//

Speaker doet niks?

Speaker doet niks? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen! Ik heb al een tijdje mijn 1st gen iphone in bezit. De telefoon bevalt mij prima. Nu zijn er alleen afgelopen week enkele problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-12-08, 14:29
Eppotje Eppotje is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Friesland
Berichten: 33
Unhappy Speaker doet niks?

Mensen!

Ik heb al een tijdje mijn 1st gen iphone in bezit. De telefoon bevalt mij prima. Nu zijn er alleen afgelopen week enkele problemen opgetreden. Ik kan sinds een dag of 4 alleen maar via de luidspreker bellen, mijn speaker geeft geen geluid. Ook krijg ik sinds 1,5 week geen melding als er een sms binnenkomt, geen geluid en geen getril. Terwijl dit wel-degelijk staat ingesteld.

Nu dacht ik dat het misschien tijd was voor een software update, van versie 2.1. naar 2.2. Jailbreak etc verging perfect. Mijn problemen waren alleen nog niet verholpen. Kent iemand dit probleem? Heeft iemand ervaringen met dit probleem of suggesties?

Hopelijk is dit probleem op te lossen.

Vriendelijke groeten en fijne feestdagen!

Eppo.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-12-08, 14:32
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Heb je al een aantal keer de oordopjes in en uit de stereo aansluiting gedaan?
Dit wil meestal helpen.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 25-12-08, 14:35
Eppotje Eppotje is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Friesland
Berichten: 33
Standaard

Ja, dat heb ik de afgelopen 4 dagen meerdere keren gedaan. Hier heb ik voorheen ook al eens problemen mee gehad.
  #4  
Oud 25-12-08, 22:48
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

lijkt mij hardware matig te zijn
laat eens bij een winkel die iphone repareert een gratis diagnose doen
  #5  
Oud 26-12-08, 10:56
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Heb je bij de update een backup teruggezet of je iPhone als nieuw aangemeld?
Als je de backup teruggezet hebt en het is/was een softwarematig probleem, dan heb je daarmee ook het probleem teruggehaald. Probeer het desnoods nog een keer met een custom fw en meld je iPhone dan aan als een nieuwe.
Wellicht overbodig, maar zorg ervoor dat je je contacts enz. eerst even synchroniseerd met iTunes. Eventuele andere belangrijke zaken als sms e.d. kun je van tevoren apart backuppen, staat elders wel op het forum hoe.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 26-12-08, 11:03
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het probleem kan in de headset-aansluiting liggen, zoals Destiny al aangaf kun je dan de oordopjes een paar keer in-en-uit pluggen. Dit werkt echter niet meer als er een behoorlijke pluk stof/vuil in de aansluiting zit.

Je kunt testen of dit de oorzaak is, door je volume te wijzigen; in beeld zie je dan verschijnen welk volume wordt aangepast (speaker of headset volume). Als headset volume wordt aangepast denkt de iPhone dat de headset is aangesloten en ligt het probleem in de aansluiting.
  #7  
Oud 26-12-08, 16:46
Eppotje Eppotje is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Friesland
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Het probleem kan in de headset-aansluiting liggen, zoals Destiny al aangaf kun je dan de oordopjes een paar keer in-en-uit pluggen. Dit werkt echter niet meer als er een behoorlijke pluk stof/vuil in de aansluiting zit.

Je kunt testen of dit de oorzaak is, door je volume te wijzigen; in beeld zie je dan verschijnen welk volume wordt aangepast (speaker of headset volume). Als headset volume wordt aangepast denkt de iPhone dat de headset is aangesloten en ligt het probleem in de aansluiting.
Dit moet het probleem wezen. Ik heb het zojuist gechecked en ja hij staat op koptelefoon staan. Daarna gelijk de hele telefoon opgeschroefd en er bleek een flinke laag stof in te zitten. Dit eruit gehaald, toch bleef het probleem zich voordoen. Ik denk dat ik deze week een nieuwe headphone jack bestel.

Bij nader inzien toch deze besteld.

Laatst gewijzigd door King1987; 27-12-08 om 11:13. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #8  
Oud 29-12-08, 17:00
Eppotje Eppotje is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Friesland
Berichten: 33
Standaard

Mensen, hartelijk dank! Vandaag dit onderdeel vervangen. Mijn Iphone werkt weer zoals het hoort!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
speaker doet het niet. gossa iPhone algemeen 8 27-02-11 11:55
niks horen als ik met iemand praat door de Iphone( speaker defect? ) AhmedSamet iPhone algemeen 5 08-02-10 18:59
1 speaker doet maar? nickdw Archief 2 16-12-08 08:13
Speaker geluid doet het niet meer boboi iPhone algemeen 8 27-11-08 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.