iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bellen en internetten tegelijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28582-bellen-internetten-tegelijk.html)

Gonzo 15-01-09 17:17

bellen en internetten tegelijk
 
Ik krijg het niet gevonden dus op het gevaar af dat ik een boze reprimande krijg van de beheerder toch mijn vraag (misschien een hele domme): klopt het dat je niet tegelijk kunt bellen en internetten op de iphone? Want het zou toch handig zijn als dat wel kon... of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Groet,
Gonzo

Destiny 15-01-09 17:31

Er bestaan geen domme vragen ;) Wel domme antwoorden.
Als je 3G of Wi-Fi gebruikt tijdens het bellen, dan kun je gewoon internetten. Als je op GPRS zit niet.

Gonzo 15-01-09 19:59

Snap het toch niet helemaal want op mijn route naar het werk heb ik perfect 3g bereik. Maar als ik internet krijgen bellers mijn voicemail. Nou ja. Raar dus!

Bomans 16-01-09 08:50

Zou dit hetzelfde zijn met 3G?

Ik heb ook al gemerkt dat mijn 3G icoon wegvalt als ze mij opbellen.

InternetRebel 16-01-09 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo (Bericht 244453)
Maar als ik internet krijgen bellers mijn voicemail. Nou ja. Raar dus!

Dit heeft sowieso niet te maken met internet, want als jij zelf aan het internetten bent via GPRS en je wordt gebeld ben jij gewoon je internetverbinding ineens kwijt en komt het gesprek er doorheen. Dat was voor mij destijds DE reden om er een mobieltje bij te nemen en mijn andere nummer door te schakelen als ik op internet zat. Was het zat om steeds mijn verbinding kwijt te zijn als ik iemand aan de lijn kreeg.

Bomans 16-01-09 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 244738)
Dit heeft sowieso niet te maken met internet, want als jij zelf aan het internetten bent via GPRS en je wordt gebeld ben jij gewoon je internetverbinding ineens kwijt en komt het gesprek er doorheen. Dat was voor mij destijds DE reden om er een mobieltje bij te nemen en mijn andere nummer door te schakelen als ik op internet zat. Was het zat om steeds mijn verbinding kwijt te zijn als ik iemand aan de lijn kreeg.

Bij proximus België is dit niet zo (en zal niet de enige zijn). Als je via gprs aan het internetten bent ga je direct naar de voicemail! Ik spreek uit ondervinding. (uitvoerig getest)

ControlSje 16-01-09 15:22

Bij KPN in Nederland krijg je ook geen verbinding als je via GPRS aan het internetten bent.
Net even getest wat 3G doet: Telefoon gaat gewoon over en het lijkt erop dat internet gewoon blijft downloaden. Dit is getest op KPN.

Gonzo 16-01-09 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 244738)
Dit heeft sowieso niet te maken met internet, want als jij zelf aan het internetten bent via GPRS en je wordt gebeld ben jij gewoon je internetverbinding ineens kwijt en komt het gesprek er doorheen. Dat was voor mij destijds DE reden om er een mobieltje bij te nemen en mijn andere nummer door te schakelen als ik op internet zat. Was het zat om steeds mijn verbinding kwijt te zijn als ik iemand aan de lijn kreeg.

Nou ik zit bij tmobile en als ik 3g verbinding heb komt de beller er soms wel door en soms niet. Met gprs wordt de beller direct naar mijn voicemail gestuurd. Jammer want ik had liever dat de beller er wel doorheen kwam...

InternetRebel 17-01-09 03:54

Hmmm... Eigenaardig dan. Dan moet het meer iets zijn van de iPhone. Ik spreek namelijk niet uit ervaring met mijn iPhone want die gebruik ik zelden om te bellen, maar het abonnement dat ik daar nu op heb had ik al twee jaar met een Windows Mobile toestel en daar was het altijd zo dat het einde internet was als iemand me belde. Een HTC TyTN ofwel MDA Vario II. Zal het morgen eens met de iPhone proberen (want zit er nu dus mee op Internet.)

X-Tince 17-01-09 21:31

Ik zit ook bij tmobile en heb het zojuist getest. Ik ben gewoon bereikbaar als ik aan het internetten ben. Zowel als ik via 3G bezig ben als met GPRS. Want dat zou toch niet zo fijn zijn,want ben dagelijks aan het internetten met de Iphone en als je dan al die tijd niet bereikbaar bent, is niet zo handig voor een telefoon ;)

Gonzo 17-01-09 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 245352)
Ik zit ook bij tmobile en heb het zojuist getest. Ik ben gewoon bereikbaar als ik aan het internetten ben. Zowel als ik via 3G bezig ben als met GPRS. Want dat zou toch niet zo fijn zijn,want ben dagelijks aan het internetten met de Iphone en als je dan al die tijd niet bereikbaar bent, is niet zo handig voor een telefoon ;)

Nou ja, dan is het wel gek dat dat bij mij niet zo is. Ik moet er maar mee leren leven ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.