iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Screenshots gemaakt met verscheidene programma's wazig op computer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27859-screenshots-gemaakt-verscheidene-programma-s-wazig-op-computer.html)

Sandos 02-01-09 21:49

Screenshots gemaakt met verscheidene programma's wazig op computer
 
2 Bijlage(n)
Hallo,

Elke keer als ik een screenshot van mijn iPod maak, zij het met Screenshot zij het met Dock, en ik SSH 'm op mijn PC komt hij er mooi scherp vanaf. Als ik deze echter in Acrobat/Word importeer (en ik vermoed ook andere programma's minus image editing software) wordt hij behoorlijk wazig. Ik heb een vergelijking toegevoegd om te zien wat ik bedoel.

NB: Ik heb niks geresized of wat dan ook in word. Dat is de rechtstreekse import. oops, wel geresized, maar maakt in principe niet uit want het is hetzelfde resultaat.

Is dit altijd zo en moet ik dus maar met slechte kwaliteit afbeeldingen mijn document afmaken of kan ik ze ook scherp houden?

Bij voorbaat dank
Sandos

Edit: zie net dat mn png als jpg is geupload. :confused: dan maar een psdtje.

iMario 02-01-09 22:14

Mail je screenshot eens naar jezelf, zo doe ik het altijd, werkt perfect.

Edit:

Ik zie nu dat je nog op firmware 1.1.3 draait, die is heel erg oud al...
Ik kan me nog goed herinderen dat ik die 'Screenshot' app gebruikte, met als resultaat: wazige screenshots.
Ik raad je aan om te updaten naar firmware 2.2, screenshots maken met je iPhone/iPod touch zit standaard in firmware 2.2 ingebakken!
Nooit geen wazige screenshots meer, wat wil je nog meer?

Succes.

bako 02-01-09 22:22

oo vandaar ssh in je iphone sorry ik had niet goed opgelet

Sandos 02-01-09 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 238308)
Sandos,

Ik zie nu dat je nog op firmware 1.1.3 draait, die is heel erg oud al...
Ik kan me nog goed herinderen dat ik die 'Screenshot' app gebruikte, met als resultaat: wazige screenshots.
Ik raad je aan om te updaten naar firmware 2.2, screenshots maken met je iPhone/iPod touch zit er standaard ingebakken!
Nooit geen wazige screenshots meer, wat wil je nog meer?

Succes.


Hallo iMario,

Bedankt voor je reply.
Oorspronkelijk was ik ook van plan om 2.2 te installeren, maar ik begreep dat ik hiervoor mijn iPod moet restoren. Probleem: mijn PC is recentelijk geformatteerd en mijn complete iTunes library is pleite (wat me wel eraan doet denken dat ik deze misschien van mijn iPod zou kunnen backupen?:D *SSH't snel erin*). Restoren zou betekenen UUUREN die liedjes bij elkaar schrapen - broers die je muziek onder het mom van 'opruimen' overal en nergens neerzetten..

Ik laat zo wel even weten of ik iets bereik met SSHen.

Mvg
Sandos

iMario 02-01-09 22:25

Met dit programaatje kun je je muziek van je iPod touch overzetten naar je PC :)

Sandos 02-01-09 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 238319)
Met dit programaatje kun je je muziek van je iPod touch overzetten naar je PC :)

Bedankt voor de hulp, maar ik heb al mijn muziek nog. Ze staan alleen her en der over de computer verspreid. Beetje een rotklus om dat bijeen te schrapen.

Ik heb inmiddels een library file gevonden, maar moet nog even kijken of hij nog wel werkt. Weet iemand of er een library file op mijn iPod staat?

iMario 02-01-09 22:44

Wat wil je precies van je iPod af halen dan?
Muziek staat heel apart in 100 verschillende mappen kan ik je alvast zeggen.

Sandos 02-01-09 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 238340)
Wat wil je precies van je iPod af halen dan?
Muziek staat heel apart in 100 verschillende mappen kan ik je alvast zeggen.

Ik bedoel niet mijn library-muziek, maar het bestand waar (vermoedelijk) de locaties van alle liedjes in staan. Als ik die kan importeren in iTunes zou hij als het goed is alles automatisch in iTunes zetten.

iMario 02-01-09 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sandos (Bericht 238342)
Ik bedoel niet mijn library-muziek, maar het bestand waar (vermoedelijk) de locaties van alle liedjes in staan. Als ik die kan importeren in iTunes zou hij als het goed is alles automatisch in iTunes zetten.

Aha! Succes daarmee :)

Sandos 02-01-09 23:07

Toch maar dat CopyTrans gedownload, ik word gek van al die omslachtigheid. Bedankt voor de tip.

iMario 02-01-09 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sandos (Bericht 238361)
Toch maar dat CopyTrans gedownload, ik word gek van al die omslachtigheid. Bedankt voor de tip.

Geen probleem, hoor..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.