of de waterschade geen condens kan zijn door het telefoneren. Door te ademen, dus ook praten, verlies je vocht dmv damp.

In ieder geval houd ik mijn hart vast, mijn toestel moet binnenkort ook in garantie binnen voor haarscheurtjes en de apple store vertelde me al een en ander van Dynafix en dat de wachtijd van de herstelling zeker 3 weken kan bedragen... Voor een toestel van deze klasse zou het toch zeker minder mogen hoor.
Ik heb ook een iphone met een haarscheurtje valt bij mij niet onder garantie volgens dynafix -> val of drukschade volgens hun ik zweer dat er NOOIT iets gebeurt is met mijn iphone ik heb mijn iphone binnengestoken voor herstelling van de off-knop.
Nog steeds niet gerepareerd zelfde zever bvan dynafix gelijk bij iedereen ondertussen heb ik mijn iphone al 6 maand niet kunnen gebruiken (dit is dus al langer dan dat ik hem had)
uiteindelijk die ***** 40 euro betaalt om hem in originele toestand terug kunnen krijgen krijg hem in mijn handen na betaling en doet ie NIETS meer ondertussen weer al 2 maand zonder enige medewerking van mobistar

Laat mij iets weten hoe het bij jou is afgelopen?
thx
Groetjes Quentin (Mobistar/Dynafix-hater)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kranten lezen op iPhone margaretha iPhone Apps 15 09-01-13 15:36
Excel lezen op iPhone of iPad Leen78 Desktop-applicaties 4 03-08-11 21:27
e-mail lezen op iphone mysterial Archief 5 09-11-09 20:38
PDF file op Iphone lezen tring iPhone Apps 2 16-09-09 23:37
Strips lezen op de iPhone? KSH Archief 0 15-09-08 11:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.