iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Adres van afzender is ongeldig (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27033-adres-afzender-ongeldig.html)

Olga.p2000 16-12-08 13:27

Adres van afzender is ongeldig
 
Nadat ik met veel moeite Gmail op mijn iPhone werkend heb gekregen (met vodafone account krijg ik alsnog die SSL melding en die werkt dus niet), heb ik ontdekt dat ik geen e-mail kan versturen. De foutmelding die ik krijg is dus "Kan email niet versturen. Adres van afzender is ongeldig". Ik weet 100% zeker dat met adres niks aan de hand is en ik heb ook andere adressen geprobeerd, met zelfde resultaat.

Instellingen outgoing mail:

Hostnaam: smtp.gmail.com
gebruik SSL: uit (heb ook met 'aan' geprobeerd, met zelfde resultaat)
identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverpoort: 587

Enige idee waar het aan kan liggen? Heeft iemand zelfde gehad en kon oplossen?

Alvast bedankt!

InternetRebel 16-12-08 13:41

1 Bijlage(n)
Ik heb dezelfde instellingen voor GMail met SSL aan en dat werkt gewoon perfect. Als gebruikersnaam overigens het volledige e-mail adres. Je hebt wel bij je GMail zelf (online) aangegeven dat je POP/IMAP wilt gebruiken? Dit staat standaard volgens mij niet aan namelijk waardoor je GMail alleen als webmail kunt gebruiken.

Olga.p2000 16-12-08 14:16

Hoi InternetRebel,

Ik heb als gebruikersnaam volledige e-mail adres ingevuld en paswoord ook. SSL aangezet en mijn mail werd verstuurd! Dank je! Al vind ik het beetje vreemd, gezien dat er bij staat dat gebruikersnaam en paswoord optioneel zijn. Bij mijn account van Gmail staat POP wel aangegeven.

InternetRebel 16-12-08 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olga.p2000 (Bericht 231475)
Al vind ik het beetje vreemd, gezien dat er bij staat dat gebruikersnaam en paswoord optioneel zijn.

Ja, dat kan kloppen. Maar met optioneel bedoelen 'ze' in dit geval voornamelijk dat het voor de mail client optioneel is. Afhankelijk van je provider moet je deze dus wel of niet invullen. Vaak kan je via de mailserver van je eigen provider prima verzenden zonder wachtwoord zolang je ook binnen het netwerk van de provider zit. Er wordt dan min of meer 'vanuit gegaan' dat het wel okee is om de mailserver te laten verzenden, aangezien je zonder geldige account toch al niet op het netwerk aangemeldt kunt zijn.

GMail is uiteraard geen provider waar je al 'in het netwerk' kunt hangen en moet in principe dus iedereen 'van buiten' de mailserver kunnen gebruiken. In zulke gevallen is het gebruikelijk dat je je even moet 'identificeren' om misbruik van de mailserver tegen te gaan.

Olga.p2000 17-12-08 10:05

Super duidelijk! Dank je. Ik heb dus dat 'optioneel' verkeerd geinterpreteerd.

Ben heel blij met mijn iPhone! :-))

InternetRebel 17-12-08 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olga.p2000 (Bericht 231803)
Ben heel blij met mijn iPhone! :-))

...en met dit forum natuurlijk. ;) :D

Olga.p2000 17-12-08 15:36

Uiteraard! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.