//

iPhone start niet meer na vervanging batterij

iPhone start niet meer na vervanging batterij discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb mijn batterij zelf vervangen. Na de hele procedure start hij niet meer op. In de lader start hij met een appeltje maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-12-08, 22:56
RJS RJS is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Xiamen, China
Berichten: 48
Standaard iPhone start niet meer na vervanging batterij

Hallo,
Ik heb mijn batterij zelf vervangen. Na de hele procedure start hij niet meer op. In de lader start hij met een appeltje maar gaat daarna direct weer uit. Dit herhaalt zich continu.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Verkeerd aangesloten? Kortsluiting?

Alvast bedankt,

Rolf.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-08, 00:18
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Wat misschien zou kunnen zijn is dat de accu erg leeg is, dan start hij niet helemaal door zeg maar. Even aan de oplader hangen en kijken of het dan wel goed gaat.
  #3  
Oud 04-12-08, 00:36
prekz prekz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

ik heb eens gehoord dat je de batterij niet zelf moet vervangen, want als je een schroefje los draait dat het hele ding het niet meer doet?
  #4  
Oud 04-12-08, 00:38
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prekz Bekijk bericht
ik heb eens gehoord dat je de batterij niet zelf moet vervangen, want als je een schroefje los draait dat het hele ding het niet meer doet?
Nee hoor, zou wat zijn. Dit is ook een gerucht van de 3G volgensmij. Gaat hierom de eerste gen als ik het goed begrijp.
  #5  
Oud 04-12-08, 07:39
RJS RJS is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Xiamen, China
Berichten: 48
Standaard

Klopt, het is een 1st generation. Ik heb em de hele tijd aan oplader gehad maar het blijft hetzelfde verhaal. Opstarten en na een paar seconden weer uit. Zonder oplader doet ie niks.
  #6  
Oud 04-12-08, 08:57
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

dan lijkt het er toech op dat de voeding uit de batterij niet de electronica bereikt. was de batterij 100%?
  #7  
Oud 04-12-08, 10:07
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Eigenlijk had de iPhone al moeten opstarten als de batterij goed gesoldeerd was, dat is namelijk in 99% van de gevallen wat er gebeurd.

Ik zou even goed de kleuren van de draden controleren, en kijken of de pads op het logic board (comm board) er nog wel goed uitzien (in de zin van geen schade, en niet loszitten). Als ze te warm zijn geworden beschadig je al snel het comm board.
  #8  
Oud 04-12-08, 10:08
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Wat was trouwens de aanleiding om je batterij te gaan vervangen? Misschien is er wel wat anders aan de hand.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #9  
Oud 04-12-08, 15:33
RJS RJS is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Xiamen, China
Berichten: 48
Standaard

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. De aanleiding om de batterij te vervangen is dat ie na iets meer dan een jaar steeds minder werd.

Ik heb ook gevonden waaraan het lag:
1 van de gesoldeerde contactpunten raakten net het metalen gedeelte van het logic board. Dus kortsluiting. Ik heb ervoor gezord dat dit niet meer het geval was en alles doet het weer als normaal en de batterijduur is verbeterd.

Rolf.
  #10  
Oud 19-07-12, 08:36
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RJS Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. De aanleiding om de batterij te vervangen is dat ie na iets meer dan een jaar steeds minder werd.

Ik heb ook gevonden waaraan het lag:
1 van de gesoldeerde contactpunten raakten net het metalen gedeelte van het logic board. Dus kortsluiting. Ik heb ervoor gezord dat dit niet meer het geval was en alles doet het weer als normaal en de batterijduur is verbeterd.

Rolf.
Ik heb gisteren de batterij van mijn iPhone 3G vervangen en heb hetzelfde probleem. Kan iemand mij vertellen welk contactpunt dit is?

De Apple logo verschijnt wel bij het aanzetten, maar verdwijnt na 10 seconden weer. En ik krijg alleen de logo als ik het via de charger oplaadt
  #11  
Oud 05-01-18, 22:35
bsrB bsrB is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2018
Berichten: 4
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zou je kunnen toelichten wat je precies hebt gedaan? ''1 van de gesoldeerde contactpunten raakten net het metalen gedeelte van het logic board.'' Snap voorgaande niet helemaal...

Alvast bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS werkt niet na vervanging batterij Vince050 iPhone algemeen 1 16-07-12 09:33
iPhone flipt na vervanging batterij 1080 iPhone algemeen 1 01-11-11 09:45
Iphone laadt niet meer op na vervanging baterij mallik iPhone algemeen 4 30-09-11 11:48
iPod touch: jailbroken iPod start niet meer op na lege batterij zaheer12a Jailbreak 0 06-06-11 03:06
iphone start niet meer na batterij vervangen Cemelli iPhone algemeen 1 05-01-10 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.