iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen bereik meer opeens!! HELP (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28823-geen-bereik-meer-opeens-help.html)

dekoolmees 20-01-09 01:02

geen bereik meer opeens!! HELP
 
Ik heb sinds een maand ongeveer een Iphone 3G 16gig gejailbreaked, unlocked firmware 2.2 en ik bel met KPN. alles werkte tot vandaag aan toe perfect.

vandaag ineens een paar keer mijn netwerk kwijt, door middel van 10 seconde vliegtuigmodus aanzetten en meteen weer uit was dit zo verholpen en had ik weer bereik.

maar nu heb ik dus sinds vanavond op geen enkel mogelijke manier meer bereik. Netwerkinstellingen gereset, telefoon gerebooth, simkaart er in en eruit maar niets helpt. yellowsn0w en cydia (jailbreak) zijn nogwel geinstalleerd. wat kan het probleem zijn? ben ten einde raad.

alle hulp is welkom!! :eek:

Fresh 20-01-09 05:58

Steek je sim gewoon even in een andere (simlockvrije) GSM. Daarna plaats je hem terug in je iPhone. Dat zou moeten helpen.

dekoolmees 20-01-09 10:57

nee jammer genoeg helpt dit niet!! ben bang dat er niets anders op zit dan het hele jailbreak en simlock verhaaltje opnieuw uit te voeren

Robert M. 20-01-09 11:25

Ik heb dit ook gehad, per ongeluk de vliegtuig modus aangezet en toen ik hem terug zette was mijn bereik weg.

Ik kon geen oplossing vinden, maar bij mij verhielp het door even te resetten.

Ik weet niet of je dit zelf al hebt geprobeerd

Succes in ieder geval

dekoolmees 20-01-09 11:41

nee helpt ook niet.. nu het volgende probleem heb hem helemaal hersteld maar nu kom ik er niet meer in. der staat alleen emergency calls. en itunes geeft aan dat de sim kaart niet word ondersteund dat ik een simkaart van de originele aanbieder moet kope. maar toen ik de iphone net had gekocht via marktplaats kon ik hem ook zonder t-mobile simkaart activeren...

King1987 20-01-09 11:41

Quickpwn draaien om te activeren en jailbreaken.

dekoolmees 20-01-09 12:09

ben hem nu maar weer opnieuw aan het jailbreaken. hoop dat dit alles werkt,

bako 20-01-09 17:31

misschien een tip
met de eerste yellowsn0w versie moest je voordat je hem uit vliegtuig modus haalde je sim er uit halen en hem er na 1 min weer in doen
nu moet je hem er niet uithalen!
ik raakte hier zelf ook bij in de war :p

misschien helpt dit dit staat bij 3g unlock (guide 3g yellowsn0w unlock)

Download uit [wiki=21430]Cydia[/wiki] mobile [wiki=2061]Terminal[/wiki]

Als je yellowsn0w nog niet heb download dat dan ook.

Via bossprefs je iPhone rebooten.

Wacht nadat je iPhone is herstart 30 sec. en open dan terminal

Geeft het commando:

yellowsn0w -c (enter indrukken)

dan

yellowsn0w -r (enter indrukken)

dan

yellowsn0w -l (enter indrukken)



Verlaat terminal en zet je iPhone in airplane mode, haal je [wiki=2128]SIM[/wiki] eruit en doe die er weer in. Zet dan airplanemode uit.

Open terminal weer op je iPhone en geef de volgende commando's

yellowsn0w -c
yellowsn0w -r
yellowsn0w -l


Mocht je open: recource busy krijgen voer dan je laatst gegeven commando nogmaals in totdat je geen response meer krijgt in terminal (zie ook plaatje).

dekoolmees 20-01-09 21:50

dankje wel iedereen. heb gewoon mn iphone helemaal opnieuw gejailbreaked en opnieuw unlocked, nu doethij het weer eventjes.. de meeste bestanden kwijt geraakt maargoed. nu maar hopen dat hij het langer volhoud als een maand! toch bedankt voor de reacties :)

bako 20-01-09 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dekoolmees (Bericht 246553)
dankje wel iedereen. heb gewoon mn iphone helemaal opnieuw gejailbreaked en opnieuw unlocked, nu doethij het weer eventjes.. de meeste bestanden kwijt geraakt maargoed. nu maar hopen dat hij het langer volhoud als een maand! toch bedankt voor de reacties :)

daar heb je backups voor tog
en jailbreak programma's kan je een backup van maken met appbackup uit cydia

dekoolmees 20-01-09 23:37

ja dat weet ik maar op een of andere manier heeft hij dit niet volledig gedaan. en had ik dus alleen de bestanden van 6 januarie nog die hersteld konden worden. maargoed het is in iedergeval een hele opluchting dat hij het weer doet!

bako 20-01-09 23:55

klik met je rectermuisknop op je iphone in itunes dan kan je herstel vanaf een reserve kopie doen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.