iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   europese volume limiet weghalen ( uncap volumelimit ) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28200-europese-volume-limiet-weghalen-uncap-volumelimit.html)

thahype 09-01-09 02:01

europese volume limiet weghalen ( uncap volumelimit )
 
Beste mede iphoners,

ik heb hiervoor ook al twee ipod nano's 3g gehad en de ene was een amerikaanse en de ander een europese. Zoals de meesten weten zijn alle europese ipod's "gecapped" zodat je niet je oortjes kan opblazen. Maar voor degenen die zich hier MATELOOOOS aan ergeren heb ik hier de oplossing.

wat heb je nodig:

een iphone 3g ( ik heb het nog niet uitgetest op een iphone 2g )
jailbrake
netatalk ( via cydia te downloaden bij resources onderaan )
appletrans ( software te dowloaden via link ftp://ftp.apple.com/developer/Tool_C...eTrans_1.2.dmg )

Als je je iphone hebt gejailbraked open dan cydia en download netatalk. Deze app zorgt ervoor dat je via je mac of pc naar je iphone kan browsen via de finder of explorer. Je iphone zal zich in je netwerk ( je moet dus wel Wi-Fi hebben zodat je iphone op hetzelfde netwerk zit als je mac of pc ) voordoen als een computersysteem.

ALs je in finder of explorer je iphone hebt gevonden log dan in als "root" en type het standaard paswoord "alpine".

kopieer het volgende bestand:

Root/System/Library/PrivateFramework/Celestial.framework/RegionalVolumeLimit.plist

naar bijvoorbeeld je desktop en open dit met het programma appletrans. ( ik heb zelf een mac dus weet niet met welke programma's op windows je een .plist kan uitlezen en bewerken.).

Eenmaal in appletrans geopend zie je het tekstbestand met een heleboel keys die de waarde hebben van "0.82999999" (of 0.83). Verander al deze waardes in "1". Eenmaal veranderd sla je het document op met de optie save as als "original". hij zal de inhoud in originele vorm bewaren. Je moet waarschijnlijk alleen nog .plist achter de bestandsnaam plakken want dat geeft hij niet mee.

Nu heb je de aangepaste file en zet je deze via je finder of exlorer terug in de directory :

Root/System/Library/PrivateFramework/Celestial.framework/

en kies je ervoor het bestand te vervangen.

herstart je iphone en je horen dat je mischien toch liever het geluid niet zo hard zou willen als hij nu gaat ...

;)

Thahype

nibbit88 09-01-09 03:25

Zoveel moeite terwijl je gwn volumeboost kunt downloaden in cydia, zelfde effect..

iMario 09-01-09 04:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 241610)
Zoveel moeite terwijl je gwn volumeboost kunt downloaden in cydia, zelfde effect..

Toch leuk dat hij dit uitvind en het will delen. Alleen een beetje laat :p

iScorpio 09-01-09 07:20

Hmmm, deze oplossing was al veel eerder bekend op dit forum en is al vaker aan bod gekomen. En daarnaast kan je deze oplossing tegenwoordig ook via Cydia installeren. Is dus niet een nieuwe tweak.

thahype 09-01-09 08:01

wow!
 
hahahhah en ik maar zoeken en zoeken en kon het nergens vinden!

is er gewoon een appie voor ...

hgehegheghehgheghehegg

njim 11-01-09 17:46

en hoeheet die app in cydia==??

iScorpio 11-01-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door njim (Bericht 242675)
en hoeheet die app in cydia==??

Ik weet dat zoeken heel moeilijk kan zijn :rolleyes: maar als je eens in Cydia zoekt op het woord 'volume' kom je vanzelf 'Volume Boost' tegen.

thahype 11-01-09 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 242680)
Ik weet dat zoeken heel moeilijk kan zijn :rolleyes: maar als je eens in Cydia zoekt op het woord 'volume' kom je vanzelf 'Volume Boost' tegen.

moet je dan niet een source installen die er standaard niet inzit? want ik heb namelijk voordat ik op mijn oplossing kwam ook gezocht op "volume" ," uncap" en nog wat .. maar niks te vinden ...

njim 12-01-09 07:51

staat niks van in cydia,,,,
welke source moet ik toevoegen,, alvast bedankt

Tijn1 12-01-09 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door njim (Bericht 242842)
staat niks van in cydia,,,,
welke source moet ik toevoegen,, alvast bedankt

de package met volume boost zit in de repo van iclarified.
Index of /

Gekko 12-01-09 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 242848)
de package met volume boost zit in de repo van iclarified.
Index of /


Het kan aan mijn gehoor liggen, maar de volume die uit de speaker komt is niet harder geworden.
Als ik mijn oordopjes gebruik zeker wel..

Jouke 13-01-09 10:57

Zelfde hier. Met Volumeboost lijkt het volume uit de oordopjes hoger, echter het is mij te doen om het volume uit de speaker. Deze is danig laag dat ik de telefoon bijna in mijn oor moet houden om iets te horen.
@TS: kan je via jou methode wel het geluid van de speaker opkrikken?

Reverb 13-01-09 11:40

Vind zo apart dat jullie bijna niks kunnen horen uit de speaker. Ik gebruik geen booster en heb hem nooit op max. staan, want dat vind ik hem 'overschreeuwen'. Via de koptelefoon heb ik het volume ook nooit maximum open staan. Waarschijnlijk luisteren jullie dan naar laag genormaliseerde audio ofzo.

Bomans 13-01-09 11:48

Neen, de speaker van de 3G is beter (lees luider) dan die van de eerste gen iphone.

ivoback 25-01-09 12:14

kan je hem niet gewoon naar 1.3 zetten of 1.5 ofzo gaat die dan nog harder??:P want die oordopjes kunne met bijvoorbeeld een ipod shuffle veeeeel harder zelfde oordopjes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:03.