iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Upgrade 2.2, nieuwe XP installatie - iPhone herstellen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27494-upgrade-2-2-nieuwe-xp-installatie-iphone-herstellen.html)

SJK 26-12-08 05:55

Upgrade 2.2, nieuwe XP installatie - iPhone herstellen?
 
Heb laatst mijn XP opnieuw geinstalleerd. Ook iTunes. Probeerde 2.2 te installeren. Leverde een error op (weet niet meer welke.) iTunes vraagt of ik mijn iPhone wil herstellen. Dat doe ik per ongeluk. Heel snel druk ik op cancel.

Nu zegt mijn iPhone dat ik aan moet sluiten op iTunes. Maar die zegt: "iTunes heeft een iPhones aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes." Kan ik dit probleem omzeilen? Wil niet dat mijn hele iPhone gewist wordt! :eek:

Heb een gewone (t-mobile) 3G iPhone (géén import, géén unlock, géén jailbreak). Updates (2.1 etc.) heb ik nog. Maar geen backups van de instellingen (contacten etc.).

ArB 26-12-08 09:35

Wat kan helpen is hem in DFU mode zetten.
Zodra hij in DFU staat dan moet je hem "resetten" en 9 van de 10 keer start hij weer gewoon op. (resetten door beide knopjes ingedrukt te houden en los te laten zodra je het appeltje ziet)

bako 26-12-08 13:25

itunes maakt automatisch backups van je iphone dus hoe ken het dat jij er geen heb

SJK 26-12-08 14:20

Bedankt voor de reacties! DFU mode (https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html) helpt niet. Krijg namelijk geen shutdown slider! Hij gaat gewoon uit.

En waar staan deze automatische backups? Voor mijn herinstallatie Windows heb ik ze niet ergens opgeslagen. Ik weet het, stom van me.

bako 26-12-08 22:37

oo op die manier
dan zal je waarschijnlijk peg hebben het spijt met maar als dat dfu ook niet werkt dan ben ik bang dat je hem moet herstellen
probeer dat dfu nog een keer dus:
tien seconden home en sleep button 10 seconde vast houden (precies 10 seconde) dan sleep loslaten en de home nog 10 seconde vasthouden (dat van die shutdown slider maakt niets uit)

bako 26-12-08 22:38

trouwens volgens mij als je hem gewoon hersteld dan zullen al je gegevens blijfen
ik weet het niet zeker maar volgens mij wel

SJK 27-12-08 03:52

Wederom bedankt voor de reacties. DFU mode is gelukt. Alleen is het serienummer binnen iTunes verdwenen... (Maar heb dan ook sim-kaart in andere telefoon gedaan - misschien heeft dat ermee te maken.) Voor de rest lijkt alles hetzelfde.

"Weet u zeker dat u de fabrieksinstellingen van de iPhone wilt herstellen? Hierdoor worden alle media en andere gegevens gewist en wordt de nieuwste versie van de iPhone-software geinstalleerd.

Nadat het proces is voltooid, hebt u de mogelijkheid om uw contactgegevens, agenda's, SMS-berichten en andere instellingen te herstellen."

Dus ja, als je dat doet ben je denk ik alles kwijt.

Ergens anders (Probleem na installeren firmware 2.0 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone en iPhone 3G) las ik dat je met shift+knop herstellen een software update (ipsw bestand) kan laden. Ben ik dan ook alles kwijt?

King1987 27-12-08 10:17

Ja, ben je alles kwijt, je kan wel altijd een back-up terug zetten. Moet je even kijken of je die hebt ;) Kijk ik iTunes onder voorkeuren en dan de 1 na laatste tabblad (uit mn hoofd)

bako 27-12-08 17:14

waarschijnlijk zal je tog moeten herstellen als je hem niet uit recovery krijgt dus je heb weinig keuze

SJK 30-12-08 12:35

Deels gelukt, heb via shift herstellen 2.1 erop gezet. Daarna vraagt 'ie netjes hoe ik mijn iPhone wil configureren (herstellen vanaf reservekopie), duh. Alleen sommige apps lijken verdwenen. En elke keer als ik mijn iPhone aanraak, laadt iTunes 'em opnieuw. Contacten zijn er gelukkig nog wel! Moet ik nu de DFU mode weer uitschakelen? En zijn er nog tips inzake update 2.2. Bedankt voor jullie hulp!

King1987 30-12-08 21:39

DFU mode was je al uit ;) anders kon je ook niet in je iPhone.
Verder: naar 2.2 werkt het zelfde :) easy als wat. Ik raad alleen aan om als nieuwe iPhone te configureren en zorgen dat je de contacten synt met windows adres boek (of outlook net wat je wilt). Dan begin je altijd met een schone lei!

bako 30-12-08 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 236318)
DFU mode was je al uit ;) anders kon je ook niet in je iPhone.
Verder: naar 2.2 werkt het zelfde :) easy als wat. Ik raad alleen aan om als nieuwe iPhone te configureren en zorgen dat je de contacten synt met windows adres boek (of outlook net wat je wilt). Dan begin je altijd met een schone lei!

warom als nieuwe iphone configureren hij had tog geen bug wat zou dit voor nut hebben?

King1987 30-12-08 22:57

Dan weet je zeker dat je alle problemen uit de weg gaat. In weze heb jij gelijk, maar voorkomen is beter dan genezen ;) Deze discussie hebben wij samen al wel eens gevoerd volgens mijn, dus gaan we dat niet weer doen. ;)

bako 30-12-08 23:00

ja volgens mij ook hahahaha dan hoop ik maar voor hem dat hij zijn contacten terug krijgt :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:30.