iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Krijg de simkaart er niet uit.. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27782-krijg-de-simkaart-niet.html)

Niessie 01-01-09 19:10

Krijg de simkaart er niet uit..
 
Beste,

Ik krijg echt met geen mogelijkheid mijn simkaart eruit. Ik wil nu de Iphone unlocken, maar kom zo geen stap verder. Ik heb op dit moment een simkaart met X-sim. Misschien komt het hier door, omdat het beide dikker is?

Ook kan het zijn dat hij beschadigd is, want iemand heeft de vorige keer met veel geweld dat ding er uit geprobeerd te krijgen :( Ik weet niet hoe fragiel dat mechanisme is?

Ik heb al geprobeerd met een rechte paperclip de kaart eruit te krijgen. Heeft iemand misschien tips voor mij?

Liefs,
Denise

evmw 01-01-09 20:02

Dat mechanisme is niet bepaald geschikt voor X-Sims en zo. Als hij er echt niet uitkomt zou ik gewoon even naar een Service Centre gaan voordat het hele simkaart-mechanisme kapot is.

iMario 01-01-09 20:57

Je kan je iPhone makkelijk openhalen en dan voorzichtig de simkaart eruit halen.
Je hoeft alleen maar de onderste 2 schroeven eruit te halen en dan met een zuignap het scherm omhoog halen. Check dit YouTube filmpje anders even: YouTube - iPhone 3G opened under 1 min

En als je het niet aandurft, dan kun je altijd nog contact opnemen met een of ander bedrijf die dat dan voor je fixt.

Niessie 01-01-09 23:16

Heel erg bedankt voor de reacties...

Ik ga eerst inderdaad maar naar een service punt. Dat met die zuignap durf ik inderdaad niet zo goed. Maar wel een geruststelling dat er nog een mogelijkheid bestaat om de Iphone te openen.

Liefs

klaverentwee 02-01-09 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niessie (Bericht 237460)
Heel erg bedankt voor de reacties...

Ik ga eerst inderdaad maar naar een service punt. Dat met die zuignap durf ik inderdaad niet zo goed. Maar wel een geruststelling dat er nog een mogelijkheid bestaat om de Iphone te openen.

Liefs

De manier die voor mij hielp is niet geheel risicoloos, maar ik had geluk en het ging goed.

Pak een stevig paperclip en maak mbv van een (spitsbek)tang een heel klein haaks hoekje aan het einde van de gedeeltelijk opengevouwen paperclip. Friemel dit haakje in het gaatje van de tray en trek er voorzichtig en met beleid aan. Je trekt hem er dan uit zonder dat je het normale mechanisme gebruikt. Ik hoefde bij mij niet eens zo hard te trekken, maar het originele mechanisme kan gewoon heel erg weinig druk zetten.

Maar nogmaals: dit is niet zonder risico!!!

bako 02-01-09 13:11

volgende keer als je een x-sim gebruikt moet je een plakband bovenop de bovenste sim doen dan kan je hem er makkelijker er uit halen door aan het plakband te trekken (dun plakband)

Niessie 02-01-09 22:41

Bedankt! Het is inmiddels gelukt :)

n_iphone 12-06-10 21:59

Hoe is het je gelukt? want ik zit met het zelfde probleem:(

TimoV 13-06-10 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n_iphone (Bericht 464108)
Hoe is het je gelukt? want ik zit met het zelfde probleem:(

Volgens mij is ze naar een Service Punt gegaan. Bijv. een MacStore of een T-Mobile shop, denk ik :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.