iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen GSM verbinding (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/27871-geen-gsm-verbinding.html)

Questor 03-01-09 04:24

Geen GSM verbinding
 
Wie kan me helpen.

Ik heb gisteren een Iphone 3G 16GB op de kop getikt die zo te zien een tikje heeft opgelopen (buitenkant deuk). Nu heb ik dus geen originele sim dus ben in eerste instantie met de unlock bezig gegaan. Als ik toen eenmaal een connectie kreeg was het maar even en daarna veranderde alles naar no service. Gezien de vibra ook niet werkte heb ik de foon maar open gemaakt en daar de vibra op zijn plek gezet... verders niets. Nu ik opnieuw mijn foon aan zet zie ik helemaal geen logo meer wat ik ook doe... en zelfs uit airplane modus zoekt hij ongeveer 1/10de van een seconde en dan zie ik de 4 streepjes weer in mijn scherm. Na een tijdje (paar minuten) veranderen deze naar no service.

Heeft iemand enig idee wat er nou precies mis is... is dit een hardware issue of toch een software issue... Dat leuke foontje heeft me ondertussen al wat kopzorgen gegeven...

ButcherJF 03-01-09 09:51

Ik denk dat nog niet met zekerheid te zeggen is of het hard- of softwarematig is. In het Yellowsn0w-topic zijn de resultaten nogal wisselend tot nu toe, misschien werkt ie bij jou ook (nog) niet goed. Even wachten op de defintieve versie, denk ik.

Questor 03-01-09 11:01

Ja maar voorheen kreeg ik af en toe nog na searching een logo te zien... nu doet hij nog geen seconde searching en dan is het afgelopen

bako 03-01-09 14:29

heb je al ge probeert hem te herstellen

Questor 03-01-09 17:14

Ja al meerdere malen maar niets werkt... Ik heb hem nu net weer hersteld... zou ik 112 moeten kunnen bellen als hij gelocked is en aangeeft emercy calls only... want dat werkt namelijk ook niet bij me. GPS en Wi-Fi werken overigens wel goed

evmw 03-01-09 17:35

Toevallig het palletje intern van het logic board afgebroken (die tegen de zilveren rand zit, die vervolgens weer als antenne dient). Dit dingetje zit naast het schroefje met de 'do not remove' sticker.

Questor 03-01-09 17:40

Hmmmz ik heb de vibra recht geduwd en die zit daar denk ik redelijk dichtbij? De vibra zat tegen de casing van het board aan... zou dat het kunnen zijn en hoe te fixen?

Questor 03-01-09 18:12

dat was het helaas niet

Questor 03-01-09 18:48

Iemand nog een idee?

Questor 03-01-09 20:38

Oke kleine update... nu doet hij na de unlock veel lang searching maar krijg dan no service

evmw 03-01-09 20:48

Kan alarmnummers bellen nu wel of niet? Dan weet je namelijk eigenlijk direct of het hardware of software probleem is.

Questor 03-01-09 21:40

nee dat gaat niet... krijg dan gewoon niets te pakken

Questor 03-01-09 21:58

Oke nog gekker... ik zag ineens NL KPN staan... ik rende naar boven toe en kreeg wonderbaarlijk genoeg 4 streepjes en kon bellen.. .wat ik ook 7 minuten deed... toen liep ik naar beneden... en plof de lijn viel weg en meteen no service... krijg niets meer terug... Kan mijn hardware dan nog fout zijn?

bako 04-01-09 02:11

ik denk dat je een hardwarematig probleem heb en dat je het even na met laten kijken
meschien een nuttelose tip maar probeer een een beetje te schudden met je iphne want het kan zijn dat hij gewoon even contact maken

Questor 04-01-09 13:11

Hmmmz heb hem al flink geschud :) Enige gekke is dat ik dus 2x heb kunnen bellen en toen liep ik naar beneden en verbinding dood. Heb hem ook al open gehad en de antenne proberen te verbinden met metaal maar dat werkte ook niet. Tijdens het bellen kon ik overigens gewoon boven heen en weer lopen en gebeurde niets maar zodra ik een verdieping lager kwam bibi....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.