//

Virusscan op iPhone

Virusscan op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heey, 'k Vroeg me af ofdat er op de iPhone een virusscan staat. Want moest je perongeluk op een foute site zitten dan heb je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-01-09, 00:01
jpke's schermafbeelding
jpke jpke is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 175
Standaard Virusscan op iPhone

Heey,
'k Vroeg me af ofdat er op de iPhone een virusscan staat.
Want moest je perongeluk op een foute site zitten dan heb je het vlaggen. ^^
Grtz, Jeroen
__________________
Mooie zwarte iPhone 3G 16Gb
FW: 3.0 Legaal gekocht in Fnac (België)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-09, 01:19
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

En waarom zou je je iPhone virus scannen?
  #3  
Oud 10-01-09, 01:37
Y-Less's schermafbeelding
Y-Less Y-Less is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 119
Stuur een bericht via MSN naar Y-Less
Standaard

De iPhone gebruikt de Mac OS X technologie. As far my concern heeft de iPhone dat niet echt nodig. 't bewezen dat Mac OS X toch wel een vrij virus vrij besturingsysteem is, not forgot to mention dat de iPhone dat ook is.
__________________
8GB iPhone 3G - 2.2 w/ Jailbreak
Dedicated Cydia User and Prouth Senior Member of iPhoneClub.nl
  #4  
Oud 10-01-09, 02:04
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Zolang het niet lukt om op de iPhone bestanden te downloaden die je ook uit kunt voeren zal het helemaal wel loslopen.
__________________
...
  #5  
Oud 10-01-09, 13:06
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek dat je op het idee komt als je windows gebruikt...
  #6  
Oud 10-01-09, 14:23
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

er zijn wel egte virussen op fw 1.1.1 tot 1.1.4
dus het idee is niet gek maat zover ik weet zijn er geen virussen op 2.0 versies
  #7  
Oud 12-01-09, 22:11
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Lol, firewall op je iPhone .
Moet je er wel ''even'' Windows (mobile?) op zetten, maar ik denk dat veel mensen daarvoor naar de iPhone zijn gestapt... Haha!

Het zal me niet verbazen als het iemand als is gelukt.. Slimme mensen die dat flikken, net als jailbreaken en yellowsnOw, wie bedenkt dat allemaal? Zooo'n ingewikkeld apparaat..
__________________
Vertrouw nooit iemand met een eendje als schermafbeelding...
  #8  
Oud 14-01-09, 18:27
venereaz venereaz is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 109
Standaard

hmm vind het ook geen zo'n gekke vraag, vroeg of laat zullen er wel virussen voor gemaakt worden maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)
  #9  
Oud 14-01-09, 19:25
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door venereaz Bekijk bericht
hmm vind het ook geen zo'n gekke vraag, vroeg of laat zullen er wel virussen voor gemaakt worden maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)
Het is dus absoluut wel een rare vraag, wat een onzin een virusscanner.
Mag toch ten zeerste hopen dat dit niet onderbouwd hoeft te worden.
  #10  
Oud 15-01-09, 02:28
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door venereaz Bekijk bericht
...maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)
Dit is echt het domste argument wat ik altijd maar weer opnieuw hoor van Windows gebruikers. Bedoel het niet persoonlijk hoor, maar het is een redenering van niks.

Wat willen gasten die virussen maken. Aandacht? Bekendheid? In het nieuws komen? Meestal wel iets in die richting. Hoeveel virussen zijn er inmiddels voor Windows? Duizenden? Tienduizenden? Volgens mij zelfs wel richting honderdduizenden.

Hoe dan ook; als je een virus voor Windows weet te maken, wat dan? Denk je dat er nog iemand van op kijkt? Zal je ook nog maar ERGENS op Internet vermeld worden? Lijkt me niet. Dagelijks komen er nieuwe virussen voor Windows en als er een keer niet een virus verschijnt genereert Windows zelf wel weer een bug met vergelijkbare gevolgen.

Maar wat denk je dat er gebeurt als je het eerste echt Mac virus weet te maken? De hele Mac community zal op zijn kop staan, je haalt gegarandeerd ALLE voorpagina's van iedere tech-gerelateerde site die er maar is, waarschijnlijk zelfs wel een aantal kranten.

Voor iemand die een virus wil maken is de Mac dus VEEL interessanter, DAAR zou je "bekendheid" mee weten te krijgen.
  #11  
Oud 15-01-09, 09:16
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel Bekijk bericht
Dit is echt het domste argument wat ik altijd maar weer opnieuw hoor van Windows gebruikers. Bedoel het niet persoonlijk hoor, maar het is een redenering van niks.

Wat willen gasten die virussen maken. Aandacht? Bekendheid? In het nieuws komen? Meestal wel iets in die richting. Hoeveel virussen zijn er inmiddels voor Windows? Duizenden? Tienduizenden? Volgens mij zelfs wel richting honderdduizenden.

Hoe dan ook; als je een virus voor Windows weet te maken, wat dan? Denk je dat er nog iemand van op kijkt? Zal je ook nog maar ERGENS op Internet vermeld worden? Lijkt me niet. Dagelijks komen er nieuwe virussen voor Windows en als er een keer niet een virus verschijnt genereert Windows zelf wel weer een bug met vergelijkbare gevolgen.

Maar wat denk je dat er gebeurt als je het eerste echt Mac virus weet te maken? De hele Mac community zal op zijn kop staan, je haalt gegarandeerd ALLE voorpagina's van iedere tech-gerelateerde site die er maar is, waarschijnlijk zelfs wel een aantal kranten.

Voor iemand die een virus wil maken is de Mac dus VEEL interessanter, DAAR zou je "bekendheid" mee weten te krijgen.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Echter wat er overblijft is de vraag over de virusscanner.
Nou gezien bovenstaande lijkt me dit dus totaal niet nodig, omdat er simpelweg geen "echte virussen" zijn die je iPhone kunnen aantasten.
En geen virussen betekend ook geen virusscanner.
Als ze er wel zijn, zal er echt wel een oplossing voor komen, wees daar maar niet bang voor.
Maar waarom is het nog steeds niet gelukt om een "echte" Mac virus te maken?? Omdat het simpelweg nu (nog) te moeilijk is..
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
  #12  
Oud 15-01-09, 17:32
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door venereaz Bekijk bericht
hmm vind het ook geen zo'n gekke vraag, vroeg of laat zullen er wel virussen voor gemaakt worden maar voorlopig hebben ze er meer aan om voor windows virussen te maken (meer gebruikers)
iphone is een telefoon windows is meer een computer denk ik ik haha
je heb natuulijk ook Windows mobile maar dat is veel anders
en ik denk dat het meer chat is
want het is geen ervaring

Laatst gewijzigd door bako; 15-01-09 om 17:34.
  #13  
Oud 15-01-09, 18:03
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
iphone is een telefoon windows is meer een computer denk ik
Dacht het niet......


En PS, het is iPhone..... niet iphone.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #14  
Oud 16-01-09, 00:37
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bako Bekijk bericht
er zijn wel egte virussen op fw 1.1.1 tot 1.1.4
dus het idee is niet gek maat zover ik weet zijn er geen virussen op 2.0 versies
Dan weet jij meer dan SANS, US-CERT, etc. want daar heb ik nog geen enkele alert van mogen ontvangen met iets over de iPhone en virussen. Wel dingen over de iPhone en security bugs. Bedoel je niet gewoon domweg security bugs/exploits?

Een virusmaker wil overigens diverse dingen: schade berokkenen (dat mag dus niet), kennis opdoen (virussen worden dan alleen gemaakt en getest, niet vrijgegeven; deze manier van werken is overigens volledig legaal en wordt ook vaak gebruikt bij de antivirusfabrikanten en security experts), winnen van een wedstrijd of de al eerder genoemde dingen zoals faam. Het is dus maar net wat je doel is en wat misschien bepaald voor welk platform je het virus schrijft. Marktaandeel is maar een erg kleine factor maar wel eentje die vaak leidend is bij de mensen die graag schade willen berokkenen. Meestal willen die dat op een zo groot mogelijke schaal willen doen. Gezien de installbase van Windows vs. MacOS X en Linux heb je dan meer aan een virus voor Windows omdat die installbase dus groter is en je daarmee ook veel meer mensen treft en dus meer schade aanricht.

Laatst gewijzigd door ppl; 16-01-09 om 00:44.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.