iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Smsen is een drama! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26293-smsen-drama.html)

Danielle85 03-12-08 10:02

Smsen is een drama!
 
Sinds gister ben ik in het bezit van mijn iphone 3G, bevalt me uitermate goed, allen het sms-en vind ik echt een drama. Ik ben een touchscreen gewend, hiervoor heb ik een samsung Omnia gehad.

Echter bij de Iphone gaat het smsen heel erg langzaam. Heel af en toe (lees: bijna zeldzaam) kan ik meerde letters in een seconde tikken. Maar eingelijk altijd moet ik een seconde wachten tot ik een volgende letter krijg. Zooo frustrerend :mad:

Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? En heeft misschien iemand hier een oplossing voor?

Mijn iphone is al gejailbreaked, en firmware 2.2.

King1987 03-12-08 10:13

Heb je je iPhone al een keer gereboot? Dat wil wel eens werken als je net wat dingen geinstalleerd hebt vanuit Cydia. Daardoor kan hij wat trager worden. Heb zelf het probleem wat jij omschrijft niet.

Danielle85 03-12-08 10:26

Bedankt voor je snelle reactie!

Eigenlijk was dit probleem er al voordat ik de Iphone had gejailbreaked.
En hoe kan ik hem rebooten? :o

King1987 03-12-08 10:29

Rebooten = je iPhone aan en uit zetten.

Dus powerknop vasthouden, wachten todat je de slider ziet, uit zetten, 10sec wachten en weer aanzetten ;)

ControlSje 03-12-08 10:33

Het kan ook zijn dat de spellings controle het typen langzaam maakt. Je kunt deze optie vanaf firmware 2.2 uitzetten (Instellingen|Algemeen|Toetsenbord -> Autocorrectie)

Danielle85 03-12-08 10:33

Hahaha... heb ik al een aantal keer gedaan. Maar het wordt er niet beter op helaas. Kan me ook niet voorstellen dat dit langzame sms-en standaard is op de Iphone, denk dat er dan veel belanden in een emmer met water!

Zie dat jij ook firmware 2.2 hebt, dus daar kan het al niet aan liggen.

Autocorrectie heb ik ook al uit staan. Dat is het dus ook niet!

Heb net nog een keer mijn Iphone ge-reboot ;) Maar zelfs als ik de pincode van mijn simkaart in moet toetsen blijft hij langzaam. Denk dat ik hem maar moet resetten ofzo.. :(

Bomans 03-12-08 11:39

Probeer eens te herstellen via itunes.

Danielle85 03-12-08 12:36

Ik heb mijn Iphone hersteld via Itunes, maar helaas, het wordt er niet beter van. Iemand nog een ander idee?

vdvorst 03-12-08 15:20

Gebruik je de gewone sms-app, of bijvoorbeeld bitesms?

Ik gebruik overigens bitesms, werkt gewoon snel.

Danielle85 03-12-08 15:23

ik gebruik de gewone sms-app, zal gelijk even kijken naar bitesms! Bedankt voor de tip!:)

Heb het op mijn Iphone gezet, maar het maakt ook geen verschil uit helaas! Heb het idee als ik sms dat ik niet goed op de toetsen(?) druk! Maar dat lijkt me zo stug, omdat ik ook een touchscreen gewend was.

Als ik op een paar letters echt heel erg snel achter elkaar druk dan gaat het 3 en heel soms 4 letters achter elkaar als een trein. Daarna moet ik echt weer even een dikke seconde wachten voordat ik een volgende letter/spaties kan gebruiken.

Coelers 03-12-08 16:20

Ik had dit probleem eigelijk alleen met 2.0 nu heb ik er allen last van als ik dingen hen draaien met backgrounder. Denk dat er toch iets niet helemaal goed is met je toestel.

Danielle85 03-12-08 16:24

sh*t zeg... dat vermoeden had ik stiekem al een beetje! *zucht* Ik zal het nog even proberen vol te houden... misschien is het toch een kwestie van wennen!

Als er nog andere ideeën zijn, hoor ik die graag!
En als mijn probleem is opgelost horen jullie dat zeker!

libia 03-12-08 16:55

werkt het wel met safari enz?

Danielle85 03-12-08 16:58

Altijd als ik het toetsenbord moet gebruiken is het sloom, voor de rest werk het touchscreen wel helemaal perfect!

Uxstyle 04-12-08 19:53

Heeft de rest van je Iphone een thema? Ik had vroeger een thema op mijn iphone waardoor alles, maar ook echt alles 2 x zo trager ging.

benBEN 05-12-08 00:52

MIsschien een 'maandagmorgen' toestel.

Vreemd dat touchscreen overal werkt zoals het moet, alleen met sms niet.

Als reboot geen oplossing geeft, toch is contact opnemen met de verkopende partij

Deed de telefoon het wel goed zonder jalibreak?


Succes ermee

M1ch3l 05-12-08 01:17

Enige wat ik kan bedenken is een keer een helemaal cleane install. Dus helemaal leeghalen orginale firmware erop en geen backup terugzetten en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat. (if so: waarschijnlijk hardware)

Na 2.0 hoort dit iig nietmeer te gebeuren.

Danielle85 05-12-08 12:41

Ik heb er wel een thema op staan nu, maar dat maakt geen verschil. Toen ik de telefoon net had was dit al zo.. Denk inderdaad dat ik hem maar helemaal leeg moet halen en er dus ook geen backup op moet terug zetten, even kijken of dat werkt!

In ieder geval heel erg bedankt voor het mee denken.

Yzord 05-12-08 12:52

Dit is gewoon een programmeerfout hoor...je Iphone is niet defect, de Iphone kan gewoon slecht omgaan met heel snel typen...ik ervaar dat ook. klein beetje gas terug nemen met typen en na een week ben je er zo aan gewend.

Danielle85 05-12-08 12:57

@Yzord: Het is niet zo dat mijn Iphone mijn geweldige typkunsten niet aan kan, maar dat ik na het typen van 1 letter echt een dikke seconde moet wachten tot ik een volgende kan typen. En af en toe kan ik wel snel een paar letters snel achter elkaar typen.

Denk dat ik binnekort even in een shop ga kijken hoe het bij andere Iphones zit. Heb namelijk nooit een andere in mijn handen gehad. Misschien dat het aan mij licht :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.