iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G verbinding werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27558-3g-verbinding-werkt-niet-meer.html)

shiver23 27-12-08 21:28

3G verbinding werkt niet meer
 
Ik heb sinds kort een erg vervelend probleem met mijn 3G-8GB. De iPhone kan geen 3G verbinding meer maken. Het ligt niet aan het netwerk, omdat de simkaart in een ander toestel vol 3G-bereik geeft.

Het gaat om een 3G met 2.2. Hij was gejailbreaked met SBSettings en winterboard. Verder geen andere onofficiele apps. Na een aantal malen het toestel opnieuw op te starten met 3G uit/aan werkte dat nog steeds niet. Uiteindelijk heb ik een restore gedaan, maar het probleem is gebleven.

Uiteindelijk heb ik weer een jailbreak uitgevoerd en heb ik Bossprefs er maar opgezet. Nu werkt ook de GPRS-verbinding niet meer. Zonder dat ik daar gekke dingen gedaan heb (helemaal niet zelfs) is het probleem dus alleen maar erger geworden.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het zou kunnen oplossen?

King1987 27-12-08 21:32

Weet je zeker dat het bij jou aanstaan in het officiele menu, dat heb ik dus een keer gehad toen ik met sbsettings 3G en Edge had uitgeschakeld. Daarna wilde het ook niet meer werken. Kijk ik in settings staat het daar uit. Dat schakelde SBsettings dus niet meer in.

shiver23 27-12-08 21:38

Ja, ik heb vandaag na de restore een tijdje zonder jailbreak gewerkt. Bij de 'Instellingen' daar ook aan de knopjes gezeten maar dat mag allemaal niet baten.

Ik heb zojuist nog maar een keer de netwerkinstellingen hersteld. Dat heeft er voor gezorgd dat GPRS weer werkt, maar 3G nog steeds niet.

Het is net een nieuw toestel (dinsdag ontvangen), omdat mijn vorige 3G onder garantie omgeruild is. Ik begin me af te vragen of ik uberhaupt 3G-verbinding gehad heb.

bako 28-12-08 02:16

ik zou dan snel terug naar de winkel gaan en claimen dat deze iphone ook stuk is buiten jouw schuld om

ButcherJF 28-12-08 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shiver23 (Bericht 235273)
Ja, ik heb vandaag na de restore een tijdje zonder jailbreak gewerkt. Bij de 'Instellingen' daar ook aan de knopjes gezeten maar dat mag allemaal niet baten.

Ik heb zojuist nog maar een keer de netwerkinstellingen hersteld. Dat heeft er voor gezorgd dat GPRS weer werkt, maar 3G nog steeds niet.

Het is net een nieuw toestel (dinsdag ontvangen), omdat mijn vorige 3G onder garantie omgeruild is. Ik begin me af te vragen of ik uberhaupt 3G-verbinding gehad heb.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 235341)
ik zou dan snel terug naar de winkel gaan en claimen dat deze iphone ook stuk is buiten jouw schuld om

Ruilen is uiteraard zinloos als je 'gewoon' geen 3G verbinding hebt daar waar jij woont. Wat je wél kunt doen in zo'n geval is terug naar de winkel en je abonnement laten ontbinden ivm het ontbreken van 3G. Er staan daarvan een paar voorbeelden op het forum.

shiver23 28-12-08 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 235353)
Ruilen is uiteraard zinloos als je 'gewoon' geen 3G verbinding hebt daar waar jij woont. Wat je wél kunt doen in zo'n geval is terug naar de winkel en je abonnement laten ontbinden ivm het ontbreken van 3G. Er staan daarvan een paar voorbeelden op het forum.

Huh?
Ik heb wel 3G-bereik thuis. Beter dan GSM-bereik zelfs. (Ben ook van Amsterdam tot Enschede het hele land doorgecrost zonder ergens 3G-verbinding te hebben) Daar ligt het ook niet aan. Het is echt iets in deze iPhone wat er voor zorgt dat ik geen 3G-verbinding krijg.

Ik vraag me af of er naast de knopjes in de iPhone misschien via SSH nog mogelijkheden zijn om het een en ander aan te passen. Ongeveer alle manieren van restoren heb ik al geprobeerd, maar dat heeft niets veranderd.

Ik heb dit toestel sinds dinsdag van de verzekering, omdat mijn eerste 3G stof onder het scherm had. Nu heb ik een nieuwe gekregen, maar weet ik niet zeker of ik uberhaupt 3G-bereik heb gehad met dit toestel. Ik kan ook niets vinden over mensen die dit probleem ook gehad hebben. En het lijkt op een software-probleem (dus oplosbaar). Wil graag alles geprobeerd hebben voordat ik weer 2 weken zonder iPhone zit maar met een gaar leentoestel.

bako 28-12-08 20:57

heb je het niet bij sbsetting uitgezet of bij bossprefs?

shiver23 28-12-08 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 235557)
heb je het niet bij sbsetting uitgezet of bij bossprefs?

En weer aan. En weer uit. Bij sbsettings, bossprefs, instellingen. Overal waar het kon. Toestl in vliegtuigmodus en opnieuw opstarten. En herstellen. Mocht allemaal niet baten.

Zojuist is Pro-Assist langsgekomen en heeft hem weer opgehaald. (wel na een restore om hem helemaal 'schoon' te maken) Hopelijk heb ik hem snel weer terug. Ik kreeg nu een Nokia 2610 als leentoestel. Belachelijk, maar de beste man had niets anders meer in zijn bus. Deze week wel weer even bellen of ze niet iets hebben waar ik wel wat mee kan. Bedankt voor het meedenken, maar ik denk toch echt dat het toestel defect is.

bako 28-12-08 21:06

nouja succes en een goeie jaarwisseling


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.