iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Virusscan op iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28263-virusscan-op-iphone.html)

jpke 10-01-09 00:01

Virusscan op iPhone
 
Heey,
'k Vroeg me af ofdat er op de iPhone een virusscan staat. :p
Want moest je perongeluk op een foute site zitten dan heb je het vlaggen. ^^
Grtz, Jeroen

Gilliam 10-01-09 01:19

En waarom zou je je iPhone virus scannen?

Y-Less 10-01-09 01:37

De iPhone gebruikt de Mac OS X technologie. As far my concern heeft de iPhone dat niet echt nodig. 't bewezen dat Mac OS X toch wel een vrij virus vrij besturingsysteem is, not forgot to mention dat de iPhone dat ook is.

InternetRebel 10-01-09 02:04

Zolang het niet lukt om op de iPhone bestanden te downloaden die je ook uit kunt voeren zal het helemaal wel loslopen.

Gilliam 10-01-09 13:06

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek dat je op het idee komt als je windows gebruikt...

bako 10-01-09 14:23

er zijn wel egte virussen op fw 1.1.1 tot 1.1.4
dus het idee is niet gek maat zover ik weet zijn er geen virussen op 2.0 versies

TheStijg 12-01-09 22:11

Lol, firewall op je iPhone :D.
Moet je er wel ''even'' Windows (mobile?) op zetten, maar ik denk dat veel mensen daarvoor naar de iPhone zijn gestapt... Haha!

Het zal me niet verbazen als het iemand als is gelukt.. Slimme mensen die dat flikken, net als jailbreaken en yellowsnOw, wie bedenkt dat allemaal? :O Zooo'n ingewikkeld apparaat..

venereaz 14-01-09 18:27

hmm vind het ook geen zo'n gekke vraag, vroeg of laat zullen er wel virussen voor gemaakt worden maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)

Thaan 14-01-09 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venereaz (Bericht 243904)
hmm vind het ook geen zo'n gekke vraag, vroeg of laat zullen er wel virussen voor gemaakt worden maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)

Het is dus absoluut wel een rare vraag, wat een onzin een virusscanner.
Mag toch ten zeerste hopen dat dit niet onderbouwd hoeft te worden.

InternetRebel 15-01-09 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venereaz (Bericht 243904)
...maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)

Dit is echt het domste argument wat ik altijd maar weer opnieuw hoor van Windows gebruikers. Bedoel het niet persoonlijk hoor, maar het is een redenering van niks. :rolleyes:

Wat willen gasten die virussen maken. Aandacht? Bekendheid? In het nieuws komen? Meestal wel iets in die richting. Hoeveel virussen zijn er inmiddels voor Windows? Duizenden? Tienduizenden? Volgens mij zelfs wel richting honderdduizenden.

Hoe dan ook; als je een virus voor Windows weet te maken, wat dan? Denk je dat er nog iemand van op kijkt? Zal je ook nog maar ERGENS op Internet vermeld worden? Lijkt me niet. Dagelijks komen er nieuwe virussen voor Windows en als er een keer niet een virus verschijnt genereert Windows zelf wel weer een bug met vergelijkbare gevolgen.

Maar wat denk je dat er gebeurt als je het eerste echt Mac virus weet te maken? De hele Mac community zal op zijn kop staan, je haalt gegarandeerd ALLE voorpagina's van iedere tech-gerelateerde site die er maar is, waarschijnlijk zelfs wel een aantal kranten.

Voor iemand die een virus wil maken is de Mac dus VEEL interessanter, DAAR zou je "bekendheid" mee weten te krijgen.

Gekko 15-01-09 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 244101)
Dit is echt het domste argument wat ik altijd maar weer opnieuw hoor van Windows gebruikers. Bedoel het niet persoonlijk hoor, maar het is een redenering van niks. :rolleyes:

Wat willen gasten die virussen maken. Aandacht? Bekendheid? In het nieuws komen? Meestal wel iets in die richting. Hoeveel virussen zijn er inmiddels voor Windows? Duizenden? Tienduizenden? Volgens mij zelfs wel richting honderdduizenden.

Hoe dan ook; als je een virus voor Windows weet te maken, wat dan? Denk je dat er nog iemand van op kijkt? Zal je ook nog maar ERGENS op Internet vermeld worden? Lijkt me niet. Dagelijks komen er nieuwe virussen voor Windows en als er een keer niet een virus verschijnt genereert Windows zelf wel weer een bug met vergelijkbare gevolgen.

Maar wat denk je dat er gebeurt als je het eerste echt Mac virus weet te maken? De hele Mac community zal op zijn kop staan, je haalt gegarandeerd ALLE voorpagina's van iedere tech-gerelateerde site die er maar is, waarschijnlijk zelfs wel een aantal kranten.

Voor iemand die een virus wil maken is de Mac dus VEEL interessanter, DAAR zou je "bekendheid" mee weten te krijgen.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Echter wat er overblijft is de vraag over de virusscanner.
Nou gezien bovenstaande lijkt me dit dus totaal niet nodig, omdat er simpelweg geen "echte virussen" zijn die je iPhone kunnen aantasten.
En geen virussen betekend ook geen virusscanner.
Als ze er wel zijn, zal er echt wel een oplossing voor komen, wees daar maar niet bang voor.
Maar waarom is het nog steeds niet gelukt om een "echte" Mac virus te maken?? Omdat het simpelweg nu (nog) te moeilijk is..

bako 15-01-09 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venereaz (Bericht 243904)
hmm vind het ook geen zo'n gekke vraag, vroeg of laat zullen er wel virussen voor gemaakt worden maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)

iphone is een telefoon windows is meer een computer denk ik ik haha:rolleyes:
je heb natuulijk ook Windows mobile maar dat is veel anders
en ik denk dat het meer chat is
want het is geen ervaring

Chrisl 15-01-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 244331)
iphone is een telefoon windows is meer een computer denk ik

Dacht het niet......


En PS, het is iPhone..... niet iphone.:p

ppl 16-01-09 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 242150)
er zijn wel egte virussen op fw 1.1.1 tot 1.1.4
dus het idee is niet gek maat zover ik weet zijn er geen virussen op 2.0 versies

Dan weet jij meer dan SANS, US-CERT, etc. want daar heb ik nog geen enkele alert van mogen ontvangen met iets over de iPhone en virussen. Wel dingen over de iPhone en security bugs. Bedoel je niet gewoon domweg security bugs/exploits?

Een virusmaker wil overigens diverse dingen: schade berokkenen (dat mag dus niet), kennis opdoen (virussen worden dan alleen gemaakt en getest, niet vrijgegeven; deze manier van werken is overigens volledig legaal en wordt ook vaak gebruikt bij de antivirusfabrikanten en security experts), winnen van een wedstrijd of de al eerder genoemde dingen zoals faam. Het is dus maar net wat je doel is en wat misschien bepaald voor welk platform je het virus schrijft. Marktaandeel is maar een erg kleine factor maar wel eentje die vaak leidend is bij de mensen die graag schade willen berokkenen. Meestal willen die dat op een zo groot mogelijke schaal willen doen. Gezien de installbase van Windows vs. MacOS X en Linux heb je dan meer aan een virus voor Windows omdat die installbase dus groter is en je daarmee ook veel meer mensen treft en dus meer schade aanricht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:53.