iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone start niet meer na vervanging batterij (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26350-iphone-start-niet-meer-na-vervanging-batterij.html)

RJS 03-12-08 21:56

iPhone start niet meer na vervanging batterij
 
Hallo,
Ik heb mijn batterij zelf vervangen. Na de hele procedure start hij niet meer op. In de lader start hij met een appeltje maar gaat daarna direct weer uit. Dit herhaalt zich continu.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Verkeerd aangesloten? Kortsluiting?

Alvast bedankt,

Rolf.

evmw 03-12-08 23:18

Wat misschien zou kunnen zijn is dat de accu erg leeg is, dan start hij niet helemaal door zeg maar. Even aan de oplader hangen en kijken of het dan wel goed gaat.

prekz 03-12-08 23:36

ik heb eens gehoord dat je de batterij niet zelf moet vervangen, want als je een schroefje los draait dat het hele ding het niet meer doet?

evmw 03-12-08 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prekz (Bericht 226710)
ik heb eens gehoord dat je de batterij niet zelf moet vervangen, want als je een schroefje los draait dat het hele ding het niet meer doet?

Nee hoor, zou wat zijn. Dit is ook een gerucht van de 3G volgensmij. Gaat hierom de eerste gen als ik het goed begrijp.

RJS 04-12-08 06:39

Klopt, het is een 1st generation. Ik heb em de hele tijd aan oplader gehad maar het blijft hetzelfde verhaal. Opstarten en na een paar seconden weer uit. Zonder oplader doet ie niks.

Mwfadebeer 04-12-08 07:57

dan lijkt het er toech op dat de voeding uit de batterij niet de electronica bereikt. was de batterij 100%?

evmw 04-12-08 09:07

Eigenlijk had de iPhone al moeten opstarten als de batterij goed gesoldeerd was, dat is namelijk in 99% van de gevallen wat er gebeurd.

Ik zou even goed de kleuren van de draden controleren, en kijken of de pads op het logic board (comm board) er nog wel goed uitzien (in de zin van geen schade, en niet loszitten). Als ze te warm zijn geworden beschadig je al snel het comm board.

iScorpio 04-12-08 09:08

Wat was trouwens de aanleiding om je batterij te gaan vervangen? Misschien is er wel wat anders aan de hand.

RJS 04-12-08 14:33

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. De aanleiding om de batterij te vervangen is dat ie na iets meer dan een jaar steeds minder werd.

Ik heb ook gevonden waaraan het lag:
1 van de gesoldeerde contactpunten raakten net het metalen gedeelte van het logic board. Dus kortsluiting. Ik heb ervoor gezord dat dit niet meer het geval was en alles doet het weer als normaal en de batterijduur is verbeterd.

Rolf.

Yash100 19-07-12 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RJS (Bericht 226890)
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. De aanleiding om de batterij te vervangen is dat ie na iets meer dan een jaar steeds minder werd.

Ik heb ook gevonden waaraan het lag:
1 van de gesoldeerde contactpunten raakten net het metalen gedeelte van het logic board. Dus kortsluiting. Ik heb ervoor gezord dat dit niet meer het geval was en alles doet het weer als normaal en de batterijduur is verbeterd.

Rolf.

Ik heb gisteren de batterij van mijn iPhone 3G vervangen en heb hetzelfde probleem. Kan iemand mij vertellen welk contactpunt dit is?

De Apple logo verschijnt wel bij het aanzetten, maar verdwijnt na 10 seconden weer. En ik krijg alleen de logo als ik het via de charger oplaadt

bsrB 05-01-18 21:35

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zou je kunnen toelichten wat je precies hebt gedaan? ''1 van de gesoldeerde contactpunten raakten net het metalen gedeelte van het logic board.'' Snap voorgaande niet helemaal...

Alvast bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.