iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bleutooth probleem bij auto radio (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27721-bleutooth-probleem-auto-radio.html)

hzl 31-12-08 16:03

bluetooth probleem bij auto radio
 
Probleem met pioneer DEH-P55BT auto radio, dwz helaas geen automatische aansluiting wel handmatig gaat het blauwe licht op de radio aan dwz verbinding.
Bij bellen of gebeld worden wel repons via speakers maar geen werking van de microfoon dus de bellende partij hoort bestuurder niet!
Soms gaat de radio op error 80 ( bij uitzetten motor en weer starten is dit verholpen

Neptune1 12-08-09 19:37

Helaas ook bij mij geen autoconnect op de pioneer DEH-65BT, bij mijn oude telefoon een Sony Erikson werd de telefoon automatisch gezien bij het instappen en had ik gewoon verbinding via de autoradio.

Ik zou dit ook graag zo hebben met mijn vandaag aangeschafte iphone 3GS.

Wie weet raad?

Neptune1

hzl 13-08-09 09:38

uiteindelijk een nieuwe radio gekocht type alpine CDE-104BTI werkt prima.

Dropkikker 13-08-09 12:14

Prima radio, die heb ik ook!

iJST 16-10-09 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hzl (Bericht 236711)
Probleem met pioneer DEH-P55BT auto radio, dwz helaas geen automatische aansluiting wel handmatig gaat het blauwe licht op de radio aan dwz verbinding.
Bij bellen of gebeld worden wel repons via speakers maar geen werking van de microfoon dus de bellende partij hoort bestuurder niet!
Soms gaat de radio op error 80 ( bij uitzetten motor en weer starten is dit verholpen


Er is hiervoor nog geen oplossing?
is er een mogelijkheid om bluetooth aan/uit te zetten via een snelmenu? Nu moet je helemaal naar instellingen toe, een button zou wel handig zijn

Misschien hoort deze vraag ergens anders, maar heb mijn Iphone pas 2 dagen :rolleyes:

Dropkikker 16-10-09 12:12

Ja, via Sbsettings. Maar daarvoor moet je je iphone wel jailbreaken

Nielsracing 16-10-09 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dropkikker (Bericht 337649)
Prima radio, die heb ik ook!

Hier nog zo één;) Topding!

Dropkikker 16-10-09 16:32

Misschien voor jou ook tip, je kunt als je deze radio hebt aangesloten de Ipod niet via de Iphone zelf bedienen.
Nu is er een hack voor waarmee je de accessoirestand uitschakeld.
Via deze link iPhone MobileMusicPlayer Accessory Attached message.. Need a Hacker! - Page 3 - Mac Forums kun je zien wat je moet doen om alles te veranderen.

iJST 10-02-10 13:42

Ondertussen ben ik de Pioneer (55 BT) helemaal beu. Weet iemand of er een parrot carkit op aangesloten kan worden?

Groet Joost

tasarhans 25-02-10 20:52

Mijn ervaringen met de DEH 55 BT waren prima voor wat betreft pairing met de iphone... Wel een externe microfoon aansluiten (bijgeleverd volgens mij..//
Deze radio in de auto van min vriendin gehad tot deze eruit werd gejat..
Ik heb zelf de DEH 75 BT omdat deze een goede IPOD functie heeft (met de docking connector) kun je via BT de telefoon gebruiken en evt ook je muziek streamen.. ik vind de IPHONE BT a2dp op een 3g niet echt geweldig (lage bitsream denk ik, en het geluid hakkelt nogal eens) Op OS 3.0 werkte deze IPOD connector wel op mijn oude ipoid 30Gb maar de iphone werkte niet. (alleen random play) met de update naar 3.1.2 werkt ook de iphone super...

PS automatisch pairen: je moet de iphone nog wel opslaan in het geheugen nadat je deze gepaired hebt.,.. Werkt echt prima maar je moet wel goed de handleiding lezen (is niet helemaal intuitief...)

marcelca 25-02-10 21:58

Het wel of niet automatisch pairen ligt ook absoluut aan de radio en niet aan de iphone..

Ik heb een JVC KD-AVX77 autoradio, deze pairt automatisch, het bedienen voor de muziek kan ik kiezen of ik dat met de radio of met de headunit wil doen, en zelfs films en uitzending gemist kan ik kijken op de monitor van de radio.. ( is wel met een iPhone aansluitkabel )

Bluetooth muziek luisteren gaat ook, dit kan ik wel alleen bedienen vanaf de iphone



Misschien nog een tip voor iemand :

in de radio bij mij zit een adresboek, maar het versturen van contacten via bluetooth word niet ondersteunt door de iphone, ik nu heb met de App: Simanager mijn contacten op de sim kaart gekopieerd, de simkaart in een andere gsm gedaan en met de andere gsm mijn contacten via bluetooth in het adresboek van de radio gezet, deze houd ie gewoon in zijn geheugen..

kaart weer in de iphone en ik kan nu gewoon met mijn iphone vanauit het adresboek van de radio bellen


Wat ook erg grappig is, is dat spraakbesturing ook gewoon werkt, knopje van voicedial indrukken op de radio en spreken in de mic van de radio, en hij belt netjes het nummer van op 3GS

jtstyle 02-03-10 16:56

toch jammer dat apple daar niet aan heeft gedacht wel een telefoon van 700 eurotjes en niet op de radio kunnen beetje jammer dit
ps
bij mjn oude nokia moet ik de telefoon op geautoriseerd instellen dan maakt hij automaties verbinding
maar dat gaat niet met de iphone (wat kan je eigelijk wel met bleutooth)
gr jt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.