iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Camera icoon verdwenen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26784-camera-icoon-verdwenen.html)

Giel538 11-12-08 11:17

Camera icoon verdwenen
 
Beste ppl,

sinds een paar dagen miste ik een icoon op men sprinboard en nu blijkt dat mijn camera icoontje te zijn. Ik kan dus geen fotos meer nemen :S

Ik heb niet iets raars gedaan ofzo volegns mij. Alleen via mobile terminal men SSH wachtwoord veranderd, maar volgen mij heb ik daarna nog fotos gemaakt.

Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen ofzo ?

King1987 11-12-08 12:05

Heb je toevallig poof geinstalleerd? Daarmee kan je hem terug zetten. (zit ook bijvoobeeld in SBsettings)

elodie 10-01-09 13:58

ik heb hetzelfde probleem. Heb een reset geprobeerd maar de camera applicatie komt niet terug. Wat bedoel je met poof???

iPeppel 02-04-10 07:41

Vaag: camera verdwenen
 
Ik ben wat op mn iPhone aan het mailen. Keer terug naar het beginscherm en mis opeens een icoontje. Beetje vaag maar ik dacht dat ik waarschijnlijk een icoontje te lang heb ingedrukt en zodoende per ongeluk verwijderd heb.

Dat kan dus niet, want het icoontje van mn camera is weg en die kun je helemaal niet verwijderen. En nee, hij staat ook beslist niet op een ander scherm.

http://i777.photobucket.com/albums/y...g/41ed2331.jpg

Hoe kan dit? Waar is die gebleven en... hoe krijg ik m weer terug? Waarschijnlijk via iTunes, maar is zakelijke telefoon en kom pas woensdag weer op 't werk.

Heb iPhone aan en uit gezet maar dat helpt niet. Onder instellingen onder 2x de home button de camera gezet. Maar er gebeurt niets als ik dat doe.

paulT 02-04-10 08:30

https://forum.iculture.nl/f28/i...ultrasn0w.html.

Lees deze eens. Misschien heb je er wat aan....

EvertD 02-04-10 08:43

Herstel je beginschermindeling eens! Is te vinden onder
Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel Beginschermindeling.

Ik kan als ik dubbelklik op Safari en Youtube deze ook verwijderen:-s Na het beginscherm te herstellen staat alles er weer terug;-) Vreemd...

iPeppel 02-04-10 09:26

Instellingen teruggezet maar er komt geen cameraicoontje tevoorschijn.
Laatste update is van maanden terug, dat kan het ook niet zijn lijkte me. Ik heb geen jailbreaks en ook nooit gehad.

Echt supervaag dit.

Hier hetzelfde probleem dus:
https://forum.iculture.nl/f28/i...inboard-s.html

Bomans 02-04-10 12:14

Kan je je camera vinden met spotlight?

iPeppel 02-04-10 12:20

Nee, hij vindt geen camera helaas.

Heb inmiddels het nodige zitten zoeken. Blijken heel wat mensen te zijn die opeens hun cameraicoontje kwijt zijn. Echter altijd twee oorzaken blijkt:
- jailbreak gedaan en bij eerstvolgende nieuwe versie verdwijnt camera
- onder instellingen staan per ongeluk beperkingen ingeschakeld waardoor camera niet meer zichtbaar is (dit blijkt 9 van de 10 x de reden te zijn.

Beide is bij echter niet van toepassingen. Als ik woensdag op mn werk ben, kan ik m dan gewoon aan iTunes hangen of moet ik een speciale handeling verrichten (bijv. alleen camera naar iPhone laten synchroniseren?). Ga er namelijk niet vanuit dat Camera terug te krijgen is zonder hulp van iTunes.

Helaas kan ik Giel geen prive berichten sturen daarom maar even zo:
- weet je nog hoe je het probleem hebt opgelost??

iPeppel 07-04-10 12:25

Jongens help is effe.

Ik heb mij iPhone hersteld en heb dan de camera er weer opstaan. Joepie!!

Alleen... zijn dan natuurlijk de andere applicaties er af. Reservekopie teruggezet en heb alles weer.... behalve de camera :mad:

Und jetzt?

Is het mogelijk de iPhone weer te herstellen en dan in iTunes niet de reservekopie terug te zetten maar aan te vinken welke applicaties ik terug wil?

WDS001 07-04-10 13:00

//Discussies samengevoegd.

Dan zal je geen reservekopie kunnen terugzetten. Het is wel zo dat al je applicaties in iTunes staan, dus: zet geen reservekopie terug en druk na het herstel op Synchroniseren. Dan komen de apps terug ;) SMS'en enzo ben je wel kwijt.

iPeppel 07-04-10 13:40

Ja, en volgens mij foto's ook. Allemaal vrij hopeloos dit.

EDIT
Niet dat iemand het interesseert, maar toch de oplossing (voor degene die dit probleem ook heeft en op dit topic stuit is niets zo hopeloos als dat er geen oplossing in staat).

iPhone hersteltden toen stuk voor stuk (programma's, muziek, beltonen etc. etc.) gesynchroniseerd met de iPhone. Smsjes dus weg, alle applicaties ook weer op 0 (moest overal alles weer instellen, highscores weg etc. ).

Maar... vond op engelstalig forum hetzelfde probleem. Daar zat het probleem in het feit dat ICT (was iPhone voor zakelijk gebruik) bij microsoft exchange s(?? moet ik nog even nazoeken) had aangevinkt 'camera uitschakelen.


iPeppel 19-04-10 07:47

Ben mijn camera weer kwijt!!

Maar... ik weet nu hoe het komt. Gebeurde namelijk toen ik een mailaccount van Microsoft Exchange toevoegde. Was prompt mn camera kwijt. Toen ik dit account weer verwijderde had ik mn camera icoontje weer terug.
Volgens een engels forum heeft dit te maken met het feit dat op de instellingen van microsoft exchange staat aangevinkt 'camera niet toegestaan'.

doezel 19-04-10 11:30

Heb volgens mij een update van categories en sbsettings geïnstalleerd, toen was ie weg. Kan Camera wel nog via spotlight vinden.

heb ook geprobeerd hem via poof (daar staat ie ook nog) te hiden en daarna te unhiden -> geen resultaat.

doezel 19-04-10 11:42

opgelost:

1) Instellingen->Algemeen->Beperkingen->Schakel beperkingen in (code verzinnen)
2) Camera uitzetten
3) Resping (of herstart, whatever)
4) Instellingen->Algemeen->Beperkingen->(code invoeren)->schakel beperkingen uit->(code weer invoeren)
5) Home knop
6) Foto's maken.

iPeppel 19-05-10 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel (Bericht 440301)
Ben mijn camera weer kwijt!!

Maar... ik weet nu hoe het komt. Gebeurde namelijk toen ik een mailaccount van Microsoft Exchange toevoegde. Was prompt mn camera kwijt. Toen ik dit account weer verwijderde had ik mn camera icoontje weer terug.
Volgens een engels forum heeft dit te maken met het feit dat op de instellingen van microsoft exchange staat aangevinkt 'camera niet toegestaan'.

Hier de juiste gegevens:
iPhone OS 3.0: Restoring a missing Camera application

arienneee 26-06-10 17:42

heb je bij je beperkingen gekeken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.