iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   tijdens bellen geen spraak (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28538-tijdens-bellen-geen-spraak.html)

jmv1960 14-01-09 20:46

tijdens bellen geen spraak
 
probleem: tijdens het bellen met mijn i phone 3G hoor ik de ander wel duidelijk alleen horen zij mij helemaal niet. dit is nu al een dag en weet niet waar t aan ligt. heb volgens mij niks raars gedaan.....
wie kan mij helpen of heeft ideeen...

Buzze 14-01-09 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmv1960 (Bericht 243996)
probleem: tijdens het bellen met mijn i phone 3G hoor ik de ander wel duidelijk alleen horen zij mij helemaal niet. dit is nu al een dag en weet niet waar t aan ligt. heb volgens mij niks raars gedaan.....
wie kan mij helpen of heeft ideeen...

Zet je per ongeluk het geluid niet uit tijdens het bellen?
Of heb je een hoesje die de microfoon belemmerd?

jmv1960 14-01-09 20:57

nee, niks van dat alles, maar als je geluid uit staat tijdens het bellen betekend toch juist dat jij niks hoort van degene die jou belt of die jij belt??? dit is juist andersom, zij horen mij niet...

Buzze 14-01-09 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmv1960 (Bericht 244003)
nee, niks van dat alles, maar als je geluid uit staat tijdens het bellen betekend toch juist dat jij niks hoort van degene die jou belt of die jij belt??? dit is juist andersom, zij horen mij niet...

Ja klopt maar tijdens het bellen, heb je een functie om je microfoon af te sluiten zodat de andere persoon je niet hoort.
Nu was mijn vraag of je deze functie per ongeluk niet activeert.

jmv1960 14-01-09 21:04

sorry hoor maar heb m net... waar of hoe zit die functie??

Buzze 14-01-09 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmv1960 (Bericht 244007)
sorry hoor maar heb m net... waar of hoe zit die functie??

Dus tijdens het bellen kijk je op je scherm, daar zie je 6 vakjes met telkens een functie.
De functie die ik bedoel is links boven...
Als je daarop drukt, zal de persoon aan de andere kant je niet horen (je schakelt de microfoon uit)

jmv1960 14-01-09 21:12

dat is het niet....

tiesto 19-01-09 23:48

heb hetzelfde probleem. Iemand suggesties? Heb net als jmv1960 een 16gb 3g, net nieuw. Het is ook niet zo dat de iphone aangeeft dat m'n mic er nog in zit zoals je in veel fora leest.
Hopelijk heeft iemand een tip; of heb jij al een oplossing jmv1960?

bako 20-01-09 16:50

blaas even goed in je headset doe je headset er een paar keer in en er uit
probeer het

jmv1960 20-01-09 20:20

mijn oplossing....:
telefoon terug brengen... ik kreeg zo een nieuwe!!! waarschijnlijk een wwat vaker voorkomend probleem. dus er is geen oplossing voor en dat met je headset is t dus ook echt niet....
succes

MrJericho 22-03-09 18:11

Ik heb hetzelfde probleem, ik word er helemaal gek van, ik ga maandag gelijk terug, is nu al de 3de keer dat ik met dit probleem terug ga!

bako 23-03-09 18:12

vind ik wel een beetje slordig van apple (dat het fout gaat)
want het is vaker gebeurd

800e post :p

MrJericho 23-03-09 20:07

Ja, nu ben ik terug gegaan en zeggen ze wederom dat ze mijn iphone gaan opsturen dat is nu al de zoveelste keer. Ik heb T-mobile gebeld om te vragen hoe dit zit en of ik gewoon een nieuwe kan krijgen aangezien ik ook recht heb op mijn contract te beindigen. Men geeft aan toch geen nieuwe iPhone te kunnen geven alleen een toestel wat maximaal 8 dagen bij iemand anders in zijn bezit is geweest. Ik ga hier niet mee accoord en geef aan dat als ik mijn contract beeindig en ik opnieuw aansluit ook een nieuw toestel krijg. Mevrouw van T-mobile geeft mij in deze gelijk een geeft aan dat te moeten doen....

Vreemd verhaal, ik ben zojuist mijn log opgevraagd bij T-mobile om een goede brief op te kunnen stellen. Ik ga waarschijnlijk ook een pagina opzetten waar mensen met dezelfde klachten bij elkaar kunnen komen om dan met een aantal tegelijk een klacht in te dienen.... als ik hier meer over weet / heb dan laat ik het wel weten...!

Mijn hele verhaal

8 augustus 2008
Aankoop van mijn iPhone bij T-shop Schalkwijk te Haarlem. 16GB editie zwart van kleur. Standaard prijs van het toestel bedraagt € 1308,94. In combinatie met een abonnement en als bestaande klant was het toestel € 19,95.

27 januari 2009
Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de helpdesk van T-mobile met het verhaal dat mijn accu van de iPhone het bij normaal gebruik nog geen volledige werkdag vol houd. De medewerker van T-mobile heeft mij aangegeven om verschillende opties van de telefoon uit te schakelen, denk hierbij aan bluetooth en Wi-Fi. En eventueel een hardreset van het toestel in combinatie met een software herstel vanuit iTunes. Mocht dit niet werken dan moest ik langs de plaatselijke T-shop gaan.

29 januari 2009
Gezien het feit dat de problemen van de korte accu duur nog steeds voort duurt ben ik vandaag langs de T-shop gegaan in Haarlem (Schalkwijk). Men gaf aan dat ik echt alleen de opties bluetooth en Wi-Fi aan moest zetten wanneer ik het nodig had en dat smartphones bekend staan om de korte accu duur. Ik heb aangegeven dat ik mij wel kan voorstellen dat de accu duur minder lang is als een standaard mobiele telefoon gezien alle extra opties van het toestel. Ik heb wel aangegeven dat de duur van deze accu wel erg slecht is en dit niet klopt. Ze raden mij aan om de accu van het toestel eerst volledig leeg te laten lopen voor ik een herstel moest doen en dan even opnieuw proberen. Ik heb aangegeven dat ik dit al een keer gedaan heb en geen baat heb gehad. De medewerker vertelde mij om dit nogmaals te doen.

13 maart 2009
Ik ben wederom naar de T-shop terug gegaan in Haarlem om mijn beklag te doen over mijn toestel aangezien er nog steeds geen verbetering is nadat ik alle mogelijkheden heb uitgeprobeerd. De medewerker van de T-shop heeft aangegeven het toestel op te gaan sturen ter reparatie.

19 maart 2009
Ik heb vandaag een SMS ontvangen met de berichtgeving dat mijn toestel klaar ligt bij de T-shop. Ik ben na mijn werk direct naar de T-shop gegaan om mijn toestel op te halen. Bij aankomst in de T-shop kreeg ik te horen dat mijn toestel is omgewisseld voor een nieuw toestel.

20 maart 2009
Ik heb op vandaag mijn telefoon volledig ingesteld met alle functionaliteiten die ik gebruik, iTunes, Exchange email etc. etc. Na het instellen heb ik direct iemand gebeld vanuit mijn adressenboek. Nadat ik verbinding had met de betreffende persoon kon ik wel die persoon verstaan alleen kon hij mij niet verstaan. Ik dacht in de eerste instantie nog aan een storing in het netwerk dus ik heb direct even terug gebeld. Men kon mij nog steeds niet horen. Ik heb vervolgens naar een vast lijn gebeld en ook hier had ik hetzelfde probleem. Ik heb op eigen initiatief wederom een hardreset gedaan en een software herstel vanuit iTunes. Dit mocht allemaal niet baten en ik bleef het defect houden.

Ik ben vandaag direct terug gegaan naar de T-shop met mijn nieuwe toestel en mijn nieuwe probleem. De medewerker vond het vreemd maar zou het toestel wederom op gaan sturen. Nadat ik thuis was aangekomen belde de medewerker van de T-shop mij op en vroeg mij of ik hem verstond. Ik kon hem inderdaad horen. De medewerker vertelde mij dat hij op dat moment met mijn toestel belde. Hij heeft het toestel getest en het functioneerde allemaal dus. Ik ben terug gegaan naar de T-shop om mijn toestel weer op te halen. De medewerker vertelde mij dat het aan de sim kaart kon liggen dus ik kreeg direct twee nieuwe sim kaarten (ik heb duo sim). Eenmaal thuis aangekomen heb ik het toestel wederom ingesteld voor gebruik. Na het instellen belde ik direct weer iemand op om te kijken of alles goed functioneerde. Helaas kon wederom niemand mij horen en ik zat dus nog steeds met het probleem.

23 maart 2009
Aangezien het weekend was kon ik het toestel helaas niet eerder terug brengen. Ik ben vandaag dus terug gegaan naar de T-shop om mijn toestel terug te brengen. Ik heb de medewerker aangegeven dat gezien de hele situatie ik nu wel een nieuw toestel wilde hebben en niet weer een tijd moest wachten op mijn toestel. De medewerker gaf aan dat het niet de procedure is om een nieuw toestel te geven en dat het toestel wederom opgestuurd moest gaan worden. Ik heb het toestel achter gelaten en ben naar huis gegaan.

Thuis aangekomen heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile en heb mijn hele verhaal zoals het in dit document vermeld staat uitgelegd en aangegeven dat ik naar mijn weten volgens het consumentenrecht recht heb om mijn contract te ontbinden. Ik vertelde tevens aan de medewerker van de klantenservice dat ik dat echter niet wil aangezien ik al jaren klant ben bij T-mobile en de provider mij verder prima bevalt. Tevens wil ik de iPhone gewoon blijven gebruiken. Ik heb dus verzocht om een goede oplossing te vinden om mijn probleem op te lossen.

De medewerker ging overleggen met een collega en vertelde mij dat ik geen “nieuw” toestel kon krijgen maar wel een toestel wat maximaal 8 dagen in gebruik is geweest bij een andere klant. Ik vertelde de medewerker dat ik zeer zeker geen tweedehands toestel in mijn bezit wil hebben. Nadat ik de medewerker confronteerde met het feit dat ik na mijn ontbinding van het contract een nieuw contract af kon sluiten en ik dan wel een nieuw toestel kon krijgen vertelde ze mij dat ik dat dan maar moest doen. Ik blijf het een uitermate vreemde manier van zakendoen vinden van de T-mobile vooral bij iemand die al zo lang klant is en bij zo een duur toestel (waarde €1308,94).

Ik hoor graag of er meerdere mensen zijn die dit probleem ook hebben of hebben ondervonden. Aangezien ik nog steeds bezig ben om stappen te ondernemen tegen T-mobile. Desnoods ga ik contact opnemen met Kassa of een dergelijk programma!

evmw 23-03-09 22:59

Even een vraagje over je hele verhaal. Toen de medewerker jou belde om de microfoon te testen en het bleek te functioneren, heb je dit na die tijd (bijv in de winkel) wel getest of het inderdaad werkte? Of ben je er van uitgegaan dat het werkte en kwam je pas later tot de conclusie dat het toch niet werkte?

Je kan trouwens vrij gemakkelijk testen of het aan je SIM ligt. Neem gewoon even iets op met de voicerecorder, als de mic dan wel werkt zit het probleem niet hierin. Werkt hij dan ook niet, mic waarschijnlijk kapot.

MrJericho 23-03-09 23:06

Ik heb in de winkel zelf niet getest aangezien ik er wel vanuit ging dat de medewerker het goed had getest en hij daar als het goed is deskundig genoeg is op dit gebied om een conclusie te trekken.

Ik heb inderdaad niks opgenomen m.b.v. een recorder programma. Dit had ik inderdaad wel kunnen doen en ben ik inderdaad vergeten is inderdaad een goede optie ;)

Ik heb zojuist een mail gestuurd aan Kassa om mijn probleem voor te leggen b.t.w.

PB1912 14-07-10 21:09

Is hier al iemand die hier een goede oplossing voor heeft ?
Heb sinds vandaag een gebruikte iPhone en heb hetzelfde probleem !
Heb wat advies opgevolgd door o.a. de iphone te resetten, de headset een paar keer achter elkaar aansluiten maar niks helpt.

De ene keer kan ik normaal bellen en de andere keer opeens weer niet...

NanneMan 29-07-10 12:53

dit probleem heb ik nu ook


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:59.