iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Buitenlands operator logo blijft hangen?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26626-buitenlands-operator-logo-blijft-hangen.html)

guideaux 08-12-08 21:41

Buitenlands operator logo blijft hangen??
 
Hi,
ik heb net een nieuwe, originele t-mobile 3G iphone. nu ben ik net in parijs geweest, maar nu blijft als operator log "orange F.." staan??

heb netwerk selectie handmatig op tmobile gezet, terug naar automatisch, weer handmatig, reboot, gesynched, maar wat ik ook probeer; het tmobile logo komt niet meer terug.

in setting / info staat wel dat ik met tmobile versie nog wat bel, maar blijft toch irritant / vreemd

wie weet hoe ik tmobile logo terug krijg en hoe dit uberhaupt kan?
ik heb teven jailbroken / unlocked 2G en daarf dit probleem nooit mee gehad

ControlSje 08-12-08 22:56

Heb je de 3G al een keer met iTunes aan de computer gehad?
Het kan zijn dat de provider gegevens opnieuw moeten worden opgehaald via iTunes.

Ik heb dit zelf 1 keer gehad, is erg irritant, zeker als je geen computer met itunes in de buurt hebt.

Suc6.

evmw 08-12-08 22:58

SIM eruit en er weer in helpt ook niet? Dan gaat hij zoiezo opnieuw netwerk zoeken in ieder geval.

ControlSje 08-12-08 23:00

Bij mij hielp dit toen ook niet. Ik moest echt de iPhone eerst op iTunes aansluiten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 228664)
SIM eruit en er weer in helpt ook niet? Dan gaat hij zoiezo opnieuw netwerk zoeken in ieder geval.


guideaux 08-12-08 23:07

gelijk maar evne de tips opgevolgd, maar.....

Helaas; zowel aan itunes synchen als simkaart er uit / er in helpt niet
toch bizar dit???

is er speciale optie in itunes ofzo? refresh operator settings oid

ControlSje 08-12-08 23:14

Niet echt, iTunes melde dat hij nieuwe provider instellingen moest ophalen en daarna deed hij het weer. Ik kon toen overigens ook niet bellen.
Probeer eens de netwerk instellingen te herstellen. Dan ben je wel al je Keys voor Wi-Fi kwijt maar misschien help het.
Je kunt dit doen in: Instellingen|Algemeen|Stel opnieuw in

guideaux 08-12-08 23:22

ook netwerk instellingen gereset; geen effect
zeer hardnekkig logo

iphone herstellen? als laatste redmiddel uiteraard

ControlSje 09-12-08 00:13

Mis je alleen het logo of kun je ook niet meer bellen?
Of heb je misschien hetzelfde probleem dat hier wordt besproken?

guideaux 09-12-08 12:14

alleen logo. bellen gaat goed; je krijgt ook Nederlandse tmobile voicemail
maar blijft vreemd

ikbendewereld 28-02-10 00:15

Ik heb precies hetzelfde... Ik ga maandag eens bellen met T-mobile...

ButcherJF 28-02-10 09:15

Das een oud topic wat je naar boven haalt....

Zet je iPhone eens in vliegtuigmodus of uit en weer aan, doe evt. een harde reset en/of herstel de netwerkinstellingen (Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen).

ikbendewereld 28-02-10 10:43

Bij mij is het probleem actueel, ButcherJF! ;)

Ik heb al je adviezen uitgevoerd, maar hij blijft Orange F aangeven...
Hij geeft ook telkens aan dat het netwerk niet gevonden kan worden..

Toch maar naar T-mobile bellen...

RemcoPiet 02-03-10 08:10

Ook ik heb hetzelfde probleem, echter momenteel met Telia DK (Denemarken). Deze blijft er in Nederland op staan. Zodra ik naar een ander land ga, dan komt wel weer de juiste plaatselijke provider erop te staan. Zo geeft Engeland en Duitsland gewoon netjes T-Mobile weer. Maar iedere keer als ik weer terug kom in Nederland dan staat er weer Telia DK...

Hoewel het verder geen gevolgen heeft, is het wel irritant. Dus ik hou me ook aanbevolen voor de oplossing!

Remco

ikbendewereld 02-03-10 08:18

Ik heb ondertussen met t-mobile gebeld en hadden geen oplossing voor me. Ik ga van de week nog eens stoeien met mijn iPhone...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.