iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Volgens GPS woon ik in Rusland..:s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26734-volgens-gps-woon-rusland-s.html)

Silencer001 10-12-08 16:54

Volgens GPS woon ik in Rusland..:s
 
Hallo iedereen

Sinds een tijdje heb ik steeds problemen met mijn GPS. Als ik op de knop "Locate me" druk, dan geeft hij eerst de melding dat ik in Rusland woon en na een minuut schakelt hij soms toch over naar mijn echte locatie in België en na enige tijd terug naar Rusland.

Soms schakelt hij niet meer terug naar België en blijft mijn iPhone koppig vasthouden dat ik in Rusland aanwezig ben.

Kan het misschien iets te maken met de nieuwe firmware 2.2 (voorheen had ik dit probleem niet). Ook heb ik wat programma's geinstalleerd via Cydia.

Mijn gegevens:
Iphone 3G (2.2 jailbreak)
Provider: Proximus

Hebben jullie misschien enig idee waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt!!

slodo 10-12-08 17:03

herstart je iPhone eens met een harde reset.
en herstel je netwerk instellingen eens.

Silencer001 10-12-08 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 229450)
herstart je iPhone eens met een harde reset.
en herstel je netwerk instellingen eens.


Wat bedoel je met een harde reset? Volledig uitzetten en dan terug aan? (Want dit heb ik al een paar keer gedaan)

En wat bedoel je precies met je netwerk instellingen herstellen?
Sorry voor de domme vragen :$

Alvast bedankt voor het antwoord!

slodo 10-12-08 17:07

nee geen domme vraag hoor;).
harde reset is dat je de home en sleep/wake button tegelijk voor ongeveer 10 sec. indrukt en dan weer aan zetten en je netwerk instellingen kom je door naar de instellingen->algemeen->stel opnieuw in->herstel netwerkinstellingen te gaan

Silencer001 10-12-08 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 229454)
nee geen domme vraag hoor;).
harde reset is dat je de home en sleep/wake button tegelijk voor ongeveer 10 sec. indrukt en dan weer aan zetten en je netwerk instellingen kom je door naar de instellingen->algemeen->stel opnieuw in->herstel netwerkinstellingen te gaan

Bedankt voor de reactie en om het uit te leggen, maar nog steeds niets...
Ik woon volgens mijn iPhone nog steeds in Rusland...

Heb je misschien een ander idee?

bogers 10-12-08 23:45

Misschien heimwee naar land van oorsprong (waar heb je deze gekocht?).
Welk netwerk gebruik je?

----
edit

laat maar, net gevonden:
Provider: Proximus

Wat gebeurd er wanneer je hetzelfde op Orange (Mobistar?) doet?

Yzord 11-12-08 00:22

Gebruik je GSM of GPS? GSM is namelijk niet nauwkeurig (al is Rusland niet bepaald in de buurt). Ik zal vast deze vraag niet hoeven te stellen, maar je weet maar nooit.

Silencer001 11-12-08 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bogers (Bericht 229660)
Misschien heimwee naar land van oorsprong (waar heb je deze gekocht?).
Welk netwerk gebruik je?

----
edit

laat maar, net gevonden:
Provider: Proximus

Wat gebeurd er wanneer je hetzelfde op Orange (Mobistar?) doet?

Ik heb deze in een apple store in België gekocht...
Ik heb het zojuist geprobeerd zonder simkaart en dan blijft hij zoeken, maar uiteindelijk kan mijn locatie niet bepaald worden. Daarna heb ik het met mobistar geprobeerd (in het begin heel moeilijk om al verbinding met mobistar te maken) en hierbij gaat hij direct naar de juiste locatie en blijft hier ook op staan...

Dus zou het probleem dan kunnen liggen aan proximus?
Heeft iemand anders misschien nog dit probleem?

Heel fel bedankt al om mij eens te laten proberen met een andere provider!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 229669)
Gebruik je GSM of GPS? GSM is namelijk niet nauwkeurig (al is Rusland niet bepaald in de buurt). Ik zal vast deze vraag niet hoeven te stellen, maar je weet maar nooit.


Ik gebruik de GPS functie op mijn iPhone... Heeft altijd wel redelijk nauwkeurig gewerkt, maar nu met proximus niet meer...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.