iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Codeslot uitzetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27047-codeslot-uitzetten.html)

Taatje 16-12-08 16:20

Codeslot uitzetten
 
Ik kreeg tijdens het werken met de Iphone 3G (FW 2.2) ineens de vraag om een codeslot in te voeren. Geen idee wat dit geinitieerd heeft, maar ik heb hem ingesteld.
Nu wilde ik hem er weer afhalen, en volgens de handleiding doe je dat in Instellingen -> codeslot (code invoeren). Vervolgens zou er een optie moeten zijn om het codeslot te verwijderen, maar die is er dus niet. Zou dat een wijziging sinds 2.2. zijn?
Ik heb:
- Wijzig toegangscode
- Vraag om code
- Toon deel van SMS
- Wis gegevens

Hoe haal ik dat codeslot eraf! :mad:

OOOH 16-12-08 16:35

1 Bijlage(n)
Ik heb ook fw 2.2 en bij mij staat ie er gewoon bij:

Mwfadebeer 16-12-08 16:40

DIT heeft te maken met je mail Client. Als je jailbreakt kun je killexchangelock installeren. Dit zorgt voor verdwijnen van de lock.

Taatje 16-12-08 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 231530)
DIT heeft te maken met je mail Client. Als je jailbreakt kun je killexchangelock installeren. Dit zorgt voor verdwijnen van de lock.

WTF? Mijn mailclient? Ik ben geschokt. Nou ja, dan maar jailbreaken die hap. Met dank aan de MAILCLIENT! Grrrr.... :mad:

Bedankt voor het op het spoor zetten.

Mwfadebeer 16-12-08 16:46

Suc6 met killen

bako 19-12-08 12:53

klopt niet hoor je hoort het gewoon uit te kunnen zetten

Mwfadebeer 19-12-08 12:59

als je de normale security policies op exchange hebt krijg je automatisch het codeslot voor je kiezen. Daar valt als gebruiker van de iPhone nietsaan te doen. Het enige is de eerder geschetste oplossing.

joepiphone 24-05-09 14:20

Ik begrijp niet helemaal hoe dit zit ! Ook ik wil codeslot uitzetten en mis dus die optie. Welke mailclient veroorzaakt dit ? Heb een simlock vrije iPhone 3G (uit belgie) met firmware 2.21 erop en ga dus niet jailbraken oid.

GRT, Joep

eskiya 03-11-09 23:46

Super, dit heeft op m'n 3GS met FW 3.1.2 + blackra1n geholpen.

Wouter78 17-11-09 20:55

Beste iPhone gebruikers,

Ook ik heb "ineens" de melding gekregen een toegangscode aan te maken (en gedaan....) Dit gebeurde op het werk waar ik al weken gebruik maak van de Exchange server en het Wi-Fi zonder ooit eerder deze vraag te hebben gehad.

Ik wil weer van het codeslot af maar die optie zit er niet tussen. Is jailbreaken echt de enige mogelijkheid om van het codeslot af te komen??

Alvast bedankt!

Grt. Wouter

krazzer 11-01-10 13:58

Er is hier geen sprake van een fout.

In Exchange kun je instellen in 'mobiele opties' om een wachtwoord te forceren.

Ik het geval van de iPhone betekend dit dat je codeslot actief is en niet meer uit te schakelen valt.

Als je dit niet meer wilt moet je dit instellen op de Exchange server of als je daar niet bij kan dit door je administrator laten doen, daarna kun je zelf op je iPhone het codeslot weer uitschakelen.

Ik had dit probleem ook sinds gisteren maar is nu opgelost :D

Yvarladze 02-03-10 23:15

Ik heb een iPhone 3gs 3.1.2 maar helaas werkt killexchance bij mij niet. Weet iemand een manier om codeslot toch uit te schakelen. Het is namelijk sinds dat ik mijn werk mail heb ingesteld en daar valt helaas niet te veranderen ( strenge regels is een groot bedrijf namelijk).

Alvast bedankt voor de reacties

kyra1987 27-07-10 10:16

hallo iedereen.

Ik heb ook dankzij excange server een codeslot erop.
Deze heb ik ingevoerd en nu ik de codeslot eraf wil halen, weet ik de code niet meer.
Mijn collega zou die toen eraf halen, maar dit is niet gelukt, dus ik had de code nergens opgeschreven.
Weet iemand hoe ik de codeslot eraf kan halen zonder de code, want ik kan de iphone niet meer uitschakelen.

heb IOS 4.0.1 op de iphone 3GS.

thnx!!

fe-tje69 01-08-10 00:33

Hoi, als ik dit zo lees.. kom ik nog niet veel verder.
Nadat ik het Apple blad gekocht had en las van het nut van de toegangscode, deze voor de grap ingevoerd. Nu ik om de 5 min. die code moet instellen, iets minder leuk en wil m er weer afhalen. Ja.. leuk. Helaas. die optie is er niet..

Weet iemand hoe ik deze eraf krijg. De afbeelding van het scherm hier boven krijg ik niet te zien.

Groetjes..

Ashcat 23-08-10 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fe-tje69 (Bericht 508771)
Hoi, als ik dit zo lees.. kom ik nog niet veel verder.
Nadat ik het Apple blad gekocht had en las van het nut van de toegangscode, deze voor de grap ingevoerd. Nu ik om de 5 min. die code moet instellen, iets minder leuk en wil m er weer afhalen. Ja.. leuk. Helaas. die optie is er niet..

Weet iemand hoe ik deze eraf krijg. De afbeelding van het scherm hier boven krijg ik niet te zien.
Groetjes..

Tja, ik heb dat scherm wel gezien maar dat was VOORDAT ik het codeslot invulde en activeerde dus ik dacht dat ik het er ook wel weer vanaf kon halen....
Het enige wat ik wilde was dat niemand in mijn BERICHTEN zou komen (dus een codeslot voor berichten) en niet dat de hele telefoon geblokkeerd wordt.......:(
(Als ik mijn GSM helemaal uitzet, wat dus niet perse nodig is, moet ik ook al een code invoeren (simkaart?)).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.