iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   GPS hoogte klop van geen "meter" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26757-gps-hoogte-klop-geen-meter.html)

Rambouzi 10-12-08 21:11

GPS hoogte klop van geen "meter"
 
Laatst bekeek ik waar ik was met mijn iPhone en die gaf keurig de juiste lokatie aan, maar ik zweefde wel zo'n 50 meter boven de grond. :confused: (...je kan geen paddo's meer kopen dus dat was het niet...)

Dus ik heb dat nog een paar keer getest en vergeleken met mijn Sat-Nav. De Sat-Nav gaf keurig (ongeveer) de juiste hoogte aan maar de iPhone bleef stug volhouden dat ik me zo'n 50 meter boven de grond bevond. Het varieerd wel een beetje.

Zijn er misschien meer gebruikers die dit probleem hebben?

Is er een mogelijkheid om de GPS te "eiken" of zo? Zo ja, hoe!?

trainman.eu 21-07-09 21:17

Ik heb het zelfde probleem.
Als ik hier de dijk afloopt (ca 10 meter hoog) dan gaat de hoogte meter NIET naar beneden, maar gaat de snelheid wel even flink omhoog, terwijl ik eigenlijk bijna geen meters afleg (horizontaal gezien)

Ondanks dat dit al een oud draadje is ben ik toch benieuwd of er nu wel reactie op komt...

remmh01 21-07-09 22:15

Houd je vast: er zijn complete forums al met dit onderwerp bezig geweest. Een hele fraaie uitleg vind je hier:

Geocaching Forum > Hoogtemeting - Garmin gps v

S¡mon 21-07-09 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rambouzi (Bericht 229591)
Laatst bekeek ik waar ik was met mijn iPhone en die gaf keurig de juiste lokatie aan, maar ik zweefde wel zo'n 50 meter boven de grond. :confused: (...je kan geen paddo's meer kopen dus dat was het niet...)

Dus ik heb dat nog een paar keer getest en vergeleken met mijn Sat-Nav. De Sat-Nav gaf keurig (ongeveer) de juiste hoogte aan maar de iPhone bleef stug volhouden dat ik me zo'n 50 meter boven de grond bevond. Het varieerd wel een beetje.

Zijn er misschien meer gebruikers die dit probleem hebben?

Is er een mogelijkheid om de GPS te "eiken" of zo? Zo ja, hoe!?

Waar kan je de hoogte zien, ik kan het niet vinden hoor :P

trainman.eu 21-07-09 23:02

Die kun je vinden bij allerlei navigatie en GPS apps... ;-)

Rambouzi 22-07-09 00:09

Ik gebruik o.a. InstaMapper GPS Tracker en MotionX-GPS. Deze geven allebij een verkeerde hoogte aan.

Ook sinds de 3.0 update is daar geen verschil in gekomen.

Is het te eiken op de een of andere manier??

reinier72 22-07-09 07:55

De hoogte op een GPS (zonder hoogtemeter!) zoals op de iPhone wordt gebaseerd op een soort gemiddelde hoogte die ingeprogrammeerd staat. (voor kenners = Ellipsoïde hoogte)
Dit is dus anders dan de werkelijke hoogte zoals ook hoogtemeters berekenen (Orthometrische hoogte)

Deze verschillen dus meestal vanelkaar en de iPhone geeft dus een indicatie. En helaas kan je deze dus ook niet ijken (of eiken ;) )

Pas als in model 4G een barometer ingebouwd word hebben we de juiste exacte hoogte....

Rambouzi 22-07-09 12:53

Dank voor je uitleg Reinier72. Ik las ook via de link in een eerdere reactie dat het zo'n 43 meter kan verschillen. Wel jammer dat je hem niet op een lager punt kan 'ijken' :o..instellen. Maar het is wel opmerkelijk dat mijn routeplanner wél de juiste hoogte aan geeft.

Ik denk dat de volgende iPhone een compleet weerstation heeft ingebouwd, een diepte meter en stralingsmeter.....;) wie zal het zeggen.

Goostert 22-07-09 13:56

Jullie hebben tenminste nog GPS, ik na de update 3.0 niet meer

Pete.Z 22-07-09 14:31

En zo zie je maar, beter 50 meter te hoog dan helemaal nergens zijn! :D ;)

kai824 22-07-09 19:34

waar zie je je hoogte?

trainman.eu 22-07-09 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kai824 (Bericht 328082)
waar zie je je hoogte?

effen lezen...
post 4!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.