iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Stap voor stap instellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28643-stap-voor-stap-instellen.html)

Maaike_20 16-01-09 19:43

Stap voor stap instellen
 
Ik zit met een vraag...een voor mij heel belangrijke vraag.
Morgen wordt mijn Iphone geleverd.
Alvorens ik deze wil gaan gebruiken, ga ik natuurlijk (nogmaals ;) ) de handleidingen etc uitgebreid lezen zodat alles in 1x goed gaat.
Het is een simlockvrije Iphone, die wordt geleverd met een verlening van mijn abonnement bij Vodafone.

Ik weet dat wanneer je een Iphone abonnement bij T-mobile afsluit, de instellingen op de Iphone al helemaal kloppen.
Vanaf de eerste van de komende maand gaat in mijn huidige abonnement mijn extra bundel zorgeloos internet lopen.

Is er iemand, die mij stap voor stap, in makkelijke taal kan uitleggen hoe ik die instellingen voor het internet moet invoeren?
Ik neem namelijk aan dat ik dat zelf moet doen en dat meteen goed moet doen, omdat ik anders onnodig extra kosten maak ofzo?
Ben vrij goed en beheerst in computergebeuren, maar netwerken en dergelijke....daar heb ik wel zo'n hekel aan:eek:

Wat ik bedoel met makkelijke uitleg, alsof je een kleuter iets probeert uit te leggen:p
Ondertussen heb ik al min of meer uitgezocht hoe ik ervoor kan zorgen dat de Iphone helemaal geen verbinding heeft met internet, dan moet ik ergens achter een adres een cijfertje toevoegen ofzo, zodat de naam niet klopt.

Als iemand hier een soort van een tutorial kan plaatsen ben ik weer heel gelukkig.

@mods: heb de zoekfunctie gebruikt op het forum, maar was een beetje een warboel, vandaar dat ik er nu een topic over open.

King1987 16-01-09 19:45

Ik zou (sorry dat ik het zeg) gewoon even afwachten tot je de iPhone hebt. Stop je simkaart er in en 9 van de 10 keer werkt het.

Zoniet: zoek even hier op het forum/site aanbeider de gegevens op en vul die in onder instellingen/algemeen/netwerk/Mobiel datanetwerk.

Een tut is totaal overbodig, werkt heel simpel (welkom in de wereld van iPhone :D)

Maaike_20 16-01-09 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 244915)
Ik zou (sorry dat ik het zeg) gewoon even afwachten tot je de iPhone hebt. Stop je simkaart er in en 9 van de 10 keer werkt het.

Zoniet: zoek even hier op het forum/site aanbeider de gegevens op en vul die in onder instellingen/algemeen/netwerk/Mobiel datanetwerk.

Een tut is totaal overbodig, werkt heel simpel (welkom in de wereld van iPhone :D)

Ok, geen sorry overigens ;)
Had kunnen weten dat het zo makkelijk was, Apple is wat dat betreft wel heel relaxed met het zoeken naar netwerken.
Ik wacht geduldig en zal ook wachten tot mijn blox ingeschakeld is de eerste van de maand

King1987 16-01-09 19:50

Mocht je niet meteen internet hebben (wat ik dus begrijp) stel een foute apn in, dan doet internet het niet, heb je ook geen extra kosten :)

Maaike_20 16-01-09 19:53

Ik ga er morgen dus nog niet mee rotzooien...ik wacht netjes tot daadwerkelijk mijn blox is ingeschakeld...
Dat is dus 1 februari waarschijnlijk...

Maaike_20 17-01-09 16:40

Ben nu de iphone aan het instellen.
Als ik er voor wil zorgen dat ik echt geen (dus helemaal niks ook niet via andere mogelijkheden) internet heb, klopt het dat dan volgens de volgende stappen moet doen?

Kies Settings in het hoofdmenu
Kies General
Kies Network
Kies EDGE
Vul nu de volgende gegevens in:
APN: live.vodafone.com (zet er denk ik een 1 of iets anders voor zodat het niet klopt)
Username: vodafone
Password: vodafone

En dan om op home knop drukken om te saven?

update:
als ik nu safari in ga dan krijg ik de melding:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: PDP identiteit niet geaccpeteerd>

Betekent dit nu dat ik absoluut geen verbinding met internet kan maken?
Dat is voor nu ff de bedoeling namelijk

Gilliam 17-01-09 19:51

Als je in je eigen huis een Wi-Fi netwerk hebt zijn daar geen kosten aan verbonden...

Maaike_20 20-01-09 17:59

Ow jee, help!!!

Even een vraagje.
Ik heb op mijn Iphone uitstaan:
- EDGE
- 3G
- Dataroaming
Daarnaast bij APN een verkeerd adres ingevuld zodat verbinding maken niet mogelijk is.

Was even een en ander aan het testen.
Had ff gekeken of ik echt geen verbinding had (weet niet zeker of mijn internetblox het al doet namelijk), door op Itunes te klikken.
Laden duurde me te lang.
Toen ik hierna bij verbruik keek, was mijn verstuurde en ontvangen data ineens explosief gestegen.

Heb nu 1,8 mb verstuurd.
En 34 mb ontvangen.

Gebruik de Iphone vanaf vanmiddag.
Heb 10 minuutjes ongeveer op internet gezeten, meer niet.
Heb wel mijn mail binnen laten komen op de iphone, dat kan de grootte wat mb betreft verklaren.

Is er iemand die weet of ik nu toch niet ongewenst dataverbruik heb?
Wil namelijk dat dataverbruik zelf in de hand hebben.
Push en dergelijke staat gewoon uit, net als het automatisch ophalen van mail.

Dat rondje, naast Vodafone, staat er wel, dat is toch GPS ofzo?
Hoe schakel ik dat uit?
Ik heb geen jailbreak...

Edit:
Volgens mij klopt er iets niet helemaal.
Wat ik hierboven typte is ook wat ik werkelijk heb gedaan.
Bij gegevens mobiele netwerk staat nu:
Verstuurd: 1,8 mb
Ontvangen: 37,8 mb

Hoe kan dit zo hoog zijn?
Vond namelijk dit via Google;
Per MB (Megabyte) kunt u ongeveer:
300 e-mailberichten versturen (zonder bijlagen).
40 PDA-websites bekijken
300 Word-documenten van een A4 downloaden
50 Excel-documenten (een sheet) downloaden
20 Powerpoint-pagina's verzenden
0,25 MP3-bestanden downloaden
6 minuten online radio luisteren (mono, lage kwaliteit)

Ben er nu achter dat de mb's vooral behoorlijk toenemen als ik alles "uitzet"-> dus edge, dataroaming en de provider instellingen verander onder apn.
Als ik dan even mail of safari open, dan komen er ineens 10 mb ofzo bij.
Hoe kan dit?
Snap daar echt niks van?

Kan het ook zo zijn dat als ik nu word gebeld, dat er dan ook mb's bijkomen?
Ik vraag het maar, want snap er helemaal niks meer van nu


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.